فروشگاه اینترنتی برسادیس

خورش بره خوشمزه با سیب زمینی و ادویه های گرم کننده معمولی خاورمیانه و جنوب شرق ترکیه. درست کردن ساده و یک غذای گرم کننده کامل برای روزهای سرد زمستان!

من هرگز این را a نمی نامم خورش بره ترکی. اما الهام و طعم آن بخشی از ترکی و بخشی از خاورمیانه است.

خورش بره با سیب زمینی که از بالا به پایین دیده می شود

اگر بخواهم بگویم، مانند یک نسخه خوشمزه تر از خورش های اصلی بره و سیب زمینی است که در بسیاری از آنها پیدا خواهید کرد. رستوران تاجر – کانتینای صاحبان مغازه که اکنون به هر کسی که به دنبال یک ناهار سریع، ارزان و رضایت بخش است، خدمت می کند.

برخلاف آنچه که به نظر می رسد بسیاری از مردم فکر می کنند، غذاهای ترکی با ادویه جات سنگینی ندارند. در اکثر ظروف، به چند قنادی محدود می شود فلفل تندفلفل فلفلی ملایم را شاید بیشتر به نام فلفل حلب می شناسند.

اما در جنوب شرقی ترکیه، غذاهای محلی بیشتر با غذاهای شامی مانند غذاهای سوری و لبنانی هماهنگ است. در اینجا از ادویه های گرم کننده مانند زیره بیشتر استفاده می شود. و آنها با پول بایبر خود دست سنگین تری دارند (که ممکن است کمی آتشین تر از آنهایی باشد که در جاهای دیگر ترکیه به دست می آورید!).

خورش بره با سیب زمینی که از پهلو دیده می شود

درست کردن این خورش ساده است، اما چندین لایه طعم را به شما نشان می دهد. ادویه آن به اندازه ای است که طعم ادویه های گرم کننده از بین برود، اما به اندازه ای کم است که اجازه دهد بره ستاره نمایش باقی بماند.

چند چیز در راه است

من برای این کار از شانه بره استفاده می کنم، اما پا باید به همان اندازه خوب کار کند.

هرکدام که باشد، برای از بین بردن چربی اضافی وقت بگذارید. واضح است که در زندگی چیزهایی بدتر از طعم کمی چربی بره وجود دارد. اما از آن زیاد بگذارید و خورش سنگین و کمی چرب می شود. این خورش باید احساس آرامش داشته باشد، اما سبک – نه خیلی سنگین.

اگر آن ها را دارید، استخوان ها را از وسط نصف کنید و در خورش هم قرار دهید. آنها طعم و مزه زیادی دارند!

خورش بره با سیب زمینی که از بالا به پایین دیده می شود

با برنج یا بلغور و یک سالاد ساده سرو کنید. حتی در زمستان سعی می کنم هر روز سالاد تازه بخورم. سبزیجات ریشه رنده شده همیشه یک غذای جانبی تازه هستند!

۳-۴ عدد همراه با برنج سرو می شود.

خورش بره با سیب زمینی که از بالا به پایین دیده می شود

خورش بره با سیب زمینی و ادویه های گرم کننده

بازده:
سرویس ۳-۴

خورش بره خوشمزه با ادویه های گرم کننده برای روزهای سرد زمستان.

وقتی داخل آشپزخانه داری کار میکنی باید بتونی به لوازم آشپزخونه ات اعتماد کنی . برندی که بشه هم بهش اعتماد کرد و هم گارانتی معتبر داشته باشه تو آشفته بازار امروز زیاد پیدا نمیشه ولی می تونی با محصولات برسادیس این مشکل رو کمتر اش کنی

برای آشپزی کردن . داشتن یه خردکن برسادیس نیازه که هم کارهای خردکردن مواد اولیه از سبزی و میوه و گوشت و مرغ و ادویه رو برات تو چند ثانیه کاملا یکدست خرد کنه . در زمان آشپزی و انجام کارهای خانه اگر خسته هم شدید می توانید یک لیوان قهوه اسپرسو یا آیس لاته و… را با اسپرسو ساز برسادیس نوش جان کنی و با انرزی بیشتر به انجام بقیه کارهای مربوطه ادامه دهید

