من عاشق نخود هستم. آنها نه تنها به خودی خود خوشمزه هستند، بلکه بسیار متنوع هستند. آنها تقریباً در کنار هر طعمی، از ادویه تا سبزیجات یا گوشت، خوشحال هستند.

اگر از نخود پخته شده – از قوطی، شیشه یا فریزر – استفاده کنید، حتی در عرض چند دقیقه آماده خوردن هستند.

جای تعجب نیست که نخود جزو اولین محصولاتی بود که توسط انسان ها کشت شد.

هنگامی که من در خلق و خوی (یا نیاز) به چیزی سریع و ساده هستم، نخود اغلب پاسخگو است.

من معمولاً نیم کیلو نخود خشک را در یک زمان می جوشانم، معادل حدود ۵ قوطی نخود کنسرو شده و آماده. من هر چیزی را که استفاده نمی‌شود در یک یا دو روز فریز می‌کنم، بنابراین همیشه آن نخودهای خانگی را برای یک وعده غذایی سالم در آن روزهای شلوغ در دست دارم.

البته استفاده از کنسرو یا شیشه نخود نیز کاملاً خوب است، اما اگر نخود را به طور منظم بخورید، اگر شروع به جوشاندن نخود خشک شده خود کنید، متوجه بهبود قابل توجهی در طعم و بافت نخود خواهید شد.

کدو تنبل / آشپزخانه ای در استانبولگل کلم / آشپزخانه ای در استانبول

این غذا از نخود سرخ شده، کدو تنبل و سس تاهینی نوعی نسخه زمستانی نخود ادویه دار با سالاد خرد شده است. من فکر می کنم با نخود سرخ شده سریع (در انتخاب ادویه خود با دقت)، مقداری سبزیجات برشته و آن سس ساده که تقریباً هر چیزی را بهبود می بخشد تقریباً غیرممکن است – سس تاهینی لیمویی.

اگر دوست دارید یا برایتان راحت تر است، می توانید سیب زمینی شیرین را جایگزین کدو تنبل کنید. من از کدو تنبل استفاده می کنم زیرا در دسترس است – Güncü Osman در بازار محله من در تمام فصل زمستان از من تامین می کند.

متاسفانه تهیه سیب زمینی شیرین در ترکیه سخت تر است و وقتی این کار را انجام می دهید، گران هستند. همچنین می توانید از سبزیجات دیگری به طور کامل استفاده کنید – برای مثال گل کلم نیز به خوبی کار می کند.

ارزش آن را دارد که به دنبال دانه های زیره کامل و گشنیز باشید. به طور کامل استفاده می شود، آنها طعم متفاوت و کمی لطیف تر می دهند. کمی برشته شده و تازه آسیاب شده، طعم آنها به مراتب برتر از نسخه های آماده آسیاب شده آنها است.

با این حال، اگر دومی تمام چیزی است که دارید، البته می توانید از آن استفاده کنید. اما یادداشت بردارید و هر دفعه بعد که در خرید غذا می بینید یک بسته از آن را بردارید.

غذا را همانطور که هست برای شام سرو کنید. یک سالاد سبز ساده و اگر آن را دارید، مقداری نان تازه در کنار آن برای یک شام رضایت بخش و آرامش بخش و در عین حال سبک کافی است.

همچنین می توانید آن را به عنوان یک غذای جانبی با بورک، مرغ یا ماهی میل کنید – یا می توانید آن را به عنوان بخشی از یک میز بزرگتر از بشقاب های مشترک سرو کنید. بسته به چیزی که در کنار آن سرو می شود، ۲ تا ۴ عدد سرو می شود.

نخود تفت داده شده با کدو تنبل و سس تاهینی - دستور پخت / آشپزخانه ای در استانبول

نخود تفت داده شده با کدو تنبل و سس تاهینی - دستور پخت / آشپزخانه ای در استانبول
نخود تفت داده شده با کدو تنبل و سس تاهینی - دستور پخت / آشپزخانه ای در استانبول

 

نخود سرخ شده و کدو تنبل کبابی با سس تاهینی

وقتی داخل آشپزخانه داری کار میکنی باید بتونی به لوازم آشپزخونه ات اعتماد کنی . برندی که بشه هم بهش اعتماد کرد و هم گارانتی معتبر داشته باشه تو آشفته بازار امروز زیاد پیدا نمیشه ولی می تونی با محصولات برسادیس این مشکل رو کمتر اش کنی

برای آشپزی کردن . داشتن یه خردکن برسادیس نیازه که هم کارهای خردکردن مواد اولیه از سبزی و میوه و گوشت و مرغ و ادویه رو برات تو چند ثانیه کاملا یکدست خرد کنه . در زمان آشپزی و انجام کارهای خانه اگر خسته هم شدید می توانید یک لیوان قهوه اسپرسو یا آیس لاته و… را با اسپرسو ساز برسادیس نوش جان کنی و با انرزی بیشتر به انجام بقیه کارهای مربوطه ادامه دهید

