فروشگاه اینترنتی برسادیس

تانتونی یک روکش کلاسیک گوشت ترکی است. این غذای خیابانی نمادین که از شهر مدیترانه‌ای مرسین می‌آید، مملو از طعم‌های کلاسیک ترکی است – و می‌توانید به راحتی آن را در آشپزخانه خود تکرار کنید.

مانند هر غذای خیابانی محبوبی که شایسته نامش است، مکان هایی که تانتونی سرو می کنند به راحتی از راه دور قابل تشخیص هستند.

این ماهیتابه بزرگ است تابه تانتونی، که آن را می دهد. بزرگ، معمولا گرد، و با یک توخالی مشخص در وسط. تقریباً همیشه، صرف نظر از اینکه مشتریانی وجود دارد یا خیر، یک سرآشپز روی آن شناور می‌شود و دائماً گوشت را به اطراف می‌چرخاند تا از سوختن آن اطمینان حاصل کند.

هدف از سبک تابه، حفظ دو منطقه پخت و پز است. وسط توخالی داغ است، برای سرخ کردن گوشت درست قبل از سرو. لبه های برآمده فقط گرم است، به اندازه ای که گوشت را گرم نگه دارد، اما آنقدر داغ نیست که سرخ شود.

تانتونی چیست؟

تانتونی یک غذای خیابانی محبوب از گوشت پخته و سپس سرخ شده است که در یک نان نازک در کنار گوجه فرنگی، پیاز و سماق پیچیده می شود. خوشمزه – لذیذ!

بسته بندی تانتونی که کسی گاز گرفته است، از نزدیک دیده می شود

امروزه تانتونی بیشتر با گوشت گاو یا بره درست می شود. با این حال، به گفته موسی داغدویرن، مورخ مواد غذایی و رستوران‌دار ترک، اولین تانتونی‌ها از تکه‌های مختلف احشاء ساخته شده‌اند. زمانی که این به گوشت بره و سپس در بسیاری از جاها به گوشت گاو تبدیل شد، کاملاً مشخص نیست.

با این حال، آنچه واضح است این است که منشا این غذا از شهر مرسین ترکیه در دریای مدیترانه است. در واقع، این یکی از حقایق غذایی است که هر ترک می داند.

مرسین فقط یک سفر کوتاه از آدانا، یکی دیگر از شهرهای معروف غذا (کباب آدانا، کسی؟) فاصله دارد، اگرچه غذاهای آشپزی خود را به خوبی حفظ می کند. در حالی که تانتونی معروف ترین غذای محلی است که در سراسر ترکیه و فراتر از آن محبوب شده است، آنها چندین غذای محلی دیگر نیز دارند.

طرز تهیه تانتونی مرسین

اگر در خیابان تانتونی خورده‌اید، به احتمال زیاد آن را یک امر نسبتاً چرب می‌دانید. فوق العاده خوشمزه اما چرب مطمئناً این تجربه من بوده است.

بنابراین، از اینکه متوجه شدم دستور العمل های سنتی تری که در تحقیقاتم پیدا کردم، در واقع گوشت بدون چربی را می طلبد، کمی شگفت زده شدم. و سپس، برای جدا کردن چربی های قابل مشاهده قبل از پختن. در عوض، بعداً کره را در اواخر پخت اضافه می کنند.

افسوس، شاید طبیعت فست فود و غذاهای خیابانی چنین باشد. هیچ چیز مثل یک تکه چربی خوب آن را تقویت نمی کند.

سرخ کردن گوشت بره در ماهیتابه مشکی بزرگ
با دست یک نان بسته بندی شده لواش را از روی گوشت در ماهیتابه بلند کنید

چیزی که مرسین تانتونی را از مثلا دونر کباب متمایز می کند، تهیه گوشت است. در جایی که دونر کباب مرینیت می شود و سپس روی یک سیخ بسیار بزرگ کباب می شود، تهیه تانتونی بسیار ساده تر است.

