این غذای خوشمزه کرفس سرخ شده به سبک ترکی یکی از غذاهای مورد علاقه من در زمستان است. zeytinyağlı kereviz به خودی خود خوشمزه تر است وقتی از آن برای بلند کردن شام ماهی سفید استفاده کنید.

غذاهای مدیترانه ای و خاورمیانه در مورد غذاهای سبزیجات عالی هستند. برای من، یکی از مهم ترین درس های آنها تمرکز روی یک عنصر در یک زمان است. یک سبزی را به ستاره تبدیل کنید و فقط مواد دیگری را اضافه کنید که به عطر و طعم عنصر ستاره شما کمک می کند.

هنگام تهیه ظروف به این ترتیب، غذاهای سبزیجات اغلب ستاره میز شام می شوند. این غذای ترکی با کرفس یا ریشه کرفس به عنوان ماده اصلی آن، مطمئنا یکی از این غذاهاست.

کرفس با روغن زیتون چیست؟

Zeytinyağlı kereviz یک غذای کرفس سرخ شده است که در ترکیه محبوبیت زیادی دارد. این یک غذای معمولی فصلی است که بر اساس اوج محصولات زمستانی است.

علاوه بر کرفس، که گاهی اوقات به عنوان ریشه کرفس شناخته می شود، هویج و پرتقال نیز از ترکیبات مهم حمایت کننده هستند. اما کرفس، Kereviz در ترکی، قطعا ستاره نمایش است!

Zeytinyagli kereviz در یک کاسه رنگارنگ، از بالا دیده می شود

این غذا همان چیزی است که ترک ها به آن غذاهای zeytinyağlı می گویند که می توان آن را به عنوان غذاهای “با روغن زیتون” ترجمه کرد. اینها غذاهای گیاهی هستند که در آن مواد در روغن زیتون فراوان پخته می شوند تا کاملا نرم شوند.

به‌عنوان یک اروپایی، پختن سبزیجات تا زمانی که کاملاً نرم شوند، برخلاف همه چیزهایی بود که در دوران رشد درباره آشپزی آموخته بودم. اما این یکی از آن استثناهایی است که واقعاً باید به ترک ها اعتماد کرد! با مقدار زیادی روغن زیتون و مواد معطر، اینها شاید سبک مورد علاقه من برای آشپزی در غذاهای ترکی باشد.

در واقع، بسیاری از غذاهای ترکی مورد علاقه من از لوبیا رانر و لوبیا بورلوتی گرفته تا کنگر فرنگی درست می شوند.

طرز تهیه کرفس با روغن زیتون

درست کردن این غذا از کرفس سرخ شده ساده تر نیست. نکته کلیدی این است که با روغن زیتون سخاوتمندانه رفتار کنید و از یک روغن با کیفیت خوب استفاده کنید.

من به شدت توصیه می کنم از روغن زیتون خالص استفاده کنید. این همان چیزی است که به طور سنتی در سراسر دریای مدیترانه استفاده می شود. علاوه بر این، بسیاری از آنچه به عنوان “روغن زیتون معمولی” فروخته می شود در واقع با روغن های دیگر مخلوط می شود، چه روی بسته بندی ذکر شده باشد یا نه.

با روغن زیتون فرابکر، نتیجه نهایی هرگز احساس چربی نمی کند، حتی اگر مقدار قابل توجهی استفاده کنیم. طعمش هم بهتره من شخصا از یک روغن زیتون فوق بکر ملایم از منطقه دریای اژه استفاده می کنم.

مانند اکثر غذاهای زیتینیاغلی، این غذا با نرم کردن پیاز در روغن زیتون شروع می شود. سپس بقیه مواد داخل آن می روند، قبل از اینکه حرارت کم و زمان را برای انجام جادوی خود رها کنید و مواد خام را به یک آب پز لذیذ تبدیل کنید.

کرفس سرخ شده ترکی در قابلمه، از بالا دیده می شود

هویج سبزی ثانویه رایج در این غذا است، اما من دوست دارم سیب زمینی را نیز اضافه کنم. راحت این را حذف کنید. در حالی که برخی از ترک ها ممکن است آن را اضافه کنند، بسیاری از آنها این کار را نمی کنند.

ظرف به مایعات زیادی نیاز ندارد، اما ترکیب آن مهم است. ترکیبی از آب پرتقال و لیمو عطر و طعم ترش زیبایی به همراه رگه هایی از شیرینی می دهد که کاملاً با کرفس سرخ شده هماهنگ می شود.

اعتراف می کنم که اضافه کردن آب پرتقال برایم عجیب به نظر می رسید، اما مانند هر دستور العمل سنتی که امتحان شده و آزمایش شده است، جای نگرانی نیست. واقعا کار می کند!

طرز سرو کرفس سرخ شده ترکی

Zeytinyağlı Kereviz را می توان به عنوان یک غذای اصلی گیاهی میل کرد، اگرچه در ترکیه معمولاً به عنوان غذای جانبی سرو می شود.

من شخصا دوست دارم آن را با ماهی سفید سرو کنم. در ترکیه، این معمولاً به معنای ماهی باس یا ماهی است، اما من شک ندارم که در کنار ماهی کاد، هیدوک یا هر ماهی سفید دیگری که در محل زندگی شما موجود است، به همان اندازه خوشمزه خواهد بود. من آن را با گوشت خوک نیز دوست دارم، جایی که لطافت کرفس با اومامی چرب گوشت خوک بسیار خوب است.

