نسخه ای کاملاً بازسازی شده از کلاسیک بریتانیایی، این غذای گیاهی به سبک پای چوپان با طعم های خوشمزه خاورمیانه ای بسته بندی شده است. بهترین غذای راحتی در یک روز سرد!

من ده سال در انگلستان زندگی کردم، اما با وجود اینکه دوست داشتم به میخانه بروم، به ندرت غذای انگلیسی درست می کردم یا می خوردم. در حالی که خمیر کورنیش و رول های سوسیس مایه غرور بریتانیا هستند، می توان گفت که آنها برای من نیستند.

علاوه بر این، شریک زندگی من چند سالی را در مدرسه شبانه روزی در انگلستان گذراند و تعدادی از غذاهایی که من از آن لذت می بردم خارج از محدوده، حداقل در خانه درست می کرد. یکی از آن ها: پای چوپان.

اما آیا این یک پای چوپان است؟

در چند سال گذشته، تبدیل غذاهای کلاسیک به گیاهی یا وگان، کاملاً یک چیز شده است. همانطور که در حال فکر کردن به دستور پخت پای گیاهی شپرد بودم، نمی‌توانستم فکر نکنم که این غذا با چند ماده خاورمیانه عالی خواهد بود. و من به آشپزخانه رفتم!

البته نتیجه نهایی یک پای چوپان نیست. اما آیا این یک پای چوپان گیاهخوار است؟ این واقعاً به دیدگاه شما بستگی دارد و اینکه چقدر شپردز پای را تعریف می کنید.

اگر کلاسیک بریتانیایی/ایرلندی را به‌عنوان راگوی پخته شده در فر با پوره روی آن فکر می‌کنید، بله، این یک پای گیاه‌خواری است. مش وجود دارد، هر چند متفاوت است. راگو آنجاست، هرچند (بسیار) متفاوت. و برای راحتی نهایی در فر پخته می شود.

راگو برای پای چوپان گیاهی در گلدان، از بالا
پای گیاهی شپرد قبل از پخت، از بالا دیده می شود

با این حال، اگر فکر می‌کنید که پای چوپان با گنجاندن گوشت در راگو یا طعم‌دهنده‌های خاصی که در نسخه‌های سنتی استفاده می‌شود، تعریف می‌شود، مطمئناً این پای چوپانی نیست. پس لطفاً من را ببخشید که به این غذا یک عنوان طولانی و توصیفی دادم (یا این یک اخطار است؟).

طعم های خوشمزه خاورمیانه!

اغلب، نسخه‌های گیاه‌خواری غذاهای گوشتی فاقد عطر و طعم هستند. پس چه بهتر از این که به فرهنگ‌های غذایی نگاه کنیم که قرن‌ها قبل از تبدیل شدن به آن گیاه‌خواری می‌کردند. آنها مطمئناً یک یا دو چیز در مورد طعم دادن به سبزیجات و حبوبات برای راحتی نهایی می دانند.

همیشه بهتر است با افراد آزموده شده کنار بیایید تا اینکه در کوران غوغا کنید.

در این پای گیاهی، عدس و فریکه، یک دانه گندم سبز با ته رنگ دودی (بر اساس یک فرآیند بد بو که شامل چیدن گندم نارس و آتش زدن ساقه ها می شود)، عمق زیادی به آن اضافه کنید که مطمئن شوید هیچ کس گوشت را از دست نخواهد داد.

گوجه فرنگی و رب فلفل اطمینان حاصل می کنند که اومامی فراوان وجود دارد. بادمجان (بادمجان) و فلفل جای هویج را می گیرند که معمولاً در پای سنتی چوپان یافت می شود.

پای چوپان گیاهی با پوسته طلایی و قاشقی که قسمتی از آن را بیرون آورده است و راگو را از بالا نمایان می کند

با این حال، ستاره های واقعی اینجا ادویه ها هستند. دانه‌های زیره، زیره و تکه‌های فلفل چیلی در ترکیبی که یادآور خمیر ادویه تونسی هریسا است. عالیه!

