سال هاست که سوپ عدس سوپ روزانه من بوده است. می دانید، نوع صاف ابریشمی پوره شده. و از آنجایی که عدس ها بسیار پر طعم هستند و من همیشه با پایه پیاز، هویج، رب گوجه فرنگی و رب چیلی شروع می کنم، برای خوش طعم شدن نیازی به مایه مناسبی ندارد. آب ساده به اندازه کافی خوب است. ایده آل برای یک وعده غذایی سریع روزانه.

با این حال، در چند هفته اخیر، من هوس سوپ های کلفتی را داشتم که بریتانیایی ها در درست کردن آن بسیار خوب هستند (من قبل از نقل مکان به استانبول در لندن زندگی می کردم). اما من همچنین می خواستم طعم هایی را که خیلی دوست دارم از سوپ عدس اصلی خود ترکیب کنم.

نکته ای برای درست کردن سوپ عدس کلفت

با این حال، هنگام تهیه سوپ کلفت، آب دیگر به عنوان مایع کافی نیست. سهام تبدیل به یک ضرورت می شود.

البته، شما فقط می توانید از یک مکعب استوک استفاده کنید، اما من هرگز این کار را نمی کنم. تولیدکنندگان انواع و اقسام مواد را در آنها قرار می دهند، اما مهمتر از آن، آنها تمایل دارند در جایی که باید طعم لطیف اضافه کنند، تسلط دارند. هر جا که از آنها استفاده می کنید، و مهم نیست که چقدر کم استفاده کنید، غذای نهایی مانند مکعب های … مزه می شود. اما پس از آن، چه کسی مواد خانگی را همیشه در یخچال نگه می دارد؟ دقیقا.

راه حل: انبار سریع.

اگر در یخچال یا فریزر موجودی نداشته باشم، شروع به تهیه سریع مواد اولیه کرده ام. به این معنی که قبل از اینکه مایه به ظرف مورد نظر اضافه شود، مایه تهیه شده در زمان لازم برای آماده شدن همه مواد دیگر است. طعمی عمیق و پیچیده به اندازه یک استوک مناسب و خانگی نخواهد داشت. اما این بسیار بهتر از استفاده از یک مکعب یا فقط آب است.

بیشتر بخوانید :  فیلم خردکن برسادیس

و در سوپی مانند این، جایی که قبلاً طعم پیاز، گوجه فرنگی، فلفل قرمز و عدس وجود دارد – واقعاً خوب عمل می کند. البته اگر مایه‌ی خانگی دارید، سوپ خیلی بهتر می‌شود، اما اگر نه، برای راهنمایی برای تهیه غذای سریع، تا انتها پایین بروید.

نحوه خدمت رسانی

این سوپ عدس کاملاً قابل توجه است و به عنوان ناهار با مقداری نان خرد شده در کنار آن قرار می گیرد. اگر برای شام درست می‌کنید، چند مشت نخود یا مرغ خرد شده اضافه می‌کنم تا مطمئن شوم پروتئین کافی دارد و برای مدت طولانی‌تری سیر می‌مانید.

خوب نگه می‌دارد، بنابراین اگر بیشتر از آنچه می‌توانید خورده‌اید، نگران نباشید. کافی است چند روز در یخچال در ظرف دربسته نگهداری کنید و در صورت لزوم دوباره گرم کنید.

سوپ عدس کلفت و سبزیجات

بازده:
۴ وعده سخاوتمندانه

وقتی داخل آشپزخانه داری کار میکنی باید بتونی به لوازم آشپزخونه ات اعتماد کنی . برندی که بشه هم بهش اعتماد کرد و هم گارانتی معتبر داشته باشه تو آشفته بازار امروز زیاد پیدا نمیشه ولی می تونی با محصولات برسادیس این مشکل رو کم ترش کنی

برای آشپزی کردن . داشتن یه خردکن همه کاره نیازه که هم کارهای خردکردن مواد اولیه از سبزی و میوه و گوشت و مرغ و ادویه رو برات تو چند ثانیه کاملا یکدست خرد کنه . در زمان آشپزی و انجام کارهای خانه اگر خسته هم ششدید می توانید یک لیوان قهوه اسپرسو یا آیس لاته و… را با اسپرسو ساز برسادیس نوش جان کنی و با انرزی بیشتر به انجام بقیه کارهای مربوطه ادامه دهید

