فروشگاه اینترنتی برسادیس

تمدید مجوز اقامت من در تابستان گذشته قرار بود یک موضوع تمبر لاستیکی باشد که شامل یک فرم اینترنتی و چند سند برای ارسال از طریق پست می شد. یک خطای سیستمی، پنج ماه و چهار بار ملاقات با مقامات مهاجرت، بالاخره امروز صبح همه چیز را مرتب کردم.

شاید باید از این مانع اضافی غیرمنتظره کمی آزرده شوم. در واقع، من تحت تأثیر قرار گرفتم که آنها اصلاً با آن کنار می آیند. تا همین اواخر، کشوری با مهاجرت اندک، ترکیه تقریباً در طول شب به بزرگترین پذیرنده پناهندگان در جهان تبدیل شده است – نتیجه سیاست استقبال ترکیه از سوری هایی که از جنگ داخلی فرار می کنند (تضاد شدید با بسیاری از کشورهای دیگر، از جمله نروژ مادری من).

سوپ کدو تنبل عدس که از بالا دیده می شود

با کاغذهایی در دست، قدم زدن به خانه در نهایت به من فرصتی داد تا چهارشامبا پازاری، یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین بازارهای هفتگی استانبول را ببینم. Çarşamba در واقع فقط یک پیاده روی کوتاه از خانه من از تپه است و به عنوان محافظه کارترین محله استانبول شناخته می شود. اما مردم اینجا به غذای خود نیز اهمیت می دهند. حداقل در اوایل صبح، محصولات ارائه شده به همان اندازه که زیبا بودند پربار بودند. و قیمت‌ها تقریباً مشابه بازار هفتگی محلی من بود – از پایین‌ترین قیمت‌ها در استانبول.

در واقع قیمت ها تنها چیزی نبود که یکسان بود. چهره های آشنا هم بودند. بسیاری از غرفه داران هر روز در یک بازار هفتگی متفاوت خرید می کنند. بچه های گوجه و خیار من، بچه های سیب زمینی و پیاز و پسر کدو تنبل همه آنجا بودند. همانطور که، مطمئنم، بسیاری دیگر بودند که یا هنوز راه اندازی نشده بودند (من خیلی زود رسیدم) یا اتفاقاً در بخش دیگری از این بازار عظیم بودند (من فقط از بخش کوچکی بازدید کردم). بسیاری از آنها برای دیدن من کنجکاو بودند، به خصوص که دیروز دلم برای بازار بالات تنگ شده بود. با این حال، همیشه خوب است که با بچه های بازار همراه شوید!

در واقع بسیار مناسب بود که فروشنده کدو تنبل امروز در بازار بود. زیرا دستور پخت امروز شامل کدو تنبل است.

سوپ کدو تنبل عدس از نزدیک از سطح چشم دیده می شود

سوپ عدس و کدو تنبل، تغییری در برداشت من از سوپ عدس ترکی است. افزودن کدو تنبل کباب شیرینی به ارمغان می آورد که به خوبی سوپ عدس کمی تند را تکمیل می کند. من به سادگی این ترکیب را دوست دارم و از زمستانی که ماه گذشته در استانبول شروع شد، این سوپ مورد علاقه من بود.

از آنجایی که عدس و کدو تنبل به خودی خود طعم زیادی می دهند، من تمایل دارم برای این سوپ از آب استفاده کنم. اگر ترجیح می دهید، برای طعم و مزه یا در دسترس بودن، جایگزین کردن سیب زمینی شیرین به جای کدو تنبل، یک کاسه سوپ به همان اندازه لذیذ و راحت به دست می آید.

دستور غذا ۴ سرو می شود.

