بادمجان های شکم پر ترکی خیلی خوشمزه بود امامی که اولش خورد از ذوق بیهوش شد. یا در شوک بود؟ مهم نیست، تنها چیزی که مهم است این است: امام بایلدی شاید خوشمزه ترین چیزی است که می توانید با بادمجان قوی درست کنید.

بادمجان های پر شده ترکی از بالا به پایین دیده می شوند

این غذا چیزی کمتر از یکی از معروف ترین غذاهای ترکی نیست. امام غش کردکه به معنای واقعی کلمه «امام غش کرد»*، احتمالاً از ساحل دریای اژه می‌آید. در بسیاری از سرزمین های تجربی سابق عثمانی ها، به ویژه در یونان نیز شناخته شده است.

برای سرگرمی برخی از ترک ها، بسیاری از یونانی ها ادعا می کنند که میراث این غذا است. مسیحیان میراث یونانی در طول امپراتوری عثمانی اقلیت قابل توجهی بودند و در واقع تداخل زیادی بین غذاهای یونانی و غذاهای ترکی غربی وجود دارد. با این حال، نام غذا این ادعا را تا حدودی به صراحت زیر سوال می برد.

امام غش کرد بخشی از خانواده غذاهای سبزیجات پخته شده در مقادیر فراوان روغن زیتون است که در ترکیه به آن معروف است. با روغن زیتون.

این ظرف چیست که ائمه را به زمین می زند؟

چندین نسخه از داستان وجود دارد.

روایت معروف حاکی از آن است که امام از غذای لذیذی که همسرش برای او پخته بود، از خوشحالی غش کرد.

یکی دیگر می گوید طعم و مزه نبود که باعث شد امام از هوش برود، بلکه فکر هزینه روغن زیتونی بود که برای تهیه غذا صرف شده بود.

مورد علاقه من داستان امامی است که با دختر یک تاجر روغن زیتون ازدواج کرده است. ۱۲ بطری از نفیس ترین روغن زیتون به عنوان بخشی از جهیزیه هدیه داده شد.

امام بایلدی از پهلو دیده می شود

امام شب اول از همسرش خواست با مقداری روغن زیتونی که پدرش به آنها هدیه داده بود، چیزی خوشمزه درست کند. او در ادامه غذای خوشمزه ای از بادمجان های پر شده با پیاز و گوجه فرنگی درست کرد. امام آنقدر این غذا را دوست داشت، هر روز خواستار آن شد که جزئی از شام باشد.

بیشتر بخوانید :  پوگاچا با پنیر فتا (شیرینی صبحانه ترکی)

و همینطور هم شد. تا روز سیزدهم که ناگهان بادمجانی سرو نشد.

امام پرسید: بادمجان های پر شده کجاست؟

همسرش فقط می توانست اعتراف کند که دیگر قادر به انجام آن نیست. ۱۲ بطری روغن زیتون زیبا همگی خالی بود. چیزی باقی نمانده بود.

امام با شنیدن اینکه مهریه انحصاری خرج شده است، چنان شوکه شد که در جا بیهوش شد.

طرز تهیه بادمجان شکم پر ترکی

اگر imam bayıldı را در گوگل جستجو کنید، اینترنت تعداد زیادی دستور غذا ارائه می دهد. همه آنها به یک اندازه معتبر نیستند.

چند چیز وجود دارد که امام بایلدی را از اکثر غذاهای شکم پر بادمجان جدا می کند.

برای شروع، مقدار زیادی روغن زیتون استفاده می شود (و باید فوق بکر باشد).

دوم، مقدار نسبی پیاز به گوجه فرنگی. در حالی که بسیاری از دستور العمل های مدرن، بادمجان ها را با سس گوجه فرنگی پر می کنند، پیاز ماده اصلی چاشنی در دستور العمل های سنتی است.

در نهایت، عدم وجود هر گونه ادویه جات ترشی جات. مانند بسیاری از غذاها در غذاهای غربی ترکیه، ادویه هایی که بیشتر در خاورمیانه یا یونان استفاده می شود، استفاده نمی شود.