مناسب برای شام خانوادگی

اگرچه، چند ادویه در ظرف وجود دارد (از جمله فلفل چیلی)، این غذا نه تند است و نه خیلی تند. این غذای گیاهی به سبک پای چوپان در درجه اول غذای راحتی است! به این ترتیب، برای موقعیت هایی که افراد با ترجیحات غذایی متفاوت را جمع می کنند بسیار مناسب است.

من این غذا را در شام های خانوادگی و مناسبت های دیگر سرو کرده ام که در آن تعداد دهان بیشتر از حد معمول برای غذا وجود داشته است. صرف نظر از زمینه، من هرگز نگران گیاهخواری این غذا نبودم. رک و پوست کنده، این خیلی خوب است، حتی برای متعهدان ترین گوشت خواران!

و این نیز تجربه من بوده است. همه با خوشحالی چند ثانیه به خود کمک می کنند.

قسمتی از پای چوپان گیاهی روی بشقاب آبی و سفید طرح‌دار، از سطح چشم دیده می‌شود

من دوست دارم این را با یک سالاد ساده سرو کنم. یک موشک کوچک با ملاس انار و روغن زیتون فوق بکر کاملاً عالی است، اگرچه اگر احساس می کنید چیز عجیب و غریب تری دارید، فتوش یا تبوله مطمئناً بسیار خوب عمل می کند. همچنین موضوع خاورمیانه را ادامه خواهد داد!

این دستور غذا، سخاوتمندانه به چهار نفر ارائه می شود.

 

پای چوپان گیاهی با پوسته طلایی و قاشقی که قسمتی از آن را بیرون آورده است و راگو را از بالا نمایان می کند

“پای چوپان” گیاهی با طعم های خاورمیانه ای

بازده:
۴-۶ وعده

غذای پای گیاهی شپرد با طعم‌های خوشمزه خاورمیانه.

وقتی داخل آشپزخانه داری کار میکنی باید بتونی به لوازم آشپزخونه ات اعتماد کنی . برندی که بشه هم بهش اعتماد کرد و هم گارانتی معتبر داشته باشه تو آشفته بازار امروز زیاد پیدا نمیشه ولی می تونی با محصولات برسادیس این مشکل رو کمتر اش کنی

برای آشپزی کردن . داشتن یه خردکن برسادیس نیازه که هم کارهای خردکردن مواد اولیه از سبزی و میوه و گوشت و مرغ و ادویه رو برات تو چند ثانیه کاملا یکدست خرد کنه . در زمان آشپزی و انجام کارهای خانه اگر خسته هم شدید می توانید یک لیوان قهوه اسپرسو یا آیس لاته و… را با اسپرسو ساز برسادیس نوش جان کنی و با انرزی بیشتر به انجام بقیه کارهای مربوطه ادامه دهید

بعد از رفع خستگی اگر نیاز به سرخ کردن مواد دارید می توانید از سرخ کن برسادیس استفاده کنید این دستگاه می نواند برایتان بدون نیاز به روغن مواد اولیه را کاملا سرخ کرده و با بخار پز نماید. شاید پس از آشپزی و کار در خانه نیاز به جارو زدن داشته باشید . جاروبرقی برسادیس با موتور قدرتموند و بی صدای خودش می تواند انجام این کار را برایتان لذت بخش کرده و با سرعت و دقت بالا هر نوع آلودگی را از بین ببرد

عناصر

  • ۲ عدد بادمجان بزرگ (بادمجان)، تا حدی پوست کنده و به مکعب های ۳ سانتی متری (۱ اینچی) بریده شده
  • ۶ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۱ قاشق چایخوری از زیره سیاه
  • ۱ قاشق چایخوری دانه زیره
  • ۱ پیاز، نصف شده و به ورقه های نازک برش داده می شود
  • ۲ فلفل قرمز رومانو، هسته و دانه شده، سپس به صورت نوار برش دهید
  • ۳ حبه سیر، ریز خرد شده
  • ۲ قاشق غذاخوری پل بیبر (فلفل حلب)
  • ½ قاشق چایخوری ایزوت بیبر (فلفل اورفا) (اختیاری)
  • ½ قاشق غذاخوری رب فلفل ترکی یا رب گوجه فرنگی
  • ۴۰۰ گرم (۱۴ اونس) گوجه فرنگی خرد شده
  • ۲۰۰ گرم (۱ فنجان) عدس سبز یا قهوه ای خشک
  • ۵۰ گرم (¼ فنجان) فریکه (یا بلغور درشت)
  • ۶۰۰ میلی لیتر (۲ ½ فنجان) آب یا آب
  • نمک و فلفل