 

سوپ کدو تنبل عدس که از بالا دیده می شود

سوپ عدس و کدو حلوایی

بازده:
۴ وعده

وقتی داخل آشپزخانه داری کار میکنی باید بتونی به لوازم آشپزخونه ات اعتماد کنی . برندی که بشه هم بهش اعتماد کرد و هم گارانتی معتبر داشته باشه تو آشفته بازار امروز زیاد پیدا نمیشه ولی می تونی با محصولات برسادیس این مشکل رو کمتر اش کنی

برای آشپزی کردن . داشتن یه خردکن برسادیس نیازه که هم کارهای خردکردن مواد اولیه از سبزی و میوه و گوشت و مرغ و ادویه رو برات تو چند ثانیه کاملا یکدست خرد کنه . در زمان آشپزی و انجام کارهای خانه اگر خسته هم شدید می توانید یک لیوان قهوه اسپرسو یا آیس لاته و… را با اسپرسو ساز برسادیس نوش جان کنی و با انرزی بیشتر به انجام بقیه کارهای مربوطه ادامه دهید

بعد از رفع خستگی اگر نیاز به سرخ کردن مواد دارید می توانید از سرخ کن برسادیس استفاده کنید این دستگاه می نواند برایتان بدون نیاز به روغن مواد اولیه را کاملا سرخ کرده و با بخار پز نماید. شاید پس از آشپزی و کار در خانه نیاز به جارو زدن داشته باشید . جاروبرقی برسادیس با موتور قدرتموند و بی صدای خودش می تواند انجام این کار را برایتان لذت بخش کرده و با سرعت و دقت بالا هر نوع آلودگی را از بین ببرد

عناصر

  • ۷۵۰ گرم کدو تنبل یا سیب زمینی شیرین، پوست کنده و مکعبی
  • ۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۱ پیاز پوست کنده و ریز خرد شده
  • رب گوجه فرنگی ۱ ½ قاشق غذاخوری
  • ۲ قاشق چایخوری فلفل حلب (پل بیبر)
  • ۱۷۵ گرم (۲۰۰ میلی لیتر) عدس قرمز
  • ۱.۲ لیتر آب یا آب مرغ سبک یا سبزیجات
  • ۱ قاشق غذاخوری جعفری ریز خرد شده، برای تزئین (اختیاری)
  • نمک و فلفل

کره چیلی

  • ۳ قاشق غذاخوری کره
  • ۱ قاشق چایخوری فلفل حلب (پل بیبر)
  • نمک

دستورالعمل ها

  1. فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد (۳۹۰ فارنهایت) گرم کنید.
  2. کدو تنبل یا سیب زمینی شیرین را با ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون و مقداری نمک و فلفل مخلوط کنید. تفت دهید تا نرم شوند اما نه خیلی قهوه ای، ۲۰-۳۰ دقیقه یا بیشتر، بسته به اندازه مکعب های شما.
  3. در همین حین، پیاز را در ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون باقیمانده با حرارت متوسط ​​تفت دهید تا نرم شود اما قهوه ای نشود، ۱۰-۱۲ دقیقه. مرتب هم بزنید. رب گوجه فرنگی، ۲ قاشق چایخوری فلفل حلب، عدس و مقداری نمک و فلفل را اضافه کنید. خوب به هم بزنید. آب را اضافه کنید، دوباره هم بزنید. درب آن را گذاشته و به جوش بیاورید. پس از جوش آمدن، حرارت را ملایم کنید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه عدس ها بپزند و بپزند.
  4. وقتی عدس ها پخته شد، کدو تنبل بو داده یا حبه های سیب زمینی شیرین را اضافه کنید و چند عدد را برای تزئین نگه دارید. سوپ را با مخلوط کن یا مخلوط کن معمولی به صورت پوره درآورید. برای چاشنی مزه کنید، نمک، فلفل، فلفل چیلی یا چند قطره لیمو را در صورت لزوم اضافه کنید. من ترجیح می دهم سوپ کمی تند باشد، در نظر داشته باشید که با کره کمی تند روی آن سرو می شود.
  5. کره چیلی را با آب کردن کره درست کنید. وقتی حباب زد، حرارت را بردارید و فلفل حلب و نمک را هم بزنید.
  6. در صورت تمایل، سوپ را با چند مکعب کامل کدو تنبل یا سیب زمینی شیرین، کمی کره چیلی و مقداری جعفری خرد شده سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مطالب
مطالب پر بازدید
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من