ابتدا گوشت را به قطعات کوچک برش می دهیم. در عکس های من خواهید دید که من از گوشت بریده شده به مکعب های نسبتاً کوچک استفاده کرده ام. اینطوری مال خودم را خریدم، پس برای من راحت‌تر بود. به طور سنتی، گوشت را به صورت نازک برش می دهند، دقیقاً مانند دونر کباب ذکر شده، فقط با تانتونی، فرآیند را با برش دادن گوشت شروع می کنید، نه اینکه تمام کنید.

سپس گوشت را می جوشانند تا نرم شود. به نظر می رسد این کار در مورد گوشت خوب انجام شود، اما مهم است که در برابر این نکته مقاومت کنید. فرآیند ترد کردن بسیار مهم است و در مرحله نهایی طعم زیادی به آن اضافه خواهد شد.

نان لواش با گوشت، گوجه فرنگی، پیاز و جعفری، از سطح چشم دیده می شود

در نهایت گوشت را دوباره می پزید. این بار، در چربی بر روی یک تابه تانتونی، یا فقط یک ماهیتابه معمولی اگر مثل من فروشنده غذای خیابانی نیستید.

چربی ترجیحی اولیه روغن دانه پنبه بود، اما این روزها بیشتر دستور العمل ها به روغن های گیاهی یا کره به راحتی در دسترس هستند. در واقع، حتی در ترکیه روغن دانه پنبه به سختی به دست می آید – و اگر آن را پیدا کنید گران است. من مانند Dağdeviren به کره راضی هستم.

چند ادویه قبل از اینکه با چند ماده ساده سالاد در نان پیچیده شود، کمی طعم اضافه می‌افزاید. برخی گوجه فرنگی را در حین سرخ شدن به گوشت اضافه می کنند، برخی دیگر آن را برای سالاد تازه نگه می دارند.

هنوز هم متواضعانه و ساده به نظر می رسد، اما به شما قول می دهم، طعم ها چیزی غیر از این هستند. از دیدن این که چقدر طعم و مزه در این روکش ترکی ایجاد شده است، شگفت زده خواهید شد.

طرز سرو تانتونی

واقعاً فقط یک راه برای خدمت به تنتونی وجود دارد. آن را در یک نان لواش بپیچید و در آن بچسبانید! ترجیحا با یک لیوان سخاوتمندانه آیران در کنار آن.

نان لواش با گوشت، گوجه فرنگی، پیاز و جعفری، از بالا دیده می شود

البته، شما از نظر مقداری که در نان گوشتی خود قرار می دهید، آزادی خواهید داشت. اما صادقانه بگویم، اگر می خواهید آن را یک تانتونی ترکی نگه دارید، پیشنهاد می کنم آن را ساده و اصلی نگه دارید. اگر متوجه شدید که برای شما مناسب نیست، همیشه می توانید سس ها یا سایر اقلام سالاد خود را بعدا اضافه کنید. (چیزی که من نسبتاً مطمئن هستم که لازم نیست.)

در ترکیه تانتونی را با تکه های گوجه فرنگی تازه، پیاز، جعفری و سماق سرو می کنند. اگر با دومی آشنایی ندارید، سماق یک ادویه ترش است که از توت های سماق آسیاب شده تهیه می شود و قبل از آمدن لیموترش و تقریباً در انحصار گرفتن آن بازار، برای افزودن اسید به غذاها استفاده می شد.

بسته بندی تانتونی، نصف شده و از کنار آن از نزدیک دیده می شود

باز هم، این ترکیب ساده به نظر می رسد، اما مطمئنا تصادفی نیست. اینها اغلب از اقلام سالاد در ترکیب با گوشت های کبابی مانند کوفته استفاده می شوند. آنها اطمینان حاصل می کنند که گوشت umami پر و کمی چرب با چیزی تازه و تند متعادل می شود. با هم، این جادو است.

در این دستور ۶ بسته تانتونی تهیه می شود که برای سرو ۳ تا ۶ عدد کافی است.