بهتر است از بادمجان های بلند و نازک استفاده کنید. اگه بتونی کوچیک هم بهتره همانطور که گفته شد، انواع مختلف بادمجان ها طعم متفاوتی ندارند، بنابراین اگر یک بادمجان بزرگ تمام چیزی است که دارید، آن را نیز انجام دهید. در این صورت ممکن است ارزش آن را داشته باشد که بادمجان را به جای پر کردن آن مانند باگت، نصف کنید، همانطور که دستور زیر نشان می دهد.

امام بایلدی پر شده و آماده برای پخت نهایی

درست کردن imam bayıldı کمی طول می کشد. پخت کم و آهسته در روغن زیتون فراوان بخشی از چیزی است که این غذا را بسیار خاص می کند. بادمجان ها عاشق روغن زیتون هستند، آن را خیس می کنند و پس از پخته شدن به فوق العاده خوشمزه ترین و سیر کننده ترین گوشت بادمجان تبدیل می شوند.

بیشتر بخوانید :  ته کنگر پر شده ترکی (کنگر فرنگی با روغن زیتون)

برای یک نسخه ساده تر، می توانید بادمجان ها را کباب کنید. این همچنین یک امام بایلدی خوشمزه را ایجاد می کند، اما اگر کم پخته شدن را امتحان کرده باشید، به زودی متوجه خواهید شد که روش های خوب قدیمی قابل قبول نیست. اما در مورد روغن زیتون کوتاهی نکنید!

اگر بادمجان دوست دارید، به شما قول می دهم زمان خوبی است. ممکن است ساده به نظر برسد، اما یک بار که گاز بگیرید، به راحتی می توان فهمید که چرا امام ممکن است از خوشحالی غش کرده باشد.

طرز پذیرایی از امام بایلدی

İmam bayıldı در دمای اتاق خورده می شود. در صورت تمایل می توان آن را به عنوان یکی از چندین غذا برای یک وعده غذایی به سبک مزه، به عنوان غذای اصلی گیاهی/وگان یا حتی در کنار گوشت یا ماهی سرو کرد. برنج ساده یا بلغور در کنار آن به طرز شگفت انگیزی عمل می کند.

من آن را با هیچ چیز خیلی تند یا تند سرو نمی کنم. شما نمی خواهید چیزی بر چنین ظرف ظریف و زیبایی چیره شود!

بسته به موارد دیگری که در کنار آن ارائه می دهید، ۲ تا ۶ سرو می شود.

این کلاسیک های ترکی (به طور طبیعی وگان) را نیز امتحان کنید:

امام بایلدی از بالا به پایین دیده می شود

امام بایلدی – بادمجان شکم پر ترکی

بازده:
۲-۶ قسمت

شاید خوشمزه ترین کاری که می توانید با بادمجان قدرتمند انجام دهید.

وقتی داخل آشپزخانه داری کار میکنی باید بتونی به لوازم آشپزخونه ات اعتماد کنی . برندی که بشه هم بهش اعتماد کرد و هم گارانتی معتبر داشته باشه تو آشفته بازار امروز زیاد پیدا نمیشه ولی می تونی با محصولات برسادیس این مشکل رو کم ترش کنی

بیشتر بخوانید :  منمن - تخم مرغ سوخاری ترکی با گوجه فرنگی

برای آشپزی کردن . داشتن یه خردکن همه کاره نیازه که هم کارهای خردکردن مواد اولیه از سبزی و میوه و گوشت و مرغ و ادویه رو برات تو چند ثانیه کاملا یکدست خرد کنه . در زمان آشپزی و انجام کارهای خانه اگر خسته هم ششدید می توانید یک لیوان قهوه اسپرسو یا آیس لاته و… را با اسپرسو ساز برسادیس نوش جان کنی و با انرزی بیشتر به انجام بقیه کارهای مربوطه ادامه دهید

