فروشگاه اینترنتی برسادیس

پیده یک نان مسطح ترکی خوشمزه است که اغلب با گوشت یا پنیر برای یک غذای شبیه پیتزا ترکی سرو می شود. در ادامه بخوانید تا بدانید چه چیزی باعث منحصربفرد بودن پید ترکی می‌شود – و البته، برای دریافت دستور پخت پیدی که من برای درست کردن کلاسیک‌ترین آن‌ها استفاده می‌کنم. Kuسbaسılı pide یا پیتزای ترکی با گوشت اگر دوست دارید.

هر بار که از پید به عنوان پیتزا ترکی می شنوم، ذره ای از قلبم می شکند. مرجع قابل درک است و روشی ساده و مختصر برای توضیح دادن به یک خارجی که پید چیست.

با این حال، اگرچه پید ممکن است به اندازه پسر عموی ایتالیایی خود در سطح جهانی مشهور نباشد، اما جایگاه آن در غذاهای محلی، تاریخ و خوشمزه بودن آن در درجه دوم اهمیت قرار دارد. در واقع، این احتمال وجود دارد که ریشه شناسی آنها منشأ مشترکی در کلمه آرامی برای نان – پیتا داشته باشد.

این بدان معنا نیست که ریشه پیتزا در خاورمیانه بوده است. اما می‌توان گفت که وقتی پیتزا در ایتالیا تبدیل به یک چیز شد، ممکن است نام این غذا را از یک کلمه باستانی خاورمیانه‌ای برای نان گرفته باشند (اگرچه احتمالات دیگری نیز وجود دارد).

پید ترکی چیست؟

اما در مورد کلمات کافی است. پید چیست و چه چیزی آن را از پیتزا متمایز می کند؟

در ترکیه پید نوعی نان تخت است که تقریباً به دو دسته تقسیم می شود.

نوع اول بدون روکش است، مانند پید زیبای رمضانی که هر سال در ماه مبارک درست می شود. این ها اغلب دایره ای شکل هستند و در کنار غذاهای شور مصرف می شوند.

نوع دوم پید که در اینجا به آن می پردازیم، نان تخت ترکی با رویه های خوشمزه است. معمولاً به شکل بیضی بلند در می آید و روی آن مواد ساده ای می پوشانند. سپس کناره ها به داخل تا می شوند تا شکل قایق کشیده ای به دست آید. به طور معمول، ممکن است قبل از پختن در اجاق سنگی با چوب داغ کاملاً بسته شود.

مانند همیشه، ترک ها از طعم های سنتی خود لذت می برند. بیشتر مکان ها بین پر کردن پنیر، پر کردن گوشت و سبزیجات (مانند این یکی)، پر کردن اسفناج یا پر کردن گوشت چرخ کرده، انتخابی را ارائه می دهند.

به عبارت دیگر شباهت های پیتزا غیر قابل انکار است.

آیا پید واقعا شبیه پیتزای ترکی است؟

بنابراین، چه چیزی یک پید را از پیتزا جدا می کند، جدا از بافت فرهنگی و تاریخی آن؟

تفاوت های اصلی شکل و رویه ها هستند.

کوسبیلی پیده ترکی پخته شده از بالا دیده می شود
پید ترکی دارای تاپینگ های ساده اما خوشمزه است.

همانطور که گفته شد، پید دایره ای نیست، بلکه شکل قایق درازی دارد، معمولاً چند برابر عرض آن. بر خلاف پیتزا، کناره ها برای یک لبه پوسته دوتایی تا می شوند. اگر پید مناسب درست می‌کنید، به محض اینکه از فر خارج شد، کناره‌های آن را با کره بمالید.

بزرگترین تفاوت بین پیتزا و پیتزا شاید این باشد که اولی سس ندارد. در جایی که کیفیت سس ممکن است یک پیتزای ناپلی را درست کند یا خراب کند، روی پیت معمولاً مواد تازه ای می پوشانند که به آماده سازی کمی فراتر از خرد کردن نیاز دارند.

علاوه بر این، پیده معمولاً پنیر روی آن ندارد مگر اینکه رویه اصلی باشد. به عنوان مثال، پیتزاهای گوشتی معمولاً به طور پیش‌فرض روی آن‌ها پنیر ندارند، اگرچه بسیاری از رستوران‌ها اکنون این یک گزینه اضافی اختیاری را ارائه می‌دهند، احتمالاً به دلیل نفوذ پیتزا به غذاهای ترکی.

در واقع، اگر می خواهید چیزی را پیتزای ترکی بنامید، lahmacun احتمالاً به پیتزای ایتالیایی نزدیکتر است تا pide. اما این داستان دیگری است! که می توانید از طریق لینک بیشتر در مورد آن مطالعه کنید.

