ته کنگر پر شده ترکی (کنگر فرنگی با روغن زیتون)

برای بسیاری از ترک ها، تنها یک راه برای تهیه کنگر وجود دارد. جای تعجب نیست، زیرا آنها واقعاً آماده سازی این سبزی منحصر به فرد را کامل کرده اند کنگر با روغن زیتون. ته قنداق شکم پر ترکی با سبزیجات و روغن زیتون فراوان غذای سبک و خوشمزه ای است. مناسب برای یک ناهار یا شام سبک، به خصوص در فصل بهار.

آنها همیشه بهار ظاهر می شوند، در گوشه ای از هزارتویی که یکی از بزرگترین بازارهای هفتگی استانبول است، درست بالای جاده محل زندگی من. آنها با سرعت و دقت باورنکردنی، کل کنگر فرنگی را در عرض چند ثانیه به ته کنگر کاملاً مجسمه‌سازی شده تبدیل می‌کنند، برگ‌ها و پوست ضخیم در همه جا پرواز می‌کنند.

به محض انجام کار، آن را در یک کاسه بزرگ از آب اسیدی می ریزند. سپس کاتر خبره بلافاصله به سراغ کنگر دیگری می رود و این روند را بی نهایت تکرار می کند، شاید تنها با چند فریاد قطع شود.کنگر تازه!» – “کنگر تازه!” تا زمانی که یک مشتری علاقه مند خود را معرفی کند.

تماشای این فروشندگان ماهر بازار مسحورکننده است. من اغلب متوجه می شوم که مدتی به آنها نگاه می کنم و مهارت های آنها را تحسین می کنم. من گاهی تعجب می کنم که چند بار در حالی که مهارت های خود را کامل می کنند، خود را کوتاه می کنند.

فقط یک دستور غذا لازم است: کنگر فرنگی با روغن زیتون

در حالی که بیشتر مردم جهان قلب های کنگر فرنگی را مورد توجه قرار می دهند، این همان ته کنگر بزرگ دیسکی است که خانم های خانه دار ترک به دنبال آن هستند. در واقع، یافتن کنگر آماده و کامل نادر است. یافتن آن به روش دیگری آماده شده است، تقریباً ناشناخته.

برای بسیاری از ترک ها، کنگر فرنگی واقعا تنها یک کاربرد دارد. این ستاره است کنگر با روغن زیتون، جایی که کف کنگر با سبزیجات پر شده و در روغن زیتون فراوان پخته می شود. بعد از چندین سال اقامت در ترکیه، من فقط در پرماجراترین رستوران ها آن را به شکل دیگری دیده ام.

مورد دیگر: بیشتر کتاب‌های آشپزی ترکی من نسخه‌ای از این غذا را شامل می‌شود، اما پس از بررسی فهرست‌ها، حتی یک دستور غذای دیگر با استفاده از کنگر فرنگی پیدا نکردم.

از نظر نام ترکی این غذا، انجینار کلمه ترکی کنگر است. با روغن زیتون به سبک آشپزی اشاره دارد. به معنای واقعی کلمه “با روغن زیتون” ترجمه می شود.

این سبک آشپزی شامل یک خانواده کامل از ظروف است که همه آنها معمولاً دارای یک سبزی یک ستاره و مقادیر زیادی روغن زیتون هستند. چند طعم دهنده ساده معمولاً گوجه فرنگی یا لیمو تازه اضافه می شود. دلمه (سبزیجات شکم پر)، سارما (برگ تاک شکم پر) و imam bayıldı شاید معروف ترین زیتینیاگلی باشند، اما نسخه های خوشمزه دیگری نیز وجود دارد. در میان موارد مورد علاقه من لوبیا رانر، لوبیا بورلوتی و – البته – کنگر فرنگی است.

ته کنگر ترکی در روغن زیتون که از بالا دیده می شود

این غذاها بین سواحل غربی ترکیه، یونان (جایی که به سبک تهیه آن معروف است) رایج است دامنه تپه) و خاورمیانه (جایی که به آن می گویند bil zayt). اگر با غذاهای یونانی یا خاورمیانه ای آشنا هستید، احتمالاً قبلاً با تعدادی از این غذاها آشنا شده اید. تفاوت در آماده سازی بین غذاهای مختلف معمولاً حداقل است.

من می خواهم اعتراف کنم که نسخه آرتیشو مدتی طول کشید تا روی من رشد کند. حداقل برای یک اروپایی شمالی ساده مثل من، کنگر فرنگی یک طعم اکتسابی است.

اما وقتی طعم آن را به دست آوردم، هرگز به عقب نگاه نکردم. در چند سال گذشته، مشتاقانه منتظر ساختن این چند بار در بهار بودم.

