نانی که با صبحانه یا برانچ آخر هفته به همان اندازه که با شام می آید.

من اخیراً این نان را زیاد درست می کنم. این نان بر اساس همان اصول نان بدون خمیر سالم است، اما سبک تر است و پایه طعم متفاوتی دارد. من حدس می زنم که این در محدوده “نان سفید” قرار می گیرد، اگرچه من هرگز از آرد ۱۰۰٪ نان سفید استفاده نمی کنم. به خودی خود، خیلی ساده، خیلی خسته کننده است، مگر اینکه شیر یا کره را برای نان شیر یا بریوش بارگیری کنید.

بنابراین من همیشه کمی آرد چاودار به نان های سفیدم اضافه می کنم. کافی نیست که آن را نان چاودار بنامیم. با این حال، برای دستیابی به نان خوش طعم تر و مرطوب تر، با خرده های خوش طعم تر کافی است. اخیراً به اضافه کردن دانه های کنجد نیز روی آورده ام. آنها طعم بیشتری را نشان می دهند و همچنین نان را برای میز شام به اندازه صبحانه یا برانچ آخر هفته مناسب می کنند.

نان کنجدی بدون خمیر - دستور غذا / آشپزخانه ای در استانبول
نان کنجدی بدون خمیر - دستور غذا / آشپزخانه ای در استانبول

اگر قبلاً این کار را نکرده اید، مقدمه پست من در مورد نان سالم بدون خمیر را مرور کنید. این جزئیات کمی بیشتر در مورد تجهیزاتی که من استفاده می کنم (و آنچه می توانید در صورت نداشتن آن استفاده کنید) و همچنین چند نکته ارائه می دهد. در حالی که روش زیر باید واضح باشد، من متوجه می شوم که وقتی شما نه تنها آنچه را که باید انجام دهید، بلکه همچنین درک می کنید، معمولاً کارها آسان تر است چرا. من همچنین یک ویدیو قرار داده ام که نشان می دهد چگونه نان را تا می کنم و شکل می دهم. صداگذاری به زبان نروژی است، اما همچنان باید به تجسم برخی از عناصر کلیدی روش کمک کند.

نان به مدت چند روز در دمای اتاق باقی می ماند و می توان آن را منجمد کرد. (هرگز نان را در یخچال قرار ندهید – این کار باعث می شود نان شما تقریباً فوراً بیات شود.) من نان خود را روی تخته خردکن چوبی که برای برش دادن نان استفاده می کنم، می گذارم، طرف آن را به سمت پایین برش می دهم (انتهای آن در هوا قرار می گیرد). من هرگز آن را در چیزی نمی پیچم. این به نان کمک می کند تا پوسته ترد و خوش طعمی داشته باشد. از لحظه ای که آن را برش می دهید، حدود ۲۴ ساعت قبل از شروع به خشک شدن کمی باقی می ماند. اگر آن را در پلاستیک بپیچید، برای مدت طولانی‌تری مرطوب می‌ماند، اما این باعث نرم شدن پوسته می‌شود و سپس بیشتر طعم فوق‌العاده‌اش را از دست می‌دهد. محصول دستور برای یک نان بزرگ است، اما می توانید به راحتی دستور را دو برابر کنید تا دو نان درست کنید.

نان کنجدی بدون خمیر - دستور غذا / آشپزخانه ای در استانبول

نان کنجدی ورز داده نشود

عناصر

  • برای پین کردن دستور کلیک کنید

    ۴۵۰ گرم آرد نان سفید قوی، به اضافه مقدار اضافی برای پخت

  • ۵۰ گرم آرد چاودار
  • ۵۰ گرم کنجد
  • ۱۰ گرم نمک
  • ۱-۲ گرم مخمر تازه (یا ۱/۳-۱/۲ این مقدار در مخمر فوری/خشک)
  • ۳۹۰ گرم آب (نه گرمتر از دمای اتاق)
  • ۱ قاشق غذاخوری آرد برنج و ۱ قاشق غذاخوری آرد سفید (یا فقط آرد سفید اگر تمام چیزی است که دارید)