وقتی داخل آشپزخانه داری کار میکنی باید بتونی به لوازم آشپزخونه ات اعتماد کنی . برندی که بشه هم بهش اعتماد کرد و هم گارانتی معتبر داشته باشه تو آشفته بازار امروز زیاد پیدا نمیشه ولی می تونی با محصولات برسادیس این مشکل رو کمتر اش کنی

برای آشپزی کردن . داشتن یه خردکن برسادیس نیازه که هم کارهای خردکردن مواد اولیه از سبزی و میوه و گوشت و مرغ و ادویه رو برات تو چند ثانیه کاملا یکدست خرد کنه . در زمان آشپزی و انجام کارهای خانه اگر خسته هم شدید می توانید یک لیوان قهوه اسپرسو یا آیس لاته و… را با اسپرسو ساز برسادیس نوش جان کنی و با انرزی بیشتر به انجام بقیه کارهای مربوطه ادامه دهید

بعد از رفع خستگی اگر نیاز به سرخ کردن مواد دارید می توانید از سرخ کن برسادیس استفاده کنید این دستگاه می نواند برایتان بدون نیاز به روغن مواد اولیه را کاملا سرخ کرده و با بخار پز نماید. شاید پس از آشپزی و کار در خانه نیاز به جارو زدن داشته باشید . جاروبرقی برسادیس با موتور قدرتموند و بی صدای خودش می تواند انجام این کار را برایتان لذت بخش کرده و با سرعت و دقت بالا هر نوع آلودگی را از بین ببرد

طرز تهیه kuşbaşılı pide – یا پیتزای ترکی با گوشت، اگر دوست دارید

درست کردن پید ساده تر از چیزی است که فکر می کنید. به خمیر و مقداری رویه نیاز دارید. برخلاف پیتزا، نیازی به تهیه سس نیست. برای بیشتر پیدها، رویه ها به صورت خام و تازه خرد شده قرار می گیرند. یکی از معدود موارد استثناء، پید اسفناج است، جایی که اسفناج به سرعت با پیاز تفت داده می شود و سپس قبل از استفاده از مایع اضافی فشرده می شود.

نسخه مورد علاقه من از این نان ترکی نیز یکی از ساده ترین ها برای تهیه است. پیتا مکعبی.

کوسبیلی پیده ترکی پخته و ورقه شده از بالا دیده می شود

کوشباشی به زبان ترکی به معنای گوشت ریز خرد شده است. چون این تاپینگ به همان سادگی که خوشمزه است. در واقع همین سادگی است که آن را تبدیل به یک غذای زیبا کرده است.

گوشت خرد شده، گوجه فرنگی تازه، مقداری فلفل سبز. این بیش از حد کافی برای رضایت کامل است.

دستور پخت ترکی که من استفاده می کنم بسیار ساده است.

خمیر پیده را با وردنه در کناره آن پهن کنید
خمیر پیده را به شکل بیضی در آورید.

البته روش های مختلفی برای تهیه خمیر پید وجود دارد که هرکدام از نظر ترد بودن، میزان پف کردن و کار کردن با آن، نتیجه کمی متفاوت دارند. من از یک دستور سنتی از Gaziantep، یکی از بهترین مناطق غذایی ترکیه استفاده می کنم.

با خمیرهای ساده مانند این، همه چیز در حال انجام است. گلدهی اولیه حاصل از مخلوط کردن قسمتی از آرد با آب و مخمر باعث می شود که مخمر زنده شود و آرد مقدار زیادی آب را جذب کند.

این کمک می کند تا کار با خمیر راحت تر شود، در حالی که از فر کاملا ترد و لطیف بیرون می آید. همانطور که من آن را دوست دارم!

یک کلمه نصیحت من در دستور غذا فقط وزن داده ام. هنگام پخت، من همیشه، همیشه، توصیه می شود فقط از اندازه گیری وزن استفاده کنید. اندازه‌گیری‌های حجم مانند فنجان یا میلی‌لیتر نادرست هستند و اغلب علت هر گونه اشتباه در پخت هستند.

بنابراین، اگر یکی ندارید اما می‌خواهید بپزید، به شدت توصیه می‌کنم روی ترازو برقی سرمایه‌گذاری کنید!

پید ترکی آماده رفتن به فر، از بالا دیده می شود
قبل از قرار دادن در فر داغ، دو طرف را تا کنید و انتهای آن را نیشگون بگیرید.

تا جایی که به تاپینگ ها مربوط می شود، نیازی به نگرانی در مورد سس ها یا هر نوع آماده سازی دقیق دیگری نیست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که همه چیز را ریز خرد کنید، نمک و فلفل بزنید و هر چقدر که دوست دارید به آن اضافه کنید. فقط مطمئن شوید که گوجه فرنگی (یا سایر مواد) شما خیلی خیس نباشد. ما می خواهیم پید ترد باشد، نه شلخته!

طرز سرو پید ترکی با گوشت خرد شده

مانند پیتزا، خوردن آن در پیته تازه از فر بسیار آسان است.

توصیه می کنم غذا را با یک کاسه سوپ عدس ترکی کلاسیک شروع کنید. این گزینه همیشه در رستوران های pide در ترکیه وجود دارد و بسیاری از مهمانان آن را انتخاب می کنند.