بعد از رفع خستگی اگر نیاز به سرخ کردن مواد دارید می توانید از سرخ کن برسادیس استفاده کنید این دستگاه می نواند برایتان بدون نیاز به روغن مواد اولیه را کاملا سرخ کرده و با بخار پز نماید. شاید پس از آشپزی و کار در خانه نیاز به جارو زدن داشته باشید . جاروبرقی برسادیس با موتور قدرتموند و بی صدای خودش می تواند انجام این کار را برایتان لذت بخش کرده و با سرعت و دقت بالا هر نوع آلودگی را از بین ببرد

عناصر

  • ۲ عدد بادمجان (دراز و باریک، اگر پیدا کردید) یا ۴-۶ عدد بادمجان کوچک
  • ۱۳۵ میلی‌لیتر (۹ قاشق غذاخوری) روغن زیتون با بهترین کیفیت (اگر می‌توانید یک روغن باکره ملایم)
  • ۲۵ گرم (۱ قاشق چایخوری پر) رب گوجه فرنگی
  • ۳۰۰ میلی لیتر آب جوش
  • ۱/۲ قاشق چایخوری شکر
  • جعفری برگ تخت، برای تزئین
  • نمک و فلفل

چاشنی

  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون با بهترین کیفیت (اگر می توانید یک روغن زیتون فوق بکر ملایم)
  • ۲ پیاز متوسط، به صورت نیم ماه نازک بریده شده است
  • ۴ حبه سیر، ریز خرد شده
  • ۲۵۰ گرم (۲ متوسط) گوجه فرنگی، پوست کنده و برش داده شده
  • ۱۰ گرم جعفری برگ تخت، خرد شده
  • ۱ قاشق چایخوری فلفل حلب (پل بیبر) یا فلفل چیلی معمولی (اختیاری)
  • نمک و فلفل

دستورالعمل ها

  1. نیمی از پوست بادمجان ها را جدا کنید تا شبیه یک الگوی گورخری شوند. نمک فراوان بزنید و نیم ساعت کنار بگذارید.
  2. در همین حین قیمه را درست کنید. یک ماهیتابه ته ضخیم را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنید و پیاز را به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه تفت دهید تا نرم شود اما قهوه ای نشود. مرتب هم بزنید. سیر را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر تفت دهید و مدام هم بزنید و مراقب باشید سیر نسوزد. گوجه فرنگی و فلفل حلب را (در صورت استفاده) اضافه کنید. تفت دادن را ادامه دهید تا گوجه فرنگی ها فرو بریزند و مایع شروع به غلیظ شدن کند، ۵-۶ دقیقه. هر چند وقت یکبار هم بزنید تا مطمئن شوید که هیچ چیز ته آن گیر نمی کند. جعفری برگ تخت و مقداری نمک و فلفل را اضافه کنید. حرارت را بردارید.
  3. نمک را از روی بادمجان ها پاک کنید. یک ماهیتابه ته ضخیم را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنید و بادمجان ها را تفت دهید تا نرم شوند و مرتب بچرخانید. روش دیگر، در فر از قبل گرم شده با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد (۳۹۰ فارنهایت) تا زمانی که شروع به نرم شدن کند، حدود ۲۰ دقیقه تفت دهید.
  4. یک برش طولی روی بادمجان ها ایجاد کنید، مثل اینکه یک باگت باز کنید و دو انتها ۲ سانتی متر باقی بمانید. برش نباید از ته بادمجان ها سوراخ شود.
  5. قیمه را به بادمجان ها اضافه کنید و آنها را به سمت بالا در تابه ای که درب آن دارید قرار دهید. روغن زیتون باقیمانده (۵ قاشق غذاخوری/۷۵ میلی لیتر) را به تابه اضافه کنید. رب گوجه فرنگی، شکر و آب جوش را با کمی نمک و فلفل مخلوط کنید. مقداری از مایع را به ماهیتابه اضافه کنید تا تا نیمه بادمجان ها بالا برود.
  6. بگذارید به جوش آید، درب آن را بگذارید و حرارت را کم کنید. حدود ۴۵ دقیقه بگذارید بجوشد تا بادمجان ها کاملا نرم شوند. اگر کمی خشک به نظر می رسد، مایع اضافی اضافه کنید. کنار بگذارید تا کاملا خنک شود. قبل از سرو، کمی جعفری با برگ صاف بریزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من