فروشگاه اینترنتی برسادیس

جای تعجبی نیست که ماهی قزل آلا دنیا را به دام انداخته است. به غیر از مزایای سلامتی احتمالی، این وسیله نقلیه ای باورنکردنی برای طعم است که به راحتی با آداب و رسوم محلی از قبل موجود سازگار می شود. مورد علاقه من؟ خاورمیانه ای. ماهی سالمون پخته شده با طعم های خاورمیانه ای فوق العاده خوب عمل می کند. و چه طعم های خاورمیانه ای بهتر از زعتر و سماق وجود دارد؟ این مسابقه ساخته شده در بهشت ​​است.

مطمئن نیستم که این لهجه یا واژگان محدود است که برای اولین بار من را از بین می برد، اما هر زمان که با شخص جدیدی روبرو می شوم، مکالمه زیر معمولاً در همان دقیقه اول شروع می شود.

– شما اهل کجا هستید؟

– نروژ

– آه! ماهی! ماهی سالمون! ماهی قزل آلا نروژی!

یک کشور کوچک در شمال، اکثر ترک ها احتمالا چیزی در مورد نروژ نمی دانند. اما آنها علائم را در ماهی فروشان دیده اند.

ماهی قزل آلا – یعنی پرورش ترکیه. یا ماهی قزل آلا نروژی، با دو برابر قیمت.

ماهی قزل آلا نروژی باید یکی از موفق ترین داستان های برندسازی اخیر باشد.

وسیله نقلیه ای عالی برای انواع طعم ها

درست است که اکثریت ماهی قزل آلا جهان در نروژ تولید می شود.

با این حال، درست نیست که ما هر روز با خوردن ماهی قزل آلا رشد می کنیم، همانطور که برخی به نظر می رسد فکر می کنند. در واقع، تا زمان ظهور نسبتاً اخیر پرورش ماهی در مقیاس بزرگ، ماهی قزل آلا به‌طور وحشی از رودخانه‌ها صید می‌شد و برای مناسبت‌های بزرگ نگهداری می‌شد، معمولاً به سادگی آن‌طور که هست پخته می‌شد، پخته می‌شد یا دود می‌شد. طعم های اضافه شده معمولاً به شوید، عرعر یا آکوویت محدود شده است.

از آنجایی که ماهی قزل آلا در سال‌های اخیر طوفان جهان را به خود اختصاص داده است، یک چیز برای ما که به نسخه‌های ساده آن عادت کرده‌ایم آشکار شده است: ماهی سالمون وسیله‌ای فوق‌العاده همه کاره برای طعم دادن است. این خوشحال است که با مشخصات طعمی موجود در اکثر فرهنگ های غذایی ترکیب شود، خواه آسیایی، اقیانوسیه یا خاورمیانه باشند.

ماهی آزاد زعتر خام آماده پخت

یکی از روش‌های مورد علاقه من برای تهیه ماهی قزل آلا الهام‌گرفته از دومی است که با مخلوط ادویه‌ای خوش‌مزه که خاورمیانه را از پشت بام‌ها فریاد می‌زند، روی آن قرار گرفته است.

سالمون پخته شده.

ماهی قزل آلا عاشق سیر و سماق است

زعتر یک مخلوط ادویه همه کاره است که شامل یک گیاه کوهی وحشی آسیاب شده شبیه آویشن یا پونه کوهی، کنجد برشته شده و سماق، ادویه ای است که از توت ترش تهیه می شود. ممکن است ادویه های دیگری نیز اضافه شود، اما این سه ادویه چیزی است که باعث می شود ادویه مخلوط شود.

یکی از دلایلی که مردم نسبت به زعتر هوس می کنند، همه کاره بودن آن است. تقریباً با هر چیزی خوب پیش می رود. آن را روی تخم مرغ صبحانه خود، با سبزیجات یا حبوبات کباب شده، با مرغ یا روی نان امتحان کنید.

و البته ماهی قزل آلا!

زعتر - آشپزخانه ای در استانبول

ترکیبی از گیاهان معطر، اومامی از دانه‌های کنجد و ترشی پیچیده سماق، آن را به بهترین گزینه برای ماهی سالمون پخته تبدیل می‌کند.

از آنجایی که سالمون یک ماهی روغنی است، من کمی سماق اضافه می کنم تا افست شود. خوشمزه – لذیذ!

طرز تهیه ماهی قزل آلا پخته زعتر – و چه چیزی در کنار آن سرو شود

ماهی قزل آلا پخته شده زعتر یک غذای آسان برای تهیه است و برای یک شام شب هفته عالی است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ادویه ها را با کمی روغن زیتون مخلوط کنید و آن را روی ماهی قزل آلا بمالید و بقیه را در فر بگذارید.

مهمترین چیز این است که مراقب فر باشید، بنابراین ماهی قزل آلا به کمال پخته می شود. از این نظر گرمای کم بهترین دوست شماست.

