کوفته، موسیر فراوان و طعم لطیف انار. این خورش کوفته انار الهام گرفته از ترکیه چه چیزهایی را دوست ندارید؟ این همه طعم های آشپزی جنوب شرقی ترکیه را دارد که باعث می شود با هر لقمه ای بیشتر بخواهم.

من عاشق درست کردن غذاهای سنتی و اصیل هستم. تقریباً همیشه دلیل خوبی وجود دارد که چرا ظروف در طول دهه ها یا حتی قرن ها زنده مانده اند و از نسلی به نسل دیگر منتقل می شوند و عمیقاً خود را در خاطرات خانوادگی حک می کنند.

اما هرگز به خودم اجازه ندادم که در آشپزخانه مقید به آن باشم. در حالی که سعی می‌کنم به طعم‌ها وفادار بمانم، همانطور که یاد گرفته‌ام در ترکیه یا جاهای دیگر در مورد غذاهای سنتی لذت ببرم، گاهی اوقات صرفاً از طعم‌ها، محصولات و غذاهای اطرافم الهام می‌گیرم تا به طور کلی چیزی متفاوت بسازم.

این سایت بازتابی از هر دوی این رویکردها است. ترکیبی سخاوتمندانه از سنت، تفاسیر مدرن و اکتشافات جدید.

یک خورش نه چندان معتبر

این خورش انار کوفته با مقدار زیادی موسیر بعد از مطالعه و تحقیق من زنده شد پیوند پیازخورش ترکی موسیر و گوشت مکعبی در سسی که معمولا با ملاس انار تند مزه دار می شود.

در حال حاضر، هر ترک، به ویژه اگر آنها از بخش های جنوب شرقی کشور باشند، ممکن است فورا توهین کنند. آنها ممکن است فریاد بزنند: “این ربطی به soğan aşı ندارد.”

خورش آبکاری شده در یک کاسه سفید که از بالا دیده می شود

و انها درست میگویند. بنابراین من این را سوغان آشی نمی نامم. با این حال بسیار از آن غذا الهام گرفته شده است، به خصوص سس. اما نسبت گوشت من به پیاز خیلی از چیزی که در اصل یک خورش پیاز با کمی گوشت است، فاصله دارد، نه برعکس. و البته من به جای گوشت مکعبی از کوفته استفاده می کنم.

اصلا شبیه هم نیستند.

با این حال، خیلی خوشمزه است که نمی توان آن را به اشتراک گذاشت.

طرز تهیه این خورش انار کوفته

کلید طعم های خوشمزه اینجا ترکیب کلاسیک شیرین و ترش است. و با توجه به آشپزی منطقه، بیشتر روی ترش و کمتر روی شیرینی تاکید می شود. این یکی از مهم ترین مواد اولیه غذاهای جنوب شرقی ترکیه است. ملاس انار.

کوزه های تاهینی و ملاس انار که از پهلو دیده می شود
یک شیشه ملاس انار ترکی خانگی (nar ekşisi).

ملاس انار که در ترکی به آن معروف است شربت انار (به زبان انگلیسی «انار ترش» و اغلب توسط ترک ها به این صورت ترجمه می شود)، به سادگی آب تازه انار ترش است که به قوام غلیظ و شربتی پخته می شود. معمولاً با اولین برداشت انار در پاییز درست می شود.

طعم آن به طور قابل توجهی ترش تر از شیرین است. مانند بالزامیکو استفاده می شود. در واقع، یکی از استفاده های مورد علاقه من از آن برای سالاد سه ماده ای است: برگ های سبز تلخ با ملاس انار و روغن زیتون فوق بکر. خوشمزه – لذیذ!

روش دیگر استفاده از ملاس انار در گانوش بابای سوری است که به جای خامه مانند متبل تند است یا به عنوان سس در سالاد بلغور دلچسب.

ناگفته نماند که در خورش هایی که می خواهید یک لگد تند هم داشته باشید عالی است. مطمئن شوید که بیش از حد از آن استفاده نکنید، زیرا ممکن است بسیار قوی باشد.

موسیر در قابلمه لعابی سرخ شده
خورش در حال جوشیدن روی اجاق گاز از بالا دیده می شود

همچنین یک ادویه خوشمزه با فلفل دلمه ای، ادویه ای که در این قسمت از جهان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، است. گرم و کمی شیرین، طعم دهنده معمولی برای کوفته در لبنان، سوریه و سایر نقاط خاورمیانه است (البته نه در ترکیه، جایی که کوفته ها معمولاً همه چیز زیره سبز است).

مطابق با الهام منطقه ای، من دوست دارم کوفته های این غذا را نسبتاً کوچک، تقریباً به اندازه موسیر درست کنم. راستی میدونستید این منطقه یه غذای دیگه با نخود و کوفته داره که شکل کوفته ها هم اندازه نخوده؟ این خیلی کار است!

کوفته های خام شکل در بشقاب رنگارنگ

مواد در دست، این یکی از ساده ترین خورش هایی است که می توانید درست کنید. پیازها و کوفته ها را به سادگی تفت دهید، سپس چند ماده ساده برای سس اضافه کنید. در آخر پیازها و کوفته ها را دوباره داخل آن بریزید و صبر کنید تا زمان و حرارت معجزه کند!

ارائه پیشنهادات

من دوست دارم این خورش کوفته انار را با یک وعده سخاوتمندانه برنج به سبک ترکی یا با بلغور سرو کنم. دومی بیشتر در بخش های جنوب شرقی ترکیه از سواحل غربی استفاده می شود.