طرز تهیه کنگر شکم پر ترکی در روغن زیتون

ته آرتیشو که در آب اسیدی ذخیره می شود، به طرز شگفت انگیزی دوام زیادی دارد. به این ترتیب، در تئوری می توان این ظرف را در تمام طول سال خورد.

با این حال، نقش‌های فرعی این غذا توسط سبزیجات بهاری انجام می‌شود و کف کنگر ترکی در روغن زیتون را به یک غذای بهاری تبدیل می‌کند.

پختن غذا در قابلمه با دود بالا، از کنار دیده می شود

پیاز و هویج نرم شده برای پخت اجباری است، همچنین مقدار زیادی شوید و کمی آب لیمو برای پخت لازم است.

تکه های اختیاری برای تهیه کنگر فرنگی با روغن زیتون

کمی سرسبزی نیز لازم است. من معمولا نخود تازه را از غلاف تا مرحله پخت اضافه می کنم، اما می توانید از باقالی تازه هم استفاده کنید. یا در واقع، نسخه منجمد هر کدام. یا چرا هر دو نه؟

نخود سبز روشن یا لوبیا فاوا بیش از طعم و مزه را اضافه می کند. رنگ‌ها و طعم‌های روشن بهار را تجسم می‌دهند و نشان از فضل و نعمتی هستند که در هفته‌ها و ماه‌های آینده در راه است.

فقط همین یادآوری به تنهایی با هر لقمه ای که می خورم خوشحالم می کند!

من همچنین سیب زمینی را به انجینار zeytinyağlı خود اضافه می کنم. این بسیار اختیاری است، اما من معمولا آن را به این شکل می‌داشتم و همیشه آن را درست می‌کردم.

در مورد ته کنگر فرنگی، من می دانم که پیدا کردن آنها در خارج از ترکیه گاهی اوقات دشوار است. اگر مطمئن نیستید کجا آنها را پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنم از نزدیک‌ترین خواربارفروشتان بپرسید که غذاهای خاورمیانه را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر خوش شانس باشید، آن ها انواع تازه در آب اسیدی خواهند داشت تا به شما بفروشند. به احتمال زیاد، غذاهای منجمد را در بخش غذاهای منجمد خواهید یافت.

پختن غذا در قابلمه، از سطح چشم دیده می شود

در فصل، شما همچنین می توانید کنگر کامل بخرید و شانس خود را در تکرار مهارت های برش در بازار استانبول امتحان کنید. کنگر فرنگی فروشندگان ته کنگر فرنگی در جایی که من زندگی می کنم به راحتی در دسترس است، باید اعتراف کنم که خودم هرگز کنگر فرنگی را به این شکل کوتاه نکرده ام. بنابراین می ترسم به جز بررسی ویدیوهای یوتیوب برای راهنمایی در مورد نحوه جدا کردن آنها توصیه دیگری نداشته باشم.

متأسفانه قلب های کنگر فرنگی که در روغن زیتون موجود است، جایگزین مناسبی در این غذا نیستند.

همانطور که از نام غذا پیداست، روغن زیتون برای نتیجه نهایی بسیار مهم است. من از روغن زیتون فوق بکر ملایم از آیوالیک، منطقه ترکیه در مقابل جزیره یونانی لسبوس استفاده می کنم.

من توصیه می کنم از روغن زیتون مشابه استفاده کنید – یعنی یک روغن زیتون فوق بکر ملایم. هر چیزی که بیش از حد میوه ای باشد بر غذا چیره می شود، در حالی که روغن زیتون با کیفیت پایین نمی تواند بهترین نتیجه را از بقیه مواد بگیرد.

و در هر کجا که هستید و هر تجربه‌ای که از روغن زیتون دارید، هنگام تهیه کنگر شکم پر، مطمئن شوید که از روش مدیترانه‌ای استفاده کنید. مقدار روغن زیتون مورد نیاز در این دستور العمل واقعاً حداقل است. برخی افراد حتی (به طور قابل توجهی) بیشتر استفاده می کنند.

طرز سرو ته چین شکم پر کنگر

من معمولا این غذا را به عنوان یک ناهار سبک در فصل بهار مصرف می کنم. در کنار آن مقداری نان خمیر ترش تازه پخته یا برشته شده. این تمام چیزی است که من نیاز دارم، واقعا.

اگر آن را برای شام می خورید، برنج در کنار آن خوشمزه است. به خاطر داشته باشید که در حالی که کنگر شکم پر باید در دمای اتاق سرو شود، برنج باید داغ باشد.

یک سالاد تازه از سبزیجات مدیترانه ای نیز هرگز اشتباه نمی شود. هیچ چیز خیلی قوی نیست، در غیر این صورت طعم لطیف این ته چین پر شده کنگر فرنگی به سبک ترکی را غلبه خواهید کرد.