بعد از رفع خستگی اگر نیاز به سرخ کردن مواد دارید می توانید از سرخ کن برسادیس استفاده کنید این دستگاه می نواند برایتان بدون نیاز به روغن مواد اولیه را کاملا سرخ کرده و با بخار پز نماید. شاید پس از آشپزی و کار در خانه نیاز به جارو زدن داشته باشید . جاروبرقی برسادیس با موتور قدرتموند و بی صدای خودش می تواند انجام این کار را برایتان لذت بخش کرده و با سرعت و دقت بالا هر نوع آلودگی را از بین ببرد

عناصر

  • ۱ کیلوگرم کدو تنبل (یا سیب زمینی شیرین)، پوست کنده و به قطعات ۱.۵ تا ۲ سانتی متری برش داده شود.
  • روغن زیتون ۳-۴ قاشق غذاخوری
  • ۲ عدد پیاز قرمز، نصف شده و ورقه ای خرد شده
  • ۱ مشت سخاوتمندانه جعفری برگ مسطح یا سبزی دیگر مورد علاقه شما (گشنیز یا شوید نیز خوب عمل می کند)
  • نمک و فلفل

نخود سرخ شده

  • ۱ قاشق غذاخوری زیره کامل (یا ۲/۳ قاشق چایخوری زیره سبز شده)
  • ۱ قاشق چایخوری دانه گشنیز کامل (یا ۲/۳ قاشق چایخوری گشنیز آسیاب شده)
  • ۳ قاشق غذاخوری روغن آفتابگردان، کلزا یا روغن های مشابه
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۵۰۰ گرم نخود پخته (از قوطی ۲×۴۰۰ گرم آبکش شده و آبکش شده یا ۲۰۰ گرم نخود خشک)
  • نمک و فلفل

سس تاهینی

  • ۱ حبه سیر کوچک، له شده به صورت خمیر با کمی نمک با استفاده از قسمت صاف چاقو یا هاون و هاون
  • ۵۰ میلی لیتر (۵۰ گرم) تاهین
  • ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو (حدود نصف لیمو)
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر
  • اب
  • نمک و فلفل

دستورالعمل ها

  1. فر را با دمای ۲۲۰ درجه سانتی گراد گرم کنید.
  2. تکه های کدو تنبل را با ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون و کمی چاشنی مخلوط کنید. برای جلوگیری از چسبندگی روی یک تابه به صورت یک لایه پهن کنید و روی آن را با کاغذ روغنی یا کمی روغن اضافی بپوشانید. به مدت ۱۵ دقیقه بپزید. ظرف بزرگ فر را با هم مخلوط کنید، مطمئن شوید که تکه های آن تا حد ممکن از هم جدا شوند. پیاز قرمز را با ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون باقی مانده مخلوط کرده و به تابه اضافه کنید. پخت را ادامه دهید تا کدو حلوایی و پیاز نرم شوند، ۱۵-۲۰ دقیقه (در کل ۳۰-۴۰ دقیقه)، گاهی اوقات بررسی کنید تا پیازها نسوزند.
  3. در حالی که کدو تنبل در حال تفت دادن است، سس تاهینی را با مخلوط کردن سیر له شده، تاهین، آبلیمو و روغن زیتون درست کنید. آب را کم کم اضافه کنید تا به غلظت یک ماست آبکی برسد. ادویه زدن با نمک و فلفل.
  4. اگر از دانه های کامل زیره و گشنیز استفاده می کنید، به آرامی در یک ماهیتابه خشک برشته کنید تا زمانی که عطر آن را حس کنید و دانه ها شروع به جوشیدن کنند، ۱-۲ دقیقه. تابه را مرتب تکان دهید تا ادویه ها نسوزند. با استفاده از هاون و هاون تقریباً خرد کنید. اگر از ادویه های آسیاب شده استفاده می کنید این نکته را نادیده بگیرید.
  5. چند دقیقه قبل از آماده شدن کدو تنبل، روغن آفتابگردان یا کلزا و روغن زیتون نخود را در یک ماهیتابه کوچک روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. نخودها را با کاغذ آشپزخانه یا حوله آشپزخانه خشک کنید. هر چه نخود خشک تر باشد روغن کمتری تف می دهد. به روغن داغ اضافه کنید و ۳-۵ دقیقه تفت دهید تا طلایی شود. حتما مرتب هم بزنید. پس از آماده شدن، ادویه و چاشنی را اضافه کنید. هم بزنید و در بشقاب یا کاسه ای که با کاغذ پخت یا کاغذ آشپزخانه پوشانده اید منتقل کنید تا روغن اضافی آن گرفته شود.
  6. نخود سرخ شده و سبزی های تازه را به کدو تنبل و پیاز تفت داده شده اضافه کنید. در بشقاب بریزید و روی آن را با کمی سس تاهینی ریخته و بقیه سس را در کنار آن سرو کنید. بلافاصله سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من