فروشگاه اینترنتی برسادیس

ساده و تابستانی نگه داشتن آن.

در چند ماه گذشته، سه شنبه بازار محلی خود را با چهارشنبه بازار بسیار بزرگتر در محله همسایه Çarşamba معامله کردم. تنها پنج دقیقه پیاده تا خانه فاصله دارد، اما همچنان بیشتر شبیه سفر به قرن ها در زمان است. چهارشامبا یکی از محافظه‌کارانه‌ترین محله‌های استانبول است که اکثر مردم لباس‌های سنتی می‌پوشند که یادآور لباس‌هایی است که محمد در آن روز می‌پوشید. اما روز چهارشنبه، آنها میزبان یکی از بزرگترین بازارهای هفتگی استانبول هستند.

انتخاب کالاهای ارائه شده در اینجا بسیار زیادتر از کالاهای موجود در بالات است و این چیزی است که مرا به بازار می کشاند. من همچنین به چند غرفه که محصولات خودشان را می فروشند، علاقه زیادی پیدا کرده ام محصولات köy – محصولات و محصولات روستایی وضعیت آنها شبیه به غذاهای ارگانیک در بسیاری از کشورها است (ترکیه هیچ گواهی رسمی ارگانیک ندارد). با این حال، با محصولات کوی، جذابیت عطر و طعم خانگی است که مردم را به خود جلب می کند – نه روش تولید (اگرچه بدون شک طعم خانگی را می توان تنها از طریق روش های سنتی تر به دست آورد، که بسیاری از آنها کاملاً ارگانیک هستند.)

عکس هایی از استوری اینستاگرام من. من را در @vidiberg دنبال کنید تا عکس هایی از بازارها و زندگی روزمره در استانبول داشته باشید.

این هفته، من به سوی تعدادی کدو سبز یا کدو سبز زیبا که از سوی گروهی از خانم‌هایی که اغلب از آن‌ها خرید می‌کنم، جذب شدم. تعداد کمی از زنان در غرفه های بازار حضور دارند، بنابراین سعی می کنم در صورت امکان از آنها خرید کنم. به علاوه، آنها همیشه ظاهر خوب و محصولات جالبی دارند – اغلب چیزهایی که قبلاً هرگز ندیده بودم.

و کدو سبز به همان اندازه که ظاهرشان نشان می داد خوشمزه بود. این تهیه ساده با مقداری نخود تازه باغی و یک دال لبنه، پنیر خامه‌ای خاورمیانه‌ای که از صافی ماست تهیه می‌شود، واقعاً طعم لطیف محصول را نشان می‌دهد. با نم نم نم نم روغن زیتون فوق بکر و پراکنده زعتر، مخلوط گیاهان خشک خاورمیانه، این یک خشنود کننده واقعی مردم بود!

به عنوان بخشی از میز مزه، به عنوان پیش غذا به تنهایی یا به عنوان یک غذای جانبی با مرغ سرو کنید. دو عدد را به عنوان پیش غذا یا پیش غذا – یا به عنوان ناهار برای یکی با نان تازه سرو می کند.

وقتی داخل آشپزخانه داری کار میکنی باید بتونی به لوازم آشپزخونه ات اعتماد کنی . برندی که بشه هم بهش اعتماد کرد و هم گارانتی معتبر داشته باشه تو آشفته بازار امروز زیاد پیدا نمیشه ولی می تونی با محصولات برسادیس این مشکل رو کمتر اش کنی

برای آشپزی کردن . داشتن یه خردکن برسادیس نیازه که هم کارهای خردکردن مواد اولیه از سبزی و میوه و گوشت و مرغ و ادویه رو برات تو چند ثانیه کاملا یکدست خرد کنه . در زمان آشپزی و انجام کارهای خانه اگر خسته هم شدید می توانید یک لیوان قهوه اسپرسو یا آیس لاته و… را با اسپرسو ساز برسادیس نوش جان کنی و با انرزی بیشتر به انجام بقیه کارهای مربوطه ادامه دهید

بعد از رفع خستگی اگر نیاز به سرخ کردن مواد دارید می توانید از سرخ کن برسادیس استفاده کنید این دستگاه می نواند برایتان بدون نیاز به روغن مواد اولیه را کاملا سرخ کرده و با بخار پز نماید. شاید پس از آشپزی و کار در خانه نیاز به جارو زدن داشته باشید . جاروبرقی برسادیس با موتور قدرتموند و بی صدای خودش می تواند انجام این کار را برایتان لذت بخش کرده و با سرعت و دقت بالا هر نوع آلودگی را از بین ببرد

کدو سبز، نخود باغی و لبنه با زعتر - دستور پخت / آشپزخانه ای در استانبول

کدو سبز، نخود باغی و لبنه با زعتر

برای پین کردن دستور کلیک کنید.

عناصر

  • روغن زیتون ۳-۴ قاشق غذاخوری
  • ۱ کدو سبز (کدو سبز)، به صورت ورقه ای از طول و به سه قسمت متقاطع برش داده شده است
  • ۲ مشت نخود فرنگی کوچک، منجمد یا تازه
  • لبنه ۱۵۰ گرم
  • ۱ قاشق چایخوری زعتر
  • ۰.۵ قاشق چایخوری دانه سیاهدانه (اختیاری)
  • روغن زیتون فوق بکر، برای سرو
  • ۲ برگ نعناع، ​​ریز خرد شده، برای تزئین (اختیاری)
  • نمک و فلفل

روش من

  1. اگر از نخود فرنگی تازه استفاده می کنید، آن را در آب جوش فراوان به مدت یک دقیقه سفید کنید. بلافاصله به یک کاسه بزرگ آب سرد یخ منتقل کنید. آبکش کنید و کنار بگذارید.
  2. روغن زیتون را در ماهیتابه ای با کف ضخیم روی حرارت متوسط/ زیاد گرم کنید. کدو سبز را به مدت ۳-۵ دقیقه با چرخاندن مرتب سرخ کنید تا قهوه ای شود. نخود را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر تفت دهید و چند بار بچرخانید. مزه دار کنید و حرارت را بردارید.
  3. این غذا را می توان گرم یا در دمای اتاق سرو کرد. بعد از آماده شدن برای سرو، لبنه را به ظرف اضافه کنید. سبزیجات را قسمتی در بالا و قسمتی در کنار قرار دهید. روی مقداری روغن زیتون بکر و مقداری زعتر، دانه سیاهدانه و نعناع تازه (در صورت استفاده) بریزید. بلافاصله سرو کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مطالب
مطالب پر بازدید
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من