یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای بادمجان انجام دهید، تفت دادن آن است. اگر ابتدا آن را برش دهید، تنها چیزی که نیاز دارید چند تاپینگ ساده است و یک مهمانی دیدنی برای چشم ها و جوانه های چشایی خود خواهید داشت. بادمجان با ماست زیره یکی از روش های مورد علاقه من برای تهیه این سبزی قدرتمند است – به طوری که آن را به جلد اول کتاب آشپزی من رساند.

بادمجان یکی از غذاهای مورد علاقه من برای خوردن است. به ندرت هفته ای است که یک یا سه عدد بادمجان در آشپزخانه من کبابی، پخته یا سرخ نشده باشد.

بادمجان با ماست زیره از بالا به پایین دیده می شود

بعضی وقتا گوشت نرم مثل بابا گانوش رو برای دیپ میخوام. گاهی برش های نازک درست می کنم که تفت می دهم یا سرخ می کنم تا ترد شوند. گاهی اوقات برای افزودن قابل توجهی به خورش یا سالاد آنها را به تکه های بزرگ خرد می کنم. و گاهی تمام مواد رو روی شعله گاز میذارم و برش میزنم و هر چی که دلم میخواد اضافه میکنم.

بادمجان حقیر گزینه های زیادی در اختیار ما قرار می دهد که احتمالاً می توانیم هر روز بدون اینکه از آن خسته شویم بخوریم. و البته ضرری ندارد که بازار محلی من هر هفته عرضه فراوانی از بادمجان های زیبا دارد.

روش مورد علاقه با بادمجان

یکی از بهترین روش های تهیه بادمجان همین است.

برش های ضخیم و برشته شده با ماست ساده طعم دار، روی آن چیزی ترد و تازه. خیلی ساده. خیلی مقاومت ناپذیر خوبه

Ottolenghi، زنجیره ای از اغذیه فروشی ها مستقر در لندن، احتمالاً سزاوار اعتبار زیادی برای محبوبیت این نوع غذا است. در میان بشقاب های بزرگ سالاد خوشمزه در ویترین مغازه آنها همیشه یکی از اینها را خواهید یافت.

اینجا بود که برای اولین بار با این طرز تهیه بادمجان آشنا شدم، اما مدتهاست که این روش در سراسر خاورمیانه رایج بوده است. Ottolenghi به سادگی آن را ارتقا داد، و از آن زمان بسیاری دیگر نسخه های خود را از آن توسعه داده اند.

از بین تمام نسخه هایی که تاکنون امتحان کرده ام، این نسخه مورد علاقه من است. زیره به ماست کمی گرم‌کننده و تقریباً عجیب و غریب می‌افزاید، بدون اینکه بر ظرف غلبه کند.

بادام برشته شده باعث ترد بسیار مورد نیاز می شود. و با دانه های انار و گیاهان پراکنده در بالای آن، جشنی است هم برای چشم و هم برای جوانه های چشایی!

چیزهایی که باید در نظر داشت

مهم ترین نکته ای که در پخت بادمجان باید به آن توجه کنید این است که زمان کافی به آن بدهید تا گوشت کاملاً نرم شود. راستش هیچ کس بادمجان جویدنی را دوست ندارد. بهتر است آن را چند دقیقه خیلی زیاد بگذارید تا خیلی کم.

از رطوبت نیز سود می برد، بنابراین حداقل تا ۲۰ دقیقه اول پخت در فر را باز نکنید. اگر این کار را انجام دهید، اجازه می دهید بخار خارج شود و بادمجان ها فقط کمی بیشتر از آنچه در غیر این صورت خشک می شدند، خشک می شوند.

و با روغن زیتون سخاوتمند باشید. خیلی کم استفاده کنید و تقریبا تمام طعم را از دست خواهید داد.

بادمجان را همراه با ماست زیره به عنوان بخشی از ماست، به عنوان پیش غذا با نان تازه در کنار، یا به عنوان غذای جانبی مثلاً با مرغ سرو کنید. یا آن را در کنار مقداری نخود تند و سالاد سبز برای یک غذای گیاهی خوشمزه میل کنید.

بسته به موارد دیگری که ارائه می شود، ۳-۶ سرو می شود

بادمجان با ماست زیره از بالا به پایین دیده می شود

بادمجان با ماست زیره

بازده:
سرویس ۳-۶

وقتی داخل آشپزخانه داری کار میکنی باید بتونی به لوازم آشپزخونه ات اعتماد کنی . برندی که بشه هم بهش اعتماد کرد و هم گارانتی معتبر داشته باشه تو آشفته بازار امروز زیاد پیدا نمیشه ولی می تونی با محصولات برسادیس این مشکل رو کمتر اش کنی

برای آشپزی کردن . داشتن یه خردکن برسادیس نیازه که هم کارهای خردکردن مواد اولیه از سبزی و میوه و گوشت و مرغ و ادویه رو برات تو چند ثانیه کاملا یکدست خرد کنه . در زمان آشپزی و انجام کارهای خانه اگر خسته هم شدید می توانید یک لیوان قهوه اسپرسو یا آیس لاته و… را با اسپرسو ساز برسادیس نوش جان کنی و با انرزی بیشتر به انجام بقیه کارهای مربوطه ادامه دهید

بعد از رفع خستگی اگر نیاز به سرخ کردن مواد دارید می توانید از سرخ کن برسادیس استفاده کنید این دستگاه می نواند برایتان بدون نیاز به روغن مواد اولیه را کاملا سرخ کرده و با بخار پز نماید. شاید پس از آشپزی و کار در خانه نیاز به جارو زدن داشته باشید . جاروبرقی برسادیس با موتور قدرتموند و بی صدای خودش می تواند انجام این کار را برایتان لذت بخش کرده و با سرعت و دقت بالا هر نوع آلودگی را از بین ببرد

عناصر

  • ۳ عدد بادمجان (حدود ۷۰۰ گرم)، پوست کنده شده در نوارهای گورخری و برش های ۳ سانتی متری
  • ۵ قاشق غذاخوری (۷۵ میلی لیتر) روغن زیتون
  • ۱/۲ حبه سیر، پوست کنده
  • ۱ قاشق چایخوری زیره آسیاب شده
  • ۲۰۰ گرم ماست
  • ۲۵ گرم بادام ورقه شده یا بادام کامل برشته شده، تقریباً خرد شده
  • دانه های ۱/۲ انار
  • ۱۵ گرم سبزی تازه مانند جعفری برگ مسطح، گشنیز یا نعناع (ساقه های ضخیم دور ریخته می شوند)
  • نمک و فلفل سیاه

دستورالعمل ها

  1. فر را با دمای ۲۳۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید.
  2. برش های بادمجان را روی کاغذ پخت بچینید. روغن زیتون و کمی چاشنی را از دو طرف اضافه کنید.
  3. در طبقه وسط فر بپزید تا روی آن طلایی شود و در وسط کاملا نرم شود، ۳۰-۴۰ دقیقه. بادمجان ها را بعد از ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بچرخانید اگر زیر آنها خیلی قهوه ای شد. بگذارید کاملا خنک شود.
  4. در همین حین، با استفاده از هاون و هاون یا قسمت صاف چاقو روی تخته خرد کن، سیر را با کمی نمک له کنید تا خمیر شود. با زیره و ماست مخلوط کنید. کنار بگذارید.
  5. برش های بادمجان را به سینی سرو منتقل کنید. بیشتر ماست زیره را با بادام تفت داده شده، دانه های انار و سبزی های تازه روی آن قرار دهید. ماست باقی مانده را در کنار آن سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من