خورش آبکاری شده در یک کاسه سفید، از نزدیک دیده می شود

یک سالاد جانبی ساده هم بد نمی شود. با توجه به عمق طعم خورش، هیچ چیز پیچیده ای لازم نیست.

چرا تم انار را زیاد نکنید و یک سالاد سبز ساده با ملاس انار و روغن زیتون فوق بکر سرو نکنید، همانطور که در بالا توضیح دادم؟ به سادگی خوشمزه است.

دستور غذا ۲-۳ سرو می شود.

وقتی داخل آشپزخانه داری کار میکنی باید بتونی به لوازم آشپزخونه ات اعتماد کنی . برندی که بشه هم بهش اعتماد کرد و هم گارانتی معتبر داشته باشه تو آشفته بازار امروز زیاد پیدا نمیشه ولی می تونی با محصولات برسادیس این مشکل رو کمتر اش کنی

برای آشپزی کردن . داشتن یه خردکن برسادیس نیازه که هم کارهای خردکردن مواد اولیه از سبزی و میوه و گوشت و مرغ و ادویه رو برات تو چند ثانیه کاملا یکدست خرد کنه . در زمان آشپزی و انجام کارهای خانه اگر خسته هم شدید می توانید یک لیوان قهوه اسپرسو یا آیس لاته و… را با اسپرسو ساز برسادیس نوش جان کنی و با انرزی بیشتر به انجام بقیه کارهای مربوطه ادامه دهید

بعد از رفع خستگی اگر نیاز به سرخ کردن مواد دارید می توانید از سرخ کن برسادیس استفاده کنید این دستگاه می نواند برایتان بدون نیاز به روغن مواد اولیه را کاملا سرخ کرده و با بخار پز نماید. شاید پس از آشپزی و کار در خانه نیاز به جارو زدن داشته باشید . جاروبرقی برسادیس با موتور قدرتموند و بی صدای خودش می تواند انجام این کار را برایتان لذت بخش کرده و با سرعت و دقت بالا هر نوع آلودگی را از بین ببرد

خورش انار کوفته ترکی

خورش انار کوفته ترکی

بازده:
۲-۳ وعده

خورش خوشمزه با الهام از خورش سنتی جنوب شرقی ترکیه.

عناصر

  • ۲-۴ قاشق غذاخوری کره (یا روغن زیتون)
  • ۴۰۰ گرم (۱۴ اونس) موسیر، پوست کنده (اما کامل نگه داشته شده)
  • ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
  • ۱ قاشق غذاخوری ملاس انار (برای جایگزین به یادداشت های دستور غذا در زیر مراجعه کنید)
  • ¼ قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده
  • اب
  • برگ های جعفری با برگ های مسطح خرد شده، برای تزئین (اختیاری)

کوفته قلقلی

  • ۴۰۰ گرم (۱۴ اونس) گوشت چرخ کرده چرب، گوشت بره یا مخلوط
  • ½ قاشق چایخوری فلفل دلمه ای آسیاب شده
  • ½ قاشق چایخوری نمک
  • ¼ قاشق چایخوری فلفل سیاه

دستورالعمل ها

  1. در یک کاسه همه مواد کوفته را مخلوط کنید. تقریباً به اندازه موسیر به شکل کوفته در آورید.
  2. یک قابلمه ته ضخیم را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. پیاز را در ۲ قاشق غذاخوری کره تفت دهید تا زمانی که تازه نرم شود، مرتب هم بزنید، ۵-۶ دقیقه. پیاز را در بشقاب بریزید و کنار بگذارید.
  3. کوفته ها را در همان قابلمه سرخ کنید و در صورت لزوم کره بیشتری اضافه کنید. کوفته ها فقط باید رنگ شوند و در این مرحله نیازی به پختن ندارند. کوفته ها را در یک بشقاب بردارید، اما چربی ها/آبمیوه ها را در قابلمه نگه دارید.
  4. رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کنید و حدود یک دقیقه با هم زدن مرتب تفت دهید. ۲۰۰ میلی لیتر (⅘ فنجان) آب، ملاس انار و دارچین آسیاب شده را اضافه کنید. خوب هم بزنید و با نمک و فلفل مزه دار کنید. پیازها و کوفته ها را (به همراه هر آب میوه ای که تمام شده است) اضافه کنید. بگذارید بجوشد سپس شعله را کم کنید و در بسته بپزید تا کوفته ها بپزند و پیازها کاملاً نرم شوند، حدود نیم ساعت. اگر سس خیلی خشک به نظر می‌رسد، آب بیشتری اضافه کنید، اما زیاد اضافه نکنید – در پایان پخت می‌خواهید با سس غلیظ و طعم‌دار باقی بماند. دوباره با نمک و فلفل مزه دار کنید.
  5. کوفته ها را به صورت گرم سرو کنید و در صورت تمایل با کمی جعفری پهن برگ تزیین کنید.

یادداشت

هنگام خرید ملاس اناربه دنبال بطری هایی باشید که ۱۰۰% انار هستند. یک ملاس انار خوب باید بیشتر ترش باشد تا شیرین، اما متأسفانه جایگزین‌های ارزان‌تری بر پایه شربت گلوکز فراوان است.

اگر ملاس انار ندارید۲ قاشق غذاخوری آب لیمو + ۱ قاشق غذاخوری عسل را جایگزین کنید. طعم یکسانی نخواهد داشت، اما خوشمزه نیز خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من