روش من

  1. همه مواد به جز ۱ قاشق غذاخوری برنج و آرد سفید را خوب با هم مخلوط کنید. با پوشش پلاستیکی یا یک درب محکم بپوشانید و بگذارید ۸ تا ۱۲ ساعت بماند، مثلاً در طول شب.
  2. خمیر را روی سطحی که آرد پاشی نشده قرار دهید. روی آن کمی آرد بپاشید و خمیر را به سمت پایین آرد پاشی شده برگردانید. خمیر را به آرامی تا یک مستطیل کشیده و از هر طرف تقریباً تا کنید. ۲/۳ عرض، انگار یک پاکت درست می کند. رول کنید تا قسمت برش خورده به سمت پایین باشد و به آرامی به شکل دایره در آورید. روی آن را با پارچه آشپزخانه بپوشانید و بگذارید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند. برای نمایش نحوه انجام این کار معمولاً به «دل ۱» (قسمت ۱) ویدیوی زیر مراجعه کنید.
  3. ۱ قاشق غذاخوری برنج و آرد سفید را با هم مخلوط کرده و مقدار مناسبی را در یک سبد بریزید. در صورت تمایل یک مشت کوچک کنجد نیز اضافه کنید.
  4. کمی آرد روی خمیر فرم داده شده تان بپاشید که تا حالا کمی شل شده و پهن شده باشد. نان را به شکل نان در آورید (برای اینکه چگونه این کار را انجام دهم، به ویدیوی “Del 2” (قسمت ۲) مراجعه کنید). سمت درز را به سمت بالا در سبد اثبات قرار دهید. با حوله آشپزخانه بپوشانید و بگذارید ۱ تا ۳ ساعت (بسته به خمیر و دمای اتاق) تا حجمش دو برابر شود.
  5. حداقل نیم ساعت قبل از آماده شدن برای پخت نان، یک سنگ پخت (در صورت وجود) در فر قرار دهید و با دمای ۲۶۰ درجه سانتیگراد حداقل نیم ساعت بگذارید. اگر دوست دارید، یک تابه ورقه ای قدیمی را برای پاشیدن آب داغ در پایین آن قرار دهید (این کار باعث ایجاد بخار می شود که به نان کمک می کند در طول پخت بهتر بلند شود). اگر سنگ پخت ندارید، کافی است فر قبل از پخت کاملا داغ شود.
  6. نان را روی چیزی مناسب (مانند تخته خردکن چوبی) یا مستقیماً روی سنگ پخت برگردانید (اگر فر شما را قادر می سازد تا آن را کمی بیرون بیاورید بدون اینکه مجبور باشید آن را بردارید). برشی روی نان ایجاد کنید تا در فر به خوبی ور بیاید. برای اینکه چگونه این کار را انجام دهم، به ویدیو (“Del 3” (بخش ۳)) نگاه کنید. فوراً به فر منتقل کنید و حدود ۵۰ میلی لیتر آب داغ را در قالب قدیمی ته فر بریزید. فوراً در فر را ببندید تا بخار از آن خارج نشود.
  7. دما را به ۲۳۰ درجه سانتیگراد کاهش دهید و به مدت ۲۰ دقیقه بپزید. در فر را باز کنید تا بخار خارج شود. پخت را ادامه دهید تا نان کاملا پخته شود، ۱۰ تا ۲۰ دقیقه یا بیشتر بسته به فر شما و اینکه آیا از سنگ پخت استفاده می کنید یا نه. نان زمانی آماده است که دمای آن به حداقل ۹۶ درجه سانتیگراد رسیده باشد (سردترین نقطه معمولاً با فاصله کمی بالای پوسته در قسمت زیرین قرار دارد). وقتی آماده شد، نان صدای توخالی را برمی‌گرداند اگر روی پوسته قسمت زیرین آن ضربه بزنید. قبل از برش، روی توری بگذارید تا کاملا خنک شود. اگر آن را در حالی که هنوز داغ است برش دهید، بخار خارج می شود و ممکن است بافت خرده نان را خراب کنید.

وقتی داخل آشپزخانه داری کار میکنی باید بتونی به لوازم آشپزخونه ات اعتماد کنی . برندی که بشه هم بهش اعتماد کرد و هم گارانتی معتبر داشته باشه تو آشفته بازار امروز زیاد پیدا نمیشه ولی می تونی با محصولات برسادیس این مشکل رو کمتر اش کنی

برای آشپزی کردن . داشتن یه خردکن برسادیس نیازه که هم کارهای خردکردن مواد اولیه از سبزی و میوه و گوشت و مرغ و ادویه رو برات تو چند ثانیه کاملا یکدست خرد کنه . در زمان آشپزی و انجام کارهای خانه اگر خسته هم شدید می توانید یک لیوان قهوه اسپرسو یا آیس لاته و… را با اسپرسو ساز برسادیس نوش جان کنی و با انرزی بیشتر به انجام بقیه کارهای مربوطه ادامه دهید

بعد از رفع خستگی اگر نیاز به سرخ کردن مواد دارید می توانید از سرخ کن برسادیس استفاده کنید این دستگاه می نواند برایتان بدون نیاز به روغن مواد اولیه را کاملا سرخ کرده و با بخار پز نماید. شاید پس از آشپزی و کار در خانه نیاز به جارو زدن داشته باشید . جاروبرقی برسادیس با موتور قدرتموند و بی صدای خودش می تواند انجام این کار را برایتان لذت بخش کرده و با سرعت و دقت بالا هر نوع آلودگی را از بین ببرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من