مرباهای ترکی بسیار راحت درست می شوند و بسیار خوشمزه هستند. بهترین از همه آنها؟ به نظر من هیچ چیز بهتر از آلبالو با مرباهای ترکی سازگار نیست. در اینجا طرز تهیه مربای آلبالو ترکی خانگی که در ترکی به عنوان vişne reçeli شناخته می شود را مشاهده می کنم.

آلبالو ممکن است به شکل تازه به اندازه پسرعموهایشان خوش طعم نباشد. اما با کمی کمک و کمی عشق می توان آنها را به شادی بسیار طولانی تری نسبت به گیلاس های فصل کوتاه تبدیل کرد.

من هم مثل اکثر نروژی ها عاشق مربا هستم. من با خوشحالی می توانم آن را چندین بار در روز بخورم (و انجام دهم). با این حال، پس از دو سال اقامت در استانبول، تمایل دارم بگویم که ترک ها عشق خود به مربا را از این هم فراتر می برند. آنها ممکن است به اندازه ما در خانه نخورند.

مربای ترکی بسیار شیرین‌تر است و مقدار کمی از آن بسیار زیاد است. با این حال، آنچه در ترکیه قابل توجه است، طیف گسترده مرباها است. اگر بتوان آن را خورد، احتمالا ترکی وجود دارد آنه در جایی که آن را به مربا تبدیل می کند، درست در حین صحبت.

مربای آلبالو ترکی در شیشه قدیمی مدرسه زیر نور خورشید، از بالا

شیرینی ترك ها به این معناست كه آنها در بیشتر موارد قند زیادی دارند. اما در جایی که مرباهایی که من عادت دارم قطعات بسیار کوچکی از میوه های واقعی در آن وجود داشته باشد، در ترکیه بیشتر مرباها طعم بیشتری دارند. مرباهای ترکی به جای مخلوط کردن کامل، بیشتر شبیه میوه‌هایی هستند که در شربت قندی خود نگهداری می‌شوند تا مفهوم مرباهایی که من با آن بزرگ شدم، و طعم آن را تقریباً شیرین‌تر از آنچه هست می‌کند، مگر اینکه سعی کنید از بیشتر شربت اجتناب کنید. در این صورت نقطه مربا از بین رفته است.

ماست لایه لایه با مربای آلبالو ترکی در ظرف شیشه ای که از کناره دیده می شود
سعی کنید یک قاشق مربا خوری را با ماست یونانی مخلوط کنید. میان وعده مورد علاقه من!

با این حال، برای برخی از میوه ها، این روش بسیار منطقی است. شاید برای هیچکس بیشتر از آلبالو. در آن، شیرینی و ترش را برای یک مربای مقاومت ناپذیر مخلوط می‌کنند، و توت‌های کامل هم کمی از شیرینی شربت تسکین می‌دهند و هم بافتی کاملاً جالب‌تر.

و کل فرآیند طعمی باورنکردنی را به ارمغان می‌آورد، تقریباً مثل اینکه کسی دارچین و چند ادویه دیگر را به آن اضافه کرده است، حتی اگر هیچ‌یک وجود ندارد.

البته مربای آلبالو ترکی را می‌توان همانطور که ترجیح می‌دهید هر مربای دیگری بخورید. مورد علاقه شخصی من با کمی ماست طبیعی، به عنوان یک دسر ساده یا یک میان وعده است. دستور غذای من – اگر بتوانید لیست دو و نیم مواد تشکیل دهنده بدون فرآوری دستور تهیه کنید – کمتر از خود مربا است.

مربای آلبالو ترکی در شیشه های برچسب دار، از کناره دیده می شود

من آن را با وافل های سبک نروژی نیز بسیار دوست دارم، که به طور باورنکردنی در ترکیه نیز بسیار محبوب هستند (اگرچه آنها آنها را متفاوت می خورند).

این دستور حدود ۱ لیتر (۴ فنجان) مربا به دست می دهد.

 

مربای آلبالو ترکی از نزدیک دیده می شود

مربای آلبالو ترکی

بازده:
۱ لیتر (۴ فنجان)

وقتی داخل آشپزخانه داری کار میکنی باید بتونی به لوازم آشپزخونه ات اعتماد کنی . برندی که بشه هم بهش اعتماد کرد و هم گارانتی معتبر داشته باشه تو آشفته بازار امروز زیاد پیدا نمیشه ولی می تونی با محصولات برسادیس این مشکل رو کمتر اش کنی

برای آشپزی کردن . داشتن یه خردکن برسادیس نیازه که هم کارهای خردکردن مواد اولیه از سبزی و میوه و گوشت و مرغ و ادویه رو برات تو چند ثانیه کاملا یکدست خرد کنه . در زمان آشپزی و انجام کارهای خانه اگر خسته هم شدید می توانید یک لیوان قهوه اسپرسو یا آیس لاته و… را با اسپرسو ساز برسادیس نوش جان کنی و با انرزی بیشتر به انجام بقیه کارهای مربوطه ادامه دهید

بعد از رفع خستگی اگر نیاز به سرخ کردن مواد دارید می توانید از سرخ کن برسادیس استفاده کنید این دستگاه می نواند برایتان بدون نیاز به روغن مواد اولیه را کاملا سرخ کرده و با بخار پز نماید. شاید پس از آشپزی و کار در خانه نیاز به جارو زدن داشته باشید . جاروبرقی برسادیس با موتور قدرتموند و بی صدای خودش می تواند انجام این کار را برایتان لذت بخش کرده و با سرعت و دقت بالا هر نوع آلودگی را از بین ببرد

عناصر

  • ۱ کیلوگرم (۲ پوند) آلبالو
  • ۷۰۰-۸۵۰ گرم (حدود ۱ ½ پوند) شکر
  • ۲-۳ قاشق غذاخوری آب لیمو

دستورالعمل ها

  1. آلبالو را خوب بشویید. تمام ساقه ها و برگ ها را جدا کنید. انواع توت های فاسد را دور بریزید. سنگ را بردارید. من از یک چاقوی کوچک و تیز برای کج کردن آن استفاده می‌کنم – خیلی سریع متوجه خواهید شد.
  2. آلبالو و شکر را برای طعم دادن به یک کاسه اضافه کنید. اینکه چقدر شکر نیاز دارید بستگی به ترش بودن توت ها و ترجیح شخصی دارد. من معمولاً آلبالوهای هسته‌دارم را وزن می‌کنم و به مقدار مساوی شکر – معمولاً حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ گرم – اضافه می‌کنم. روی آن را بپوشانید و به مدت ۲۴ ساعت در یخچال بگذارید.
  3. روز بعد آلبالو را به همراه تمام آب آن در قابلمه ای اضافه کنید. بگذارید به جوش بیاید، شعله را کم کنید و بگذارید ۲۰ دقیقه بجوشد.
  4. آب لیمو را به مزه اضافه کنید و در صورت لزوم شکر بیشتری اضافه کنید. بگذارید ۵ دقیقه دیگر بجوشد.
  5. مربای آماده را در شیشه های استریل شده بریزید. درب را به درستی بچرخانید و آن را وارونه بگذارید تا خنک شود. با توجه به اینکه شیشه های شما به درستی استریل شده و مهر و موم شده اند، آن را به یخچال منتقل کنید، جایی که برای هفته ها، شاید حتی ماه ها نگهداری می شود.

صرفه جوییصرفه جویی

صرفه جوییصرفه جوییصرفه جوییصرفه جویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من