اگر گیاهخوار هستید و می خواهید از آن یک وعده غذایی درست کنید، آن را با یک غذای حبوبات (برای پروتئین) و اگر دوست دارید، یک سالاد تازه و ساده سرو کنید. اگر می خواهید فقط این را بخورید، من چند مشت نخود پخته برای پروتئین اضافه می کنم. این به هیچ وجه سنتی نیست، اما اگر این غذا را به عنوان تنها غذا سرو می کنید، باید خوب کار کند.

بسته به اینکه چه چیز دیگری ارائه می شود، دستور غذا ۳-۴ سرو می شود.

وقتی داخل آشپزخانه داری کار میکنی باید بتونی به لوازم آشپزخونه ات اعتماد کنی . برندی که بشه هم بهش اعتماد کرد و هم گارانتی معتبر داشته باشه تو آشفته بازار امروز زیاد پیدا نمیشه ولی می تونی با محصولات برسادیس این مشکل رو کمتر اش کنی

برای آشپزی کردن . داشتن یه خردکن برسادیس نیازه که هم کارهای خردکردن مواد اولیه از سبزی و میوه و گوشت و مرغ و ادویه رو برات تو چند ثانیه کاملا یکدست خرد کنه . در زمان آشپزی و انجام کارهای خانه اگر خسته هم شدید می توانید یک لیوان قهوه اسپرسو یا آیس لاته و… را با اسپرسو ساز برسادیس نوش جان کنی و با انرزی بیشتر به انجام بقیه کارهای مربوطه ادامه دهید

بعد از رفع خستگی اگر نیاز به سرخ کردن مواد دارید می توانید از سرخ کن برسادیس استفاده کنید این دستگاه می نواند برایتان بدون نیاز به روغن مواد اولیه را کاملا سرخ کرده و با بخار پز نماید. شاید پس از آشپزی و کار در خانه نیاز به جارو زدن داشته باشید . جاروبرقی برسادیس با موتور قدرتموند و بی صدای خودش می تواند انجام این کار را برایتان لذت بخش کرده و با سرعت و دقت بالا هر نوع آلودگی را از بین ببرد

کرفس سرخ شده ترکی در یک کاسه رنگارنگ که از سطح چشم دیده می شود

کرفس سرخ شده ترکی (کرفس با روغن زیتون)

بازده:
۳-۴ وعده
زمان آماده سازی:
۱۰ دقیقه
زمان پخت:
۵۰ دقیقه
زمان کل:
۱ ساعت

غذای سنتی کرفس سرخ شده درست مثل شما می توانید آن را در ترکیه تهیه کنید.

عناصر

  • ۵ قاشق غذاخوری (۷۵ میلی لیتر) روغن زیتون (من از روغن زیتون استفاده می کنم)
  • ۱ عدد پیاز متوسط، ریز خرد شده
  • ۱ عدد کرفس بزرگ، پوست کنده و به قطعات ۳-۴ سانتی متری (۱-۱ ½ اینچ) (حدود ۳۵۰-۴۰۰ گرم / ۱۲-۱۴ اونس وزن خالص)
  • ۱ سیب زمینی متوسط ​​(۱۲۵ گرم / ۴ ½ اونس) ، پوست کنده و به قطعات ۳-۴ سانتی متری (۱-۱ ½ اینچ) بریده شده
  • ۱ هویج بزرگ (۱۲۵ گرم / ۴ ½ اونس) از طول نصف شده و به قطعات ۱ سانتی متری خرد شده
  • ۱ پرتقال بزرگ، فقط آب (۱۰۰ میلی لیتر/⅖ فنجان)
  • ۱۰۰ میلی لیتر (⅖ فنجان) آب
  • ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو یا به دلخواه
  • ۱ قاشق چایخوری شکر
  • برگ های کرفس (یا جعفری برگ تخت)، ریز خرد شده (اختیاری)
  • نمک و فلفل

دستورالعمل ها

  1. یک قابلمه ته ضخیم را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. پیاز را در روغن زیتون تفت دهید تا نرم شود، اما رنگ نگیرد، ۸ تا ۱۰ دقیقه. مرتب هم بزنید تا گیر نکند.
  2. کرفس، سیب زمینی و هویج را اضافه کنید. خوب مخلوط کنید. آب پرتقال، آب لیمو، شکر و آب را به اضافه نمک و فلفل فراوان اضافه کنید. بگذارید به جوش بیاید، سپس حرارت را کم کنید. روی آن را بپوشانید و بگذارید بجوشد تا سبزیجات کاملا نرم شوند، حدود ۴۰-۵۰ دقیقه، اما بسته به اندازه تکه هایتان. در این مدت چند بار هم بزنید و در صورت لزوم آب بیشتری اضافه کنید.
  3. حرارت را بردارید و برگ های کرفس خرد شده (یا جعفری برگ صاف) را با آن مخلوط کنید. با نمک و فلفل مزه دار کنید و در صورت تمایل آب لیموترش را اضافه کنید. قبل از سرو ۵-۱۰ دقیقه دیگر بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من