بیشتر بخوانید :  مربای آلبالو ترکی

بعد از رفع خستگی اگر نیاز به سرخ کردن مواد دارید می توانید از سرخ کن برسادیس استفاده کنید این دستگاه می نواند برایتان بدون نیاز به روغن مواد اولیه را کاملا سرخ کرده و با بخار پز نماید. شاید پس از آشپزی و کار در خانه نیاز به جارو زدن داشته باشید . جاروبرقی برسادیس با موتور قدرتموند و بی صدای خودش می تواند انجام این کار را برایتان لذت بخش کرده و با سرعت و دقت بالا هر نوع آلودگی را از بین ببرد

عناصر

  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۱ پیاز پوست کنده و ریز خرد شده
  • رب گوجه فرنگی ۵۰ گرم
  • ۲۵ گرم رب چیلی ترکی (aci biber salcasi) (اختیاری)
  • ۱ قاشق چایخوری زیره آسیاب شده
  • عدس قرمز ۱۷۵ گرم
  • ۱-۱.۲ لیتر آب سبزیجات یا مرغ
  • ۵۰۰ گرم سبزیجات مخلوط، در مکعب های کوچک (به یادداشت زیر مراجعه کنید)
  • ۲ قاشق غذاخوری آب لیموترش تازه
  • ۲۵ گرم جعفری برگ تخت تقریباً خرد شده (ساقه های ضخیم برداشته شده) (اختیاری)
  • نمک و فلفل

دستورالعمل ها

  1. پیاز را در روغن زیتون با حرارت متوسط ​​سرخ کنید تا نرم شود اما قهوه ای نشود، ۸ تا ۱۰ دقیقه. مرتب هم بزنید.
  2. رب گوجه فرنگی، رب چیلی (در صورت استفاده) و زیره را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر تفت دهید و مدام هم بزنید.
  3. عدس و سبزیجات را اضافه کنید (به جز سبزیجاتی که فقط به چند دقیقه پخت نیاز دارند، مانند بروکلی یا اسفناج). تفت دادن و هم زدن را ادامه دهید تا عدس و سبزیجات به خوبی با روغن و رب ها آغشته شوند، یک دقیقه یا بیشتر.
  4. مقداری از مایه کیک را اضافه کنید و هم بزنید تا گلوله ای باقی نماند. بقیه مایه را به همراه مقداری چاشنی اضافه کنید (مگر اینکه موجودی شما از قبل چاشنی شده باشد). از ۱ لیتر آب برای یک قوام غلیظ و تقریباً خورش مانند استفاده کنید (تصاویر را ببینید) – بیشتر برای یک سوپ سنتی تر. بگذارید به جوش بیاید، روی آن را ببندید و حرارت را کم کنید. بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه تا زمانی که عدس ها نرم شوند بجوشانند. سبزی های باقیمانده را در زمانی اضافه کنید که همزمان با عدس پخت تمام شود. من سبزیجات نرم را برای این سوپ ترجیح می دهم – هر طور که می خواهید انجام دهید.
  5. وقتی عدس و سبزیجات تمام شد، حرارت را بردارید. آب لیمو و جعفری را اضافه کنید و دوباره برای چاشنی میل کنید. قبل از سرو، چند دقیقه درب ظرف را بگذارید بماند.

یادداشت

سبزیجات مخلوط: من از ۱ هویج بزرگ، ۱ سیب زمینی بزرگ، ۱ فلفل قرمز و یک مشت گل کلم در سوپ عکس استفاده کردم. از دیگر سبزیجات مناسب می توان به کدو سبز، گوجه فرنگی، کلم بروکلی یا اسفناج اشاره کرد. با خیال راحت از چیزهایی که در یخچالتان مانده استفاده کنید

بیشتر بخوانید :  فتوش

برای تهیه یک استاک سبزیجات سریع برای این دستور: ۱.۵ لیتر آب، یک عدد پیاز ربع، یک هویج چهار قسمت شده، چند ساقه سبزی (در صورت حذف برگ ها) (در صورت داشتن)، چند مکعب کرفس، ۱ برگ بو، چند فلفل سیاه کامل و چند عدد کامل اضافه کنید. فلفل دلمه ای (در صورت داشتن). سبزیجات معطر دیگری مانند تره فرنگی یا شلغم را که در اطراف خود دارید اضافه یا جایگزین کنید. بگذارید به جوش بیاید، روی آن را بپوشانید و بگذارید تا زمانی که می توانید دم بکشد – حداقل ۱۵ دقیقه اما اگر می توانید نیم ساعت یا بیشتر. قبل از استفاده آبکش را صاف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من