فروشگاه اینترنتی برسادیس

شیرینی ترد، گوشت گاو و بسیاری از ادویه های معطر. چه چیزی را دوست ندارد؟ در اینجا یک برداشت جدید از بورک سیگار ترکی، یا رول بورک، اگر دوست دارید، پر شده با چاشنی گوشت چرخکرده گاو تند و خوشمزه است.

سخت است بدانید که با بورک از کجا شروع کنید. شکل ها، بافت ها و پرکننده ها همگی می توانند با توجه به ذائقه متفاوت باشند. انواع تقریبا بی پایان هستند.

بورک چیست؟

Börek یک اصطلاح عمومی برای شیرینی مرزه است که از بسته بندی نان های نازک به نام خمیر فیلو یا شیرینی فیلو با پر کردن و سپس پختن آن. گمان می رود که از آناتولی در مرکز ترکیه امروزی باشد.

در زمان عثمانی ها به طور قابل توجهی گسترش یافت و امروزه یک غذای سنتی فراتر از منطقه مرکزی آناتولی است.

بورک پخته شده در قالب بریان، از بالا دیده می شود

وقتی دوستان ترک یاد می گیرند که من به طور منظم بورک درست می کنم، واکنش تقریباً همیشه یکسان است. واقعا؟!

البته، چیزی که آنها در ذهن دارند، بورک سنتی است، چیزی که مادربزرگشان با شیرینی درست می‌کند و ساعت‌ها صرف آن کرده است تا کاملا نازک شود.

با این حال، مانند اکثر ترک‌های امروزی، من خودم شیرینی درست نمی‌کنم. اگر بخواهم مشابه آن را با خمیر تازه درست کنم، به جای آن گوزلمه درست می کنم. یا یک شیرینی صبحانه مانند پوگاکا.

من تازه ساخته شده میخرم خمیر فیلونسخه بزرگ، دایره ای و کمی ضخیم تر که ترک ها برای بورک در بازار هفتگی من استفاده می کنند. با این کار، من معمولا سینی بورک ترکی را با پنیر درست می کنم، یک غذای اصلی روزمره که باید در کار همه باشد.

یا همانطور که در این دستور وجود دارد، من شیرینی فیلوی آماده ای می خرم که می توانید از آن برای درست کردن باقلوا نیز استفاده کنید.

چگونه یک بورک به شکل سیگار برگ پوسته پوسته درست کنیم

این نسخه یک بورک پوسته پوسته می دهد، تقریباً مانند یک نسخه نازک تر (و خوشمزه تر) از خمیر پف دار. با پر کردن گوشت ادویه‌دار با طعم بسیار خوب، فوق‌العاده خوب است.

گوشت گاو ادویه دار در ماهیتابه سیاه، از سطح چشم دیده می شود

در اینجا، من تقریباً از کل رپرتوار ادویه های خاورمیانه استفاده کرده ام تا طعم معطری به گوشت بدهم. من یک زردآلو خشک هم ریختم تا ادویه ها را با کمی شیرینی متعادل کنم و پسته های تقریبا خرد شده را برای ترد مجلل.

آماده سازی فیلینگ و شکل دادن به بورک چند مرحله دارد، اما همه اینها بسیار آسان است. و خیلی سریع به محض اینکه از آن استفاده کنید.

این بورک هم برای ناهار و هم برای شام مفید است. به‌عنوان تقریباً همه بورک‌ها، برای همراه داشتن در مواقعی که به چیزی در حال حرکت نیاز دارید نیز عالی است. در صورت تمایل با یک یا دو سالاد کناری سرو کنید.

این دستور العمل حدود ۱۲ رول بورک را می دهد که ۲ تا ۴ عدد را سرو می کند، بسته به آنچه که پیشنهاد می شود.