چنگال بلند کردن یک تکه ماهی قزل آلا پخته زعتر

از آنجایی که ماهی طعم بسیار زیادی دارد، به لطف مقادیر سخاوتمندانه رویه زعتر، ساده تا آنجا که به طرفین مربوط می شود، بسیار پیشرفت می کند.

من شخصاً سالاد کمی ترش و مقداری برنج ساده را ترجیح می دهم. سبزیجات کباب شده نیز با ماهی قزل آلا پخته شده زعتر (زعاتار اضافی در بالای سبزیجات!) بسیار خوب کار می کنند.

در حالی که یک ماهی آزاد کاملا پخته شده نیازی به سس ندارد، اما با هر تاهینی بسیار خوب است. من اغلب نسخه‌ای از سس تاهینی فلسطینی را با پیاز درست می‌کنم که اغلب با ماهی (سفید) پخته می‌شود و می‌دانم که این سس فوق‌العاده خوب عمل می‌کند.

یک غذای ساده سبزی سرخ شده با سس تاهینی ساده (تاهینی، آبلیمو، روغن زیتون، زیره) گزینه خوشمزه دیگری است که از آنا سورتون یاد گرفتم. او اخیراً دستور پختی را در کتاب آشپزی The Tahini Table ارائه کرده است که چند روز پیش نیز در استوری اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت.

اگر به دنبال یک وعده غذایی با پروتئین بالا و کم کربوهیدرات هستید، این دستور غذا چهار غذا را با دو طرف مهم در کنار آن سرو می کند. من دوست دارم ماهی سالمون را در یک یا دو تکه بزرگ داشته باشم، اما می‌توانید از فیله‌های جداگانه نیز استفاده کنید – فقط به یاد داشته باشید که ممکن است زمان پخت را کمی کوتاه کند.

 

ماهی قزل آلا پوسته شده زعتر از بالا به پایین دیده می شود

سالمون پخته شده

بازده:
۴ وعده

وقتی داخل آشپزخانه داری کار میکنی باید بتونی به لوازم آشپزخونه ات اعتماد کنی . برندی که بشه هم بهش اعتماد کرد و هم گارانتی معتبر داشته باشه تو آشفته بازار امروز زیاد پیدا نمیشه ولی می تونی با محصولات برسادیس این مشکل رو کمتر اش کنی

برای آشپزی کردن . داشتن یه خردکن برسادیس نیازه که هم کارهای خردکردن مواد اولیه از سبزی و میوه و گوشت و مرغ و ادویه رو برات تو چند ثانیه کاملا یکدست خرد کنه . در زمان آشپزی و انجام کارهای خانه اگر خسته هم شدید می توانید یک لیوان قهوه اسپرسو یا آیس لاته و… را با اسپرسو ساز برسادیس نوش جان کنی و با انرزی بیشتر به انجام بقیه کارهای مربوطه ادامه دهید

بعد از رفع خستگی اگر نیاز به سرخ کردن مواد دارید می توانید از سرخ کن برسادیس استفاده کنید این دستگاه می نواند برایتان بدون نیاز به روغن مواد اولیه را کاملا سرخ کرده و با بخار پز نماید. شاید پس از آشپزی و کار در خانه نیاز به جارو زدن داشته باشید . جاروبرقی برسادیس با موتور قدرتموند و بی صدای خودش می تواند انجام این کار را برایتان لذت بخش کرده و با سرعت و دقت بالا هر نوع آلودگی را از بین ببرد

عناصر

  • ۶۰۰ گرم فیله ماهی قزل آلا (من ترجیح می دهم غلیظ، روی پوست)
  • نمک

رویه زعتر

  • ۲ قاشق غذاخوری زعتر
  • ۱ ق غ سماق
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون (من از روغن فوق بکر ملایم استفاده می کنم)
  • ۱/۴ قاشق چایخوری نمک
  • ۱/۴ قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده

دستورالعمل ها

  1. فر را از قبل با دمای ۱۴۰ درجه سانتیگراد (۲۸۵ فارنهایت) گرم کنید، فن کنید.
  2. در ظرفی که مناسب ماهی سالمون است، روغن بزنید یا کاغذ پخت قرار دهید.
  3. ماهی قزل آلا را نمک بزنید (به خاطر داشته باشید که در رویه زعتر نیز نمک وجود دارد) و با پوست به سمت پایین روی ظرف فر قرار دهید.
  4. همه مواد را برای رویه زعتر مخلوط کنید. آن را به آرامی روی فیله های ماهی قزل آلا پخش کنید.
  5. در طبقه وسط فر بپزید تا ماهی قزل آلا همان طور که دوست دارید شود، ۱۰-۱۵ دقیقه. مدت زمانی که ماهی قزل آلا نیاز دارد بستگی به میزان پخت خوب ماهی سالمون و همچنین کارآیی فر شما دارد. ماهی قزل آلا در تصویر ۳۰۰ گرم است و من آن را ۱۳ دقیقه تفت دادم. بلافاصله با طرف های دلخواه سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مطالب
مطالب پر بازدید
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من