فروشگاه اینترنتی برسادیس

پرش به دستور غذا

پس از ۱۸ ماه اقامت در ترکیه، فکر می کنم به جرات می توانم بگویم که مهمان نوازی ترکی انتظارات (بالا) آن را برآورده می کند. من از مواجهه با آن در موارد بی‌شماری لذت برده‌ام، چه در جمع‌های خانوادگی، چه تصادفاً در جشنواره‌های روستایی یا یک فنجان چای در حین چانه‌زنی یا گپ زدن با فروشنده‌ها. فکر می‌کنم بسیاری از ترک‌ها وقتی میزها و بشقاب‌ها با غذاهای خوشمزه پر می‌شوند، خوشحال هستند.

امسال سومین سالی است که کریسمس را در نروژ و سال نو را در ترکیه جشن می‌گیرم. در حالی که ترک ها معمولاً روز شکرگزاری یا کریسمس را جشن نمی گیرند، سال نو را جشن می گیرند. و، شاید با اشاره به سنت های کریسمس و شکرگزاری، بسیاری از آنها سنت سرو بوقلمون را برای این مناسبت پذیرفته اند، پرنده ای که به ندرت در هر زمان دیگری از سال ارائه می شود. با این حال، بقیه چیزهایی که ارائه می شود، بدون اشتباه ترکی است: Meze. (مزه های زیادی.) راکی، روح بادیان ترکی که نزدیک به دو قرن است که نوشیدنی الکلی انتخابی بوده است. و با بوقلمون، پلو برنج را به عنوان پلو جشن ترکی می دانم: İç pilavı.

من عاشق این پلو پلو هستم. پر از طعم‌های گرم و آرامش‌بخش، با پرنده‌ای که گاهی خنثی‌تر است، عالی است. نه اینکه فقط با بوقلمون خورده بشه (برای ترک ها ترکیبش جدیده). این یک همراه عالی برای هر گوشت بریان یا سرخ شده است. یا ستاره نمایش در یک جشن گیاهخواری.


جشن پلو ترکی (Iç pilafı) - دستور غذا / آشپزخانه در استانبول

من سعی کردم بفهمم نام این ظرف چیست. منچ کلمه ای کوتاه با طیف گسترده ای از معانی است که همه مربوط به درون چیزی است. طبق فرهنگ لغت من، بسته به زمینه، می توان از آن برای هر چیزی از داخلی گرفته تا داخلی، کله پاچه یا داخل استفاده کرد. من هنوز نتوانسته ام به اصل نام غذا برسم، اما آن را به دو عدد کاهش داده ام. برخی از انواع شامل جگر به عنوان بخشی حیاتی از ظرف هستند، که نشان می دهد iç به گنجاندن یک ماده احشاء اشاره دارد. با این حال، پلو به طور سنتی به عنوان چاشنی نیز استفاده می شده است، که نشان می دهد محل پخت و پز به جای هر ماده ای نام این غذا را داده است.

معنی هرچه که باشد، مانند همه پلوها، دقت در تهیه برنج برای اطمینان از یک نتیجه کرکی که دانه ها به راحتی جدا می شوند، مهم است. در تجربه من، این به چند ترفند ساده خلاصه می شود. اولین، برنج را آبکشی کنید خوب. من معمولاً این کار را در پارچ اندازه‌گیری خود با تغییرات متعدد آب تمیز انجام می‌دهم و قبل از تخلیه، با دست هم می‌زنم. دومین، اندازه گرفتن مقدار آب من فقط کمی کمتر از ۱.۵ برابر حجم آب برای دانه های برنج استفاده می کنم. آب زیاد باعث چسبندگی و خیس شدن برنج می شود. سوم، زمان را تماشا کن انگار داری تخم مرغ می جوشی و به همان اندازه مهم: بگذارید برنج استراحت کند حداقل تا زمانی که قبل از برداشتن درب آن در حال جوشیدن است.

البته انواع مختلف برنج خواص متفاوتی دارند و نتایج متفاوتی به همراه خواهند داشت. ترک ها از نوعی برنج دانه کوتاه به نام برنج استفاده می کنند پررنگمن باسماتی دانه بلند را ترجیح می دهم که هم از نظر طعم و هم از نظر بافت برتر است.

از نظر جایگزینی: اگر مویز را پیدا نکردید، از کشمش استفاده کنید. آجیل کاج را می توان رها کرد، یا می توانید بادام سفید شده را جایگزین کنید. برای یک نسخه حتی لوکس تر، ترک ها اغلب شاه بلوط اضافه می کنند. در صورت لزوم اضافه کنید. سرویس ۴-۶.

جشن پلو ترکی (Iç pilafı) - دستور غذا / آشپزخانه در استانبولجشن پلو ترکی (Iç pilafı) - دستور غذا / آشپزخانه در استانبول

ادویه برنج ترکی با توت و آجیل کاج (İç pilavı)

بازده:
۴-۶ وعده

عناصر

  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون

  • کره ۵۰ گرم

  • ۱ پیاز، ریز خرد شده

  • ۵۰ گرم (۲ قاشق غذاخوری) مویز (یا کشمش)

  • ۳۰ گرم آجیل کاج

  • ۲ قاشق چایخوری فلفل دلمه ای

  • ۳/۴ قاشق چایخوری دارچین

  • ۳۲۰ گرم (۴۰۰ میلی لیتر) برنج باسماتی

  • ۵۵۰ میلی لیتر آب مرغ سبک، آب سبزیجات یا آب

  • نمک و فلفل

دستورالعمل ها

  1. پیاز، مویز و مغزهای کاج را در روغن زیتون و کره روی حرارت متوسط ​​سرخ کنید و مرتب هم بزنید تا زمانی که پیاز نرم شود اما قهوه ای نشود، ۱۰ تا ۱۲ دقیقه.
  2. در همین حال، برنج را بشویید تا آب شفاف شود (آن را زیاد جابجا نکنید وگرنه نشاسته می دهد و هرگز شفاف نمی شود).
  3. ادویه و چاشنی را به قابلمه اضافه کنید. یک دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید و مدام هم بزنید. برنج آبکش شده را اضافه کنید. هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. آب (یا آب) را اضافه کنید و درب آن را بگذارید. بگذارید به جوش بیاید، سپس حرارت را کم کنید و بگذارید ۱۲ دقیقه بجوشد. حرارت را بردارید و حداقل ۱۰-۱۵ دقیقه بدون درب آن را بردارید، در صورت امکان تا نیم ساعت بگذارید. چاشنی را بررسی کنید و درست قبل از سرو با چنگال آن را پف کنید.
❤️ آیا از این دستور پخت لذت بردید؟

سپس شما عاشق خبرنامه هفتگی من خواهید شد. اینجا ثبت نام کنید👇

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مطالب
مطالب پر بازدید
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من