فروشگاه اینترنتی برسادیس

با یک ترکیب خوب ادویه، برای هیجان انگیز کردن شام به چیز دیگری نیاز ندارید. و تعداد کمی از ترکیبات ادویه جات ترشی جات به اندازه زعتر، ترکیب خاورمیانه ای از گیاهان وحشی، دانه های کنجد و سماق هستند. راهی عالی برای اضافه کردن طعم زیاد به یک شام سریع وسط هفته از مرغ زعتر لیمویی.

زعتر. برای درک اینکه چرا این ترکیب ادویه در خاورمیانه و فراتر از آن بسیار محبوب است، تنها یک برخورد لازم است. معطر و جذاب، اما بدون تسلط زیاد، استفاده از آن به اندازه محبوبیت آن گسترده است. آن را در روغن زیتون برای فرو بردن نان، روی لبنه یا هوموس، همراه با تخم مرغ صبحانه امتحان کنید.

یا، مانند این مورد، در یک ماریناد.

زعتر چیست؟

ماده اصلی زعتر… زعتر است.

زعتر (zahter اگر در ترکیه هستید) گروهی از گیاهان وحشی است که در خاورمیانه می روید. طعم آن یادآور آویشن، پونه کوهی یا مرزنجوش است اما ممکن است از ناحیه ای به منطقه دیگر کاملاً متفاوت باشد.

این ماده اصلی مخلوط ادویه است که به طرز گیج کننده ای زعتر نیز نامیده می شود. با این حال، وقتی مردم در مورد زعتر صحبت می کنند، بیشتر به معنای ترکیب ادویه هستند تا گیاه.

زعتر - آشپزخانه ای در استانبول

زعتر

ترکیبی از ادویه که از گیاه وحشی خاورمیانه که زعتر (یا زهر) نیز نامیده می شود، دانه کنجد، سماق و نمک تشکیل شده است.

محض احتیاط بگویم. برخی از برندهای تجاری آرد یا سایر پرکننده‌های ارزان و بدون طعم را اضافه می‌کنند و احتمالاً برای کاهش هزینه‌های تولید، تقویت‌کننده‌های طعم مصنوعی را اضافه می‌کنند. این همیشه کیفیت را کاهش می دهد، بنابراین اگر مارک را نمی شناسید، همیشه لیست مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید و بهترین کیفیتی را که می توانید خریداری کنید.

زعتر از فلسطین بسیار ارزشمند است. من به اندازه کافی خوش شانس هستم که در فاصله یک قدمی بازار ادویه ۳۵۰ ساله استانبول زندگی کنم و در آنجا زعتر سوریه بخرم.

مرغ زعتر لیمو – یک درجه بالاتر از لیمو و آویشن

من همیشه مرغ لیمو و آویشن را دوست داشتم (گیاهخواران به کنار، چه کسی دوست ندارد؟). این یک ترکیب طعم کلاسیک است که سخت است از آن خسته شوید.

زعتر بیشتر همین کار را انجام می دهد و یک نت معطر و گیاهی به مرغ اضافه می کند. چه بهتر، به همان اندازه اعتیاد آور است!

وقتی به آن فکر می کنم، مدتی است که مرغ لیمو و آویشن نخورده ام. من این روزها زعتر را ترجیح می دهم.

مرغ زعتر و لیمو - دستور پخت - آشپزخانه ای در استانبول

من معمولا این مرغ را با سالاد ساده چوپان یا برگ سبز با سس ماست سرو می کنم. بلغور و برنج نیز خوب عمل می کنند. همانطور که در واقع قاچ یا چیپس سیب زمینی – یا حتی مخلوطی از سبزیجات برشته شده در فر که دوست دارید یا اتفاقاً در یخچال دراز کشیده اید.

اگر نمی توانید زعتر را بگیرید یا تمام شده و نیاز به جایگزین فوری دارید، می توان از مخلوط آویشن، پونه کوهی، کنجد، سماق و نمک استفاده کرد. همینطور نخواهد بود ولی بازم خیلی خوب میشه

بسته به اینکه چه چیز دیگری ارائه می کنید، دستور غذا ۲-۳ عدد است.

مرغ زعتر و لیمو - دستور پخت - آشپزخانه ای در استانبول

مرغ زعتر لیمویی

وقتی داخل آشپزخانه داری کار میکنی باید بتونی به لوازم آشپزخونه ات اعتماد کنی . برندی که بشه هم بهش اعتماد کرد و هم گارانتی معتبر داشته باشه تو آشفته بازار امروز زیاد پیدا نمیشه ولی می تونی با محصولات برسادیس این مشکل رو کمتر اش کنی

برای آشپزی کردن . داشتن یه خردکن برسادیس نیازه که هم کارهای خردکردن مواد اولیه از سبزی و میوه و گوشت و مرغ و ادویه رو برات تو چند ثانیه کاملا یکدست خرد کنه . در زمان آشپزی و انجام کارهای خانه اگر خسته هم شدید می توانید یک لیوان قهوه اسپرسو یا آیس لاته و… را با اسپرسو ساز برسادیس نوش جان کنی و با انرزی بیشتر به انجام بقیه کارهای مربوطه ادامه دهید

بعد از رفع خستگی اگر نیاز به سرخ کردن مواد دارید می توانید از سرخ کن برسادیس استفاده کنید این دستگاه می نواند برایتان بدون نیاز به روغن مواد اولیه را کاملا سرخ کرده و با بخار پز نماید. شاید پس از آشپزی و کار در خانه نیاز به جارو زدن داشته باشید . جاروبرقی برسادیس با موتور قدرتموند و بی صدای خودش می تواند انجام این کار را برایتان لذت بخش کرده و با سرعت و دقت بالا هر نوع آلودگی را از بین ببرد

عناصر

  • ۲ عدد سینه مرغ بدون استخوان و پوست (حدود ۴۰۰-۵۰۰ گرم)
  • ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۱ قاشق غذاخوری زعتر
  • ۱/۲ لیمو، در قاچ
  • نمک و فلفل

دستورالعمل ها

  1. مینی فیله را از سینه جدا کنید. سینه ها را به صورت افقی به دو قسمت ضخیم برش دهید. همه ورقه های مرغ را کنار هم بین دو لایه نایلون قرار دهید و با ظرف مناسب بزنید تا ضخیم شود. من از ماهیتابه ته صاف استفاده می کنم.
  2. ماریناد را با هم زدن روغن زیتون، ۲ قاشق چایخوری زعتر، ۱/۲ قاشق چایخوری نمک و ۱/۴ قاشق چایخوری فلفل سیاه در یک کاسه درست کنید. فیله های مرغ را در ماریناد بیرون بیاورید، مطمئن شوید که به همان اندازه که می توانید برای درست کردن آن اذیت شوید پخش شده باشد، روی آن را بپوشانید و در یخچال بگذارید – اگر می توانید یک شبه، هر چند یک یا دو ساعت این کار را انجام دهید.
  3. فیله ها را در یک ماهیتابه داغ یا روی باربیکیو سرخ کنید تا ذغالی شده و کاملا پخته شوند، از هر طرف ۱ تا ۲ دقیقه یا بیشتر. در یک بشقاب بچینید، ۱ قاشق چایخوری باقیمانده زعتر را روی آن بپاشید و بلافاصله با تکه های لیمو در کناره سرو کنید. قبل از خوردن، آب لیمو را روی مرغ بمالید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مطالب
مطالب پر بازدید
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من