من هم دوست دارم در کنارش یک سالاد ساده سرو کنم. سالاد شپرد در تابستان عالی است، در حالی که سالاد برگ سبز ساده در زمستان مفید است.

یا چرا یک کاسه cacik، نسخه ترکی tzatziki نیست؟ با گوشت کاملاً کار می کند. همه چیز به تو بستگی دارد.

کوسبیلی پیده ترکی پخته شده از بالا دیده می شود

پیتای مکعبی (پیتزای ترکی با گوشت)

بازده:
۶ می پرسد

عناصر

خمیر

  • ۵۵۰ گرم آرد نان سفید غلیظ
  • ۱ قاشق چایخوری شکر
  • ۲۵ گرم مخمر تازه یا ۶ گرم مخمر خشک
  • ۳۵۰ میلی لیتر آب سرد یا در دمای اتاق
  • ۱۰ گرم نمک
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر

پر كردن

  • ۴ گوجه فرنگی تازه متوسط، هسته نرم برداشته شده، به مکعب های کوچک خرد شده است
  • ۴۰۰ گرم گوشت گاو نرم، به مکعب های کوچک بریده شده است
  • یک مشت فلفل سبز ترکی (یا ۱ فلفل سبز معمولی) که به مکعب های کوچک بریده شده است
  • ۲-۳ قاشق غذاخوری کره، نرم یا آب شده
  • پل بیبر (فلفل حلب)، برای سرو
  • نمک و فلفل

دستورالعمل ها

  1. ۳۵۰ گرم آرد را با شکر، مخمر و آب مخلوط کنید. روی آن را بپوشانید و بگذارید تا حباب بزند و حجم آن دو برابر شود، حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه.
  2. باقیمانده (۲۰۰ گرم) آرد را به همراه نمک و روغن زیتون فوق بکر اضافه کنید. آنقدر ورز دهید تا خمیر نرم و لطیفی به دست آید و می توانید خمیر را تا زمانی که شفاف و بدون شکستگی دراز شود. من از ماشین آشپزخانه با قلاب خمیر با سرعت متوسط ​​استفاده می کنم که در این صورت ۱۰-۱۵ دقیقه طول می کشد. مطمئن شوید که خمیر در طول این فرآیند خیلی گرم نشود – اگر به اندازه داخل مچ دستتان گرم شد، کمی استراحت کنید و خمیر را به مدت ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید و سپس ادامه دهید. پس از آماده شدن، روی آن را بپوشانید و بگذارید تا حجم آن دو برابر شود، ۱-۲ ساعت. در این مرحله همچنین می توانید آن را تا ۴۸ ساعت در یخچال بگذارید.
  3. فر خود را از قبل با بالاترین درجه حرارت گرم کنید. اگر یکی دارید، یک سنگ پیتزا یا سنگ پخت را در فر قرار دهید تا با آن گرم شود.
  4. خمیر را به ۶ تکه هم اندازه تقسیم کنید و به شکل گرد در آورید. با یک پارچه مرطوب بپوشانید و خمیر را به مدت ۲۰-۳۰ دقیقه استراحت دهید.
  5. به گوجه فرنگی خرد شده کمی نمک اضافه کنید و کنار بگذارید. نمک و فلفل فراوان به گوشت اضافه کنید و کنار بگذارید.
  6. پیشخوان آشپزخانه خود را خوب آرد پاشی کنید. با استفاده از وردنه در همان جهت جلو و عقب یکی از گردهای خمیر را به شکل بیضی باز کنید. خمیر را مرتباً برگردانید و در صورت لزوم آرد بیشتری اضافه کنید تا مطمئن شوید که به پیشخوان آشپزخانه نچسبد.
  7. پید را به پوسته پخت منتقل کنید. گوجه فرنگی، گوشت و فلفل را اضافه کنید و حدود ۲ سانتی متر در امتداد لبه ها بگذارید. کمی دیگر نمک اضافه کنید، سپس کناره ها را کمی تا کنید و انتهای آن را به هم بچسبانید، تا پید نیمه بسته شود. با خمیر باقی مانده تکرار کنید. بسته به اندازه ای که آنها را درست می کنید، معمولاً می توانید دو پیت را همزمان بپزید.
  8. برای اطمینان از اینکه سنگ پخت یا پیتزا شما به درستی گرم شده است، پیدها را به فر منتقل کنید و تا زمانی که طلایی شوند بپزید. این می تواند از ۵ تا ۱۵ دقیقه یا بیشتر طول بکشد، بسته به اینکه فر شما چقدر داغ است و آیا از سنگ پخت یا پیتزا استفاده می کنید.
  9. به محض اینکه پیدها از فر خارج شدند، لبه ها را با قلم مو به خوبی با کره بمالید. برش بزنید و بلافاصله سرو کنید و روی آن مقداری پول بایبر بپاشید، سپس با باقیمانده پید تکرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مطالب
مطالب پر بازدید
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من