 

نمای نزدیک از بورک گاو ادویه‌دار باز شده روی تخته‌ای چوبی که از کناره دیده می‌شود

بورک با گوشت گاو تند و پسته

بازده:
۱۲ عدد رول بریوش

عناصر

  • ۱ عدد تخم مرغ
  • ۱۰۰ میلی لیتر روغن زیتون
  • ۱۰۰ میلی لیتر ماست
  • ۱۰۰ میلی لیتر شیر کامل
  • ج. ۱۲ ورق شیرینی فیلو (حدود ۲۲۵ گرم)
  • دانه سیاهدانه و/یا دانه کنجد، روی آن بپاشید

پر كردن

  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۱ پیاز متوسط، پوست کنده و ریز خرد شده
  • ۳۰۰ گرم گوشت چرخ کرده گوساله (یا بره)
  • ۳۰ گرم پسته، تقریبا خرد شده
  • ۱۰ گرم (یعنی یک) زردآلو خشک، ریز خرد شده
  • ۱ قاشق چایخوری فلفل قرمز ترکی (پل بیبر)
  • ½ قاشق چایخوری زیره آسیاب شده
  • ½ قاشق چایخوری فلفل دلمه ای آسیاب شده
  • ½ قاشق چایخوری پاپریکا
  • ¼ قاشق چایخوری گشنیز آسیاب شده
  • ¼ قاشق چایخوری زنجبیل آسیاب شده
  • ¼ قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده
  • ۲ قاشق غذاخوری جعفری پهن برگ ریز خرد شده (بدون ساقه ضخیم)
  • ۲ قاشق غذاخوری کره
  • نمک و فلفل

دستورالعمل ها

  1. فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد (۳۵۵ فارنهایت) گرم کنید.
  2. پیاز را در روغن زیتون روی حرارت متوسط ​​سرخ کنید و مرتب هم بزنید تا کمی رنگ شود اما نسوزد، ۱۰-۱۵ دقیقه.
  3. حرارت را زیاد کنید و گوشت را اضافه کنید و در حین پخت آن را به قطعات کوچک خرد کنید. وقتی گوشت پخته شد، پسته، زردآلو و ادویه جات را با آن مخلوط کنید. چند دقیقه دیگر سرخ کنید و مرتب هم بزنید. فصل. حرارت را بردارید و جعفری و کره را با آن مخلوط کنید.
  4. در یک کاسه، تخم مرغ و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید. وقتی مخلوط شد، ماست و در آخر شیر را با همزن بزنید.
  5. یک ورقه پخت را با کاغذ پخت بپوشانید.
  6. شیرینی فیلو را بیرون آورده و با یک پارچه مرطوب بپوشانید. شیرینی فیلو خیلی زود خشک می شود، پس این مرحله را نادیده نگیرید.
  7. دو ورقه شیرینی بردارید، دقت کنید که دقیقا روی هم قرار گیرند. ورقه های من تقریباً ۳۸×۳۲ سانتی متر است. ورق ها را از طول نصف کنید. با این کار دو ورقه دوتایی تقریباً ۳۸×۱۶ سانتی متری برای شما باقی می ماند. حدود ۱ قاشق غذاخوری از مخلوط تخم مرغ را روی هر کدام بمالید، مطمئن شوید که شیرینی روی آن کاملا مرطوب است، اما نه آنقدر که تا آخر خیس باشد. یک قاشق غذاخوری یا بیشتر از فیلینگ را در انتهای کوتاه دورتر از خود اضافه کنید. آن را رول کنید تا مواد پر شود. کناره ها را تا کنید و به چرخیدن ادامه دهید تا به انتها برسید. روی کاغذ پخت قرار دهید، سمت درز را به سمت پایین ببندید. برای کل فرآیند، تصاویر زیر را ببینید. آنقدر این کار را تکرار کنید تا پر شدن تمام شود.
  8. رول های بورک را با برس مخلوط تخم مرغ بمالید. احتمالا مقدار زیادی از مخلوط وجود خواهد داشت. فقط به اندازه کافی استفاده کنید تا مطمئن شوید که بورک ها به خوبی مرطوب شده اند اما بیش از حد اشباع نشده اند. روی چند دانه سیاهدانه یا دانه کنجد بپاشید.
  9. تفت دهید تا کاملاً طلایی شود، ۳۰-۴۰ دقیقه. قبل از سرو چند دقیقه بگذارید بماند. Börek دوباره گرم می شود، به عنوان مثال در یک تابه خشک روی حرارت کم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مطالب
مطالب پر بازدید
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من