ته کنگر ترکی در روغن زیتون که از بالا دیده می شود

بهتر است آن را به عنوان یکی از چندین غذای مدیترانه ای سرو کنید. این اغلب روش ترجیحی من برای صرف شام است. سه چهار ظرف سبک که هیچکدام غذای اصلی نیستند. همه آنها می توانند گیاهخوار باشند، اما لازم نیست. هر نوع مزه یا چیزهای دیگر با روغن زیتون واقعا خوب کار کن

این دستور را مطمئناً می توان از قبل تهیه کرد. تا چند روز به خوبی در یخچال نگهداری می شود. قبل از صرف غذا حتما آن را از یخچال خارج کنید و اجازه دهید ظرف به دمای اتاق برسد. این به نشان دادن طعم ها کمک می کند. یادتان باشد دوباره چاشنی را چک کنید و آب لیمو و شوید را درست قبل از سرو اضافه کنید.

بسته به اینکه چه چیز دیگری ارائه می کنید، دستور غذا ۲-۴ قسمت دارد.

وقتی داخل آشپزخانه داری کار میکنی باید بتونی به لوازم آشپزخونه ات اعتماد کنی . برندی که بشه هم بهش اعتماد کرد و هم گارانتی معتبر داشته باشه تو آشفته بازار امروز زیاد پیدا نمیشه ولی می تونی با محصولات برسادیس این مشکل رو کمتر اش کنی

برای آشپزی کردن . داشتن یه خردکن برسادیس نیازه که هم کارهای خردکردن مواد اولیه از سبزی و میوه و گوشت و مرغ و ادویه رو برات تو چند ثانیه کاملا یکدست خرد کنه . در زمان آشپزی و انجام کارهای خانه اگر خسته هم شدید می توانید یک لیوان قهوه اسپرسو یا آیس لاته و… را با اسپرسو ساز برسادیس نوش جان کنی و با انرزی بیشتر به انجام بقیه کارهای مربوطه ادامه دهید

بعد از رفع خستگی اگر نیاز به سرخ کردن مواد دارید می توانید از سرخ کن برسادیس استفاده کنید این دستگاه می نواند برایتان بدون نیاز به روغن مواد اولیه را کاملا سرخ کرده و با بخار پز نماید. شاید پس از آشپزی و کار در خانه نیاز به جارو زدن داشته باشید . جاروبرقی برسادیس با موتور قدرتموند و بی صدای خودش می تواند انجام این کار را برایتان لذت بخش کرده و با سرعت و دقت بالا هر نوع آلودگی را از بین ببرد

ته کنگر ترکی در روغن زیتون از نزدیک دیده می شود

ته کنگر پر شده ترکی (کنگر فرنگی با روغن زیتون)

بازده:
۲-۴ قسمت
عناصر

  • ۵ قاشق غذاخوری (۷۵ میلی لیتر) روغن زیتون فوق بکر ملایم
  • ۱ پیاز بزرگ، ریز خرد شده
  • ۱ هویج اندازه متوسط ​​(۸۰-۱۰۰ گرم) به مکعب های ۱ سانتی متری بریده شده است
  • ۱ عدد سیب زمینی متوسط ​​(۸۰-۱۰۰ گرم) به مکعب های ۱ سانتی متری بریده شده است
  • ۱۵۰ گرم نخود فرنگی (تازه یا منجمد)
  • ۱ قاشق چایخوری شکر
  • ۴ ته کنگر بزرگ
  • ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو (یا به سلیقه)
  • شوید تازه ریز خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
  • آب جوش
  • نمک و کاغذ

دستورالعمل ها

  1. یک تابه ته ضخیم با لبه های بلند را روی حرارت متوسط/کم گرم کنید. پیاز را در روغن زیتون تفت دهید تا زمانی که تازه شروع به نرم شدن کند، حدود ۵ دقیقه. مرتب هم بزنید تا رنگ نشه.
  2. هویج و سیب زمینی را اضافه کنید. تفت دادن را ادامه دهید و مرتب هم بزنید تا پیاز نرم شود اما رنگ نگیرد، حدود ۵-۶ دقیقه دیگر.
  3. نخود را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. شکر و ۳۰۰ میلی لیتر آب جوش و نمک و فلفل را اضافه کنید تا خوب مزه دار شود. مخلوط کردن. کف کنگر فرنگی را اضافه کنید و تا جایی که می توانید از فیلینگ پر کنید. همه چیز را به جوش آورید، سپس حرارت را کم کنید. درب آن را بجوشانید تا کف کنگر کاملاً نرم شود، ۳۰-۴۵ دقیقه. قبل از سرو، حرارت را بردارید و بگذارید حداقل ۱۵ دقیقه بماند.
  4. با فشار فراوان لیمو و شوید ریز خرد شده سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من