بعد از رفع خستگی اگر نیاز به سرخ کردن مواد دارید می توانید از سرخ کن برسادیس استفاده کنید این دستگاه می نواند برایتان بدون نیاز به روغن مواد اولیه را کاملا سرخ کرده و با بخار پز نماید. شاید پس از آشپزی و کار در خانه نیاز به جارو زدن داشته باشید . جاروبرقی برسادیس با موتور قدرتموند و بی صدای خودش می تواند انجام این کار را برایتان لذت بخش کرده و با سرعت و دقت بالا هر نوع آلودگی را از بین ببرد

عناصر

  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۷۵۰ گرم تکه های بدون چربی شانه یا پای بره
  • ۲ عدد پیاز متوسط، تقریباً خرد شده
  • ۵ حبه سیر، نازک برش داده شده
  • ۵ زردآلو خشک، تقریبا خرد شده
  • ۲ قاشق چایخوری زیره آسیاب شده
  • ۲ قاشق چایخوری دانه گشنیز آسیاب شده
  • ۱ قاشق چایخوری پونه کوهی خشک (یا ککیک ترکی، در صورت داشتن آن)
  • ۲ قاشق چایخوری فلفل حلب (پل بیبر)
  • ۱ قاشق چایخوری فلفل اورفا (ایزوت بیبر) (اختیاری)
  • ۴ قاشق غذاخوری (۶۰ میلی لیتر) آب لیمو
  • استخوان‌های بره‌ای که گوشت از آن بریده شده است (اگر آنها را دارید)، از وسط شکسته شده است
  • ۲ برگ بو
  • ۵۰۰ گرم سیب زمینی، پوست کنده (در صورت تمایل) و به تکه های درشت برش دهید
  • پونه کوهی تازه یا آویشن (یا ککیک ترکی)، برای سرو
  • آب یا سهام
  • نمک و فلفل

دستورالعمل ها

  1. گوشت را مزه دار کنید. نیمی از گوشت را در روغن زیتون روی حرارت متوسط/بالا سرخ کنید. کنار بگذارید و همین کار را با نصف دیگر گوشت انجام دهید و در صورت لزوم روغن بیشتری اضافه کنید.
  2. پیاز را در همان قابلمه به مدت ۱۰-۱۲ دقیقه تفت دهید تا طلایی شود و در صورت نیاز روغن بیشتری اضافه کنید. مرتب هم بزنید. سیر، زردآلو و ادویه ها را اضافه کنید و ۱-۲ دقیقه به هم زدن ادامه دهید. آب لیمو را اضافه کنید. به هم زدن ادامه دهید تا مایع کم و بیش تبخیر شود، ۱-۲ دقیقه.
  3. گوشت (با هر آب میوه)، هر استخوانی (در صورت داشتن آنها) و برگ بو را دوباره اضافه کنید. خوب مخلوط کنید. به اندازه کافی آب (یا آب) اضافه کنید تا روی گوشت را بپوشاند. بگذارید بجوشد، حرارت را ملایم کنید و بگذارید با درب بپزد تا گوشت نرم شود، ۱-۱.۵ ساعت.
  4. چاشنی را بررسی کنید. سیب زمینی ها را اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید (این بار درب آن را ببندید) تا زمانی که سیب زمینی ها و گوشت نرم شوند و مایع آن کمی کم شده و غلیظ شود، ۲۰-۳۰ دقیقه.
  5. دوباره برای چاشنی بررسی کنید. قبل از سرو، حرارت را بردارید و بگذارید چند دقیقه بماند. این غذا بهتر است به جای داغ شدن، داغ سرو شود. درست قبل از سرو با چند سبزی تازه تزئین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مطالب
مطالب پر بازدید
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من