پوره سبزیجات ریشه

  • ۶۰۰ گرم (۲۱ اونس) سیب زمینی پوست کنده، به قطعات بزرگ بریده شده است
  • ۱۵۰ گرم (۵¼ اونس) کرفس پوست کنده، به قطعات بزرگ بریده شده است
  • ۵۰ گرم (کمی بیشتر از ⅖ چوب) کره
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر
  • اب
  • نمک و فلفل

دستورالعمل ها

  1. فر را با دمای ۲۳۰ درجه سانتیگراد (۴۴۵ فارنهایت) گرم کنید، از بالا و پایین حرارت دهید. یک ورقه پخت را با کاغذ پخت بپوشانید.
  2. بادمجان های مکعبی را روی سینی فر قرار دهید و با ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون و مقداری نمک مخلوط کنید. در طبقه وسط فر قرار دهید تا طلایی و نرم شود، ۲۰-۲۵ دقیقه. کنار بگذارید.
  3. فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد (۳۹۰ فارنهایت) کم کنید و حرارت را از بالا و پایین بزنید.
  4. همزمان سیب زمینی و کرفس را در آب کمی نمک زیاد بجوشانید تا نرم شوند. آبکش کنید، سپس له کنید و با کره و روغن زیتون خالص مخلوط کنید. با نمک و فلفل مزه دار کنید. اگر سیب‌زمینی را با یک برنج سیب‌زمینی له کنید، بهترین نتیجه را خواهید گرفت.
  5. در همان زمان یک قابلمه ته ضخیم را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. بهتر است از یک سیفون مخصوص فر با لبه های کم مانند عکس ها استفاده کنید، اگر ندارید، نگران نباشید، یک قابلمه معمولی خوب می شود. زیره و زیره را به مدت ۳۰-۴۵ ثانیه تفت دهید تا معطر شوند. روغن زیتون، پیاز و فلفل دلمه ای را اضافه کنید. آنقدر سرخ کنید تا پیاز نرم شود اما هنوز طلایی نشود و مرتب هم بزنید ۸-۱۰ دقیقه. سیر، پل بیبر، ایزوت بیبر و رب فلفل شیرین را اضافه کنید. یک دقیقه دیگر سرخ کنید و مدام هم بزنید. گوجه فرنگی های خرد شده را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. در نهایت، عدس خشک، فریکه (یا بلغور) و همچنین ۶۰۰ میلی لیتر (۲ ½ فنجان) آب یا آب را اضافه کنید. بگذارید به جوش بیاید، سپس حرارت را کم کنید. به مدت ۱۰ دقیقه در بسته را بجوشانید. نمک و فلفل را به مزه مزه دار کنید و اگر میل دارید فلفل تند بیشتری به آن اضافه کنید.
  6. بادمجان های تفت داده شده را به سس اضافه کنید. اگر گلدان شما در فر سالم است و لبه‌های آن کم است، سبزیجات ریشه‌ای له شده را روی آن بمالید. بهتر است آن را کم کم در همه جا پراکنده کنید تا اینکه همه آن را در یک مکان اضافه کنید و سعی کنید آن را صاف کنید. اگر قابلمه شما در فر سالم نیست، سس را در قالب مناسبی برای برشته کردن بریزید و همانطور که توضیح داده شد، سبزیجات ریشه‌ای له شده را روی آن قرار دهید.
  7. در طبقه وسط فر بپزید تا زمانی که سبزیجات ریشه له شده طلایی شوند و کناره ها شروع به حباب زدن کنند، ۲۵ تا ۳۰ دقیقه. قبل از سرو حداقل ۱۰ دقیقه بگذارید خنک شود.

یادداشت

اگر پیشرفت کنید، تمام مراحل بالا به جز پخت نهایی را انجام دهید. درست قبل از سرو بپزید.
اگر باقیمانده دارید، ظرف چند روز در یخچال به خوبی نگهداری می شود. به نظر من مایکروویو برای گرم کردن دوباره راحت‌تر است، اما می‌توانید از فر نیز استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من