وقتی داخل آشپزخانه داری کار میکنی باید بتونی به لوازم آشپزخونه ات اعتماد کنی . برندی که بشه هم بهش اعتماد کرد و هم گارانتی معتبر داشته باشه تو آشفته بازار امروز زیاد پیدا نمیشه ولی می تونی با محصولات برسادیس این مشکل رو کمتر اش کنی

برای آشپزی کردن . داشتن یه خردکن برسادیس نیازه که هم کارهای خردکردن مواد اولیه از سبزی و میوه و گوشت و مرغ و ادویه رو برات تو چند ثانیه کاملا یکدست خرد کنه . در زمان آشپزی و انجام کارهای خانه اگر خسته هم شدید می توانید یک لیوان قهوه اسپرسو یا آیس لاته و… را با اسپرسو ساز برسادیس نوش جان کنی و با انرزی بیشتر به انجام بقیه کارهای مربوطه ادامه دهید

بعد از رفع خستگی اگر نیاز به سرخ کردن مواد دارید می توانید از سرخ کن برسادیس استفاده کنید این دستگاه می نواند برایتان بدون نیاز به روغن مواد اولیه را کاملا سرخ کرده و با بخار پز نماید. شاید پس از آشپزی و کار در خانه نیاز به جارو زدن داشته باشید . جاروبرقی برسادیس با موتور قدرتموند و بی صدای خودش می تواند انجام این کار را برایتان لذت بخش کرده و با سرعت و دقت بالا هر نوع آلودگی را از بین ببرد

بسته بندی تانتونی، نصف شده و از کنار آن از نزدیک دیده می شود

تانتونی (پوشش بره ترکی)

بازده:
۶ بسته بندی

عناصر

  • ۱ کیلوگرم (۲⅕ پوند) گوشت بره (ترجیحا ساق پا)، بدون چربی
  • اب
  • ۱۰۰ گرم (۳ و نیم اونس) کره
  • ۲ قاشق غذاخوری پل بیبر (فلفل حلب)
  • ¾ قاشق چایخوری زیره آسیاب شده
  • ۶ نان روکش دار لواش یا گندمی (قطر ۳۰ سانتی متر/۱۲)
  • نمک و فلفل

سالاد

  • ۴۰۰ گرم (۱۴ اونس) گوجه فرنگی، برش داده شده
  • ۱ پیاز متوسط، نصف شده و به شکل نیم ماه نازک بریده شده است
  • ۲ مشت بزرگ (۳۰ گرم) جعفری برگ تخت (بدون ساقه های ضخیم)، تقریباً خرد شده
  • ۱ ق غ سماق
  • نمک

دستورالعمل ها

  1. گوشت را بسته به ترجیح، به صورت نواری یا مکعب های کوچک برش دهید. به یک قابلمه بزرگ اضافه کنید و با آب کمی نمک به اندازه ۲-۳ سانتی متر (۱ اینچ) بپوشانید. بگذارید به جوش بیاید، سپس بگذارید بجوشد تا گوشت کاملا نرم شود. معمولاً در حدود نیم ساعت انجام می شود، اما همه چیز بستگی به این دارد که چگونه گوشت خود را برش دهید.
  2. مواد تشکیل دهنده سالاد خود را آماده کنید، تا به محض اینکه گوشت آماده شد، آنها را به ظرف خود اضافه کنید.
  3. یک ماهیتابه ضخیم کف بزرگ را روی حرارت متوسط/بالا گرم کنید. نیمی از کره را اضافه کنید و بعد از ذوب شدن نیمی از گوشت را اضافه کنید. حدود ۴-۵ دقیقه سرخ کنید، گاهی اوقات هم بزنید تا قهوه ای شود. کمی نمک و فلفل و همچنین نیمی از پلو بیبر و زیره آسیاب شده را اضافه کنید. خوب به هم بزنید.
  4. روی گوشت یک نان لواش بیندازید تا گرم شود و مقداری از چربی ها گرفته شود تا یک طرف آن را بپوشاند. همین کار را با دو نان لواش دیگر انجام دهید. هر لواش (سمت تمیز به پایین) را با گوشت و اقلام سالاد پر کنید تا مزه دار شود. بلافاصله سرو کنید، یا در فر با دمای ۷۰ درجه سانتیگراد (۱۶۰ فارنهایت) در حالی که بقیه تانتونی را آماده می کنید، گرم نگه دارید.
  5. مراحل ۳ و ۴ را برای سه تانتونی باقی مانده تکرار کنید، یا می توانید آنها را به طور همزمان در دو تابه جداگانه انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مطالب
مطالب پر بازدید
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من