فروشگاه اینترنتی برسادیس

بیشتر فرهنگ های غذایی نسخه مخصوص به خود را از سوپ مرغ دارند. جای تعجب نیست – هیچ چیز مانند جوشاندن آن روی حرارت ملایم تا زمانی که زیباترین آب را به دست آورید، طعم مرغ را نمی دهد. علاوه بر این، یک غذای سیر کننده است و بسیار بیشتر از روش های دیگر تهیه مرغ است.

در ترکیه، سوپ مرغ یک غذای ساده است، با آب گوشت، تکه های کوچک پاستا و کمی لیمو. سوپ‌های مشابهی نیز در سراسر خاورمیانه سرو می‌شوند، اغلب به‌طور غیرمعمول بدون ادویه و به جای پاستا، غلات یا حبوبات اضافه می‌کنند. من قصد ندارم ادعا کنم که این یک سوپ مرغ اصیل خاورمیانه ای است، اما آنها به وضوح الهام بخش من در اینجا هستند و عدس سبز را به آب مرغ زیبا با مقداری هویج اضافه می کنم.

سوپ مرغ با عدس سبز - دستور غذا / آشپزخانه در استانبول

وقتی داخل آشپزخانه داری کار میکنی باید بتونی به لوازم آشپزخونه ات اعتماد کنی . برندی که بشه هم بهش اعتماد کرد و هم گارانتی معتبر داشته باشه تو آشفته بازار امروز زیاد پیدا نمیشه ولی می تونی با محصولات برسادیس این مشکل رو کمتر اش کنی

برای آشپزی کردن . داشتن یه خردکن برسادیس نیازه که هم کارهای خردکردن مواد اولیه از سبزی و میوه و گوشت و مرغ و ادویه رو برات تو چند ثانیه کاملا یکدست خرد کنه . در زمان آشپزی و انجام کارهای خانه اگر خسته هم شدید می توانید یک لیوان قهوه اسپرسو یا آیس لاته و… را با اسپرسو ساز برسادیس نوش جان کنی و با انرزی بیشتر به انجام بقیه کارهای مربوطه ادامه دهید

بعد از رفع خستگی اگر نیاز به سرخ کردن مواد دارید می توانید از سرخ کن برسادیس استفاده کنید این دستگاه می نواند برایتان بدون نیاز به روغن مواد اولیه را کاملا سرخ کرده و با بخار پز نماید. شاید پس از آشپزی و کار در خانه نیاز به جارو زدن داشته باشید . جاروبرقی برسادیس با موتور قدرتموند و بی صدای خودش می تواند انجام این کار را برایتان لذت بخش کرده و با سرعت و دقت بالا هر نوع آلودگی را از بین ببرد

سوپ مرغ با عدس سبز - دستور غذا / آشپزخانه در استانبول

چیزی بسیار لذت بخش و آرامش بخش در مورد سوپ مرغ وجود دارد. جای تعجب نیست که بسیاری بر این باورند که این گیاه دارای خواص دارویی است و اغلب با کوچکترین سرفه یا آبریزش بینی روی میزهای شام در سراسر جهان ظاهر می شود. چه دارویی و چه نه، نمی توان انکار کرد که یک کاسه گرم سوپ مرغ خانگی زندگی را کمی بهتر می کند.

من از پای مرغ استفاده می‌کنم، اما شما به راحتی می‌توانید از هر برش چرب دیگری (یعنی هر چیزی غیر از سینه) یا در واقع یک مرغ کامل استفاده کنید. اگر از یک مرغ کامل استفاده می کنید، مقدار سایر مواد را نیز به همان نسبت افزایش دهید. من مرغ و هویج را قبل از اضافه کردن آب سرخ می‌کنم تا آبگوشت تیره‌تر و از نظر من طعم‌دارتر شود. اگر می‌خواهید تنوع ظاهری ظریف‌تری داشته باشید، کمی آرام‌تر پیش بروید. بسته به میزان آرامش مورد نیاز، ۲-۴ سرو می شود.

سوپ مرغ با عدس سبز - دستور غذا / آشپزخانه در استانبول

سوپ مرغ با عدس سبز

عناصر

  • ۲ عدد پای مرغ بزرگ با استخوان یا ران، چوب طبل/ بال مشابه
  • ۲ هویج بزرگ، پوست کنده و به ورقه های ۱ سانتی متری برش دهید
  • ۱ پیاز بزرگ، پوست کنده و ریز خرد شده
  • ۱ قاشق چایخوری آویشن خشک
  • ۱ برگ بو
  • ۱ دسته ساقه جعفری، با نخ بسته شده (بدون برگ) (اختیاری)
  • ۲۰۰ گرم عدس سبز خشک (من عدس پوی را ترجیح می دهم، اما هر نوع آن خوب است)
  • ۱-۲ قاشق غذاخوری آب لیمو
  • روغن، سرخ کردن
  • اب
  • نمک و فلفل

روش من

  1. مرغ را در یک قابلمه سنگین روی حرارت زیاد سرخ کنید. مرغ چربی خود را آزاد می کند، اما در صورت نیاز چند قطره روغن اضافه کنید. کنار بگذارید. هویج را اضافه کنید و تفت دهید تا در جاهایی کمی زغال شود (زیاد هم نزنید وگرنه قهوه ای نمی شوند). کنار بگذارید.
  2. حرارت را کم کنید و پیاز را ۸ تا ۱۰ دقیقه تفت دهید تا نرم شود اما قهوه ای نشود. در صورت نیاز روغن بیشتری اضافه کنید.
  3. مرغ، هویج، آویشن، برگ بو، ساقه های جعفری (در صورت استفاده) و کمی نمک و فلفل به قابلمه اضافه کنید. با آب بپوشانید. بگذارید بجوشد، شعله را کم کنید تا بجوشد و بدون درپوش به مدت نیم ساعت بگذارید.
  4. عدس را اضافه کنید. ۱۵ تا ۲۵ دقیقه تا زمانی که عدس ها نرم شوند به جوشیدن ادامه دهید – زمان پخت عدس می تواند با توجه به تنوع و حتی از دسته ای به دسته دیگر کمی متفاوت باشد. در صورت لزوم آب بیشتری اضافه کنید.
  5. وقتی مرغ کاملا نرم شد و گوشت به راحتی از استخوان جدا شد از قابلمه خارج کنید. گوشت را خرد کنید. من معمولاً مقداری از پوست قهوه ای شده را نیز ریز خرد می کنم، اما در صورت تمایل آن را کنار بگذارید.
  6. مرغ خرد شده را دوباره داخل قابلمه اضافه کنید. مزه دار را با آب لیمو، نمک و فلفل مزه دار کنید. گرم سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مطالب
مطالب پر بازدید
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من