فروشگاه اینترنتی برسادیس

این غذا بسیار خوشمزه و ساده است که در شب های شلوغ هفته در خانه من تکرار می شود. تاووک سوته یک کلاسیک ساده ترکی پر از همه چیزهایی است که با غذاهای مدیترانه ای خوب است. در اینجا دستور العمل من است.

را رستوران تاجر یک موسسه در ترکیه است. ترجمه می شود غذاخوری مغازه دار، زیرا هدف اولیه آن سرو غذای سالم و خانگی به مغازه داران محله بود.

در محله قدیمی استانبول بالات، جایی که من زندگی می کنم، سنت های کوچک مغازه داران باقی مانده است. همه ما بدون استارباکس، مک دونالد یا چیپوتل، خریدهای محلی خود را از موسسات کوچک و بسیار تخصصی انجام می دهیم.

در زمان ناهار، پسران جوانی را خواهید دید که سینی های بزرگی از غذا را حمل می کنند. آنها از رستوران‌های مغازه‌دار محلی می‌آیند و با ناهار آن روز به سمت مغازه‌داران کوچک می‌روند.

بدیهی است که این رستوران‌ها از هر کسی که آماده یک غذای سریع و سالم است استقبال می‌کند. در واقع، آن‌ها در مکان‌هایی که تعداد کمی از مغازه‌داران محلی باقی مانده‌اند، به رشد خود ادامه می‌دهند و در عوض به ترکیبی از کارگران و دانشجویان نزدیک خدمت می‌کنند.

خورش مرغ ترکی آسان و روزمره

غذای سرو شده معمولاً خورش های ساده یا سبزیجات پر شده با برنج یا بلغور است. سوپ ها نیز محبوب هستند. همه گرم و آماده سرو در یک لحظه.

نمای نزدیک از خورش مرغ ترکی از بالا

یکی از غذاهایی که اغلب در اینجا پیدا می کنید، این است تفت دادن مرغ. مرغ تفت داده شده با سبزیجات در سس گوجه فرنگی سبک.

همچنین یک انتخاب محبوب در خانه است. چرا که نه؟ درست کردن آن بسیار ساده، سالم و مفید است.

نه به ذکر است کاملا خوشمزه!

طرز تهیه تاووک سوته

تاووک سوته از چند اصل کلاسیک پیروی می کند که بسیار معمولی در غذاهای ترکی است.

با نرم کردن پیاز در مقدار زیادی روغن زیتون خوشمزه شروع می شود. من برای طعم فوق العاده لذیذ از یک فرابکر ملایم استفاده می کنم، اما فقط روغن زیتون معمولی اینجا هم خوب است.

فلفل سبز ترکی یک لایه دیگر طعم می دهد. ترک ها معمولا از هر دو استفاده می کنند فلفل سبز (فلفل چارلستون که مانند انواع کوچکتر و نازکتر فلفل رومانو است) یا فلفل سبز (فلفل های بلند و نازک شبیه فلفل چیلی بسیار بلند).

اگر آنها را پیدا نکردید، همیشه می توانید از فلفل دلمه ای سبز معمولی استفاده کنید، اگرچه طعم آن به لطیف انواع ترکی که اغلب در خواربارفروشی های خاورمیانه یا ترکیه یافت می شود، نیست.

من دوست دارم مقداری فلفل قرمز رومانو هم اضافه کنم، هم برای افزودن کمی گوشت اضافی به قسمت سبزیجات خورش و هم برای طعم دادن.

با چاقو یک تکه مرغ را از یک بشقاب خورش مرغ که از سطح چشم دیده می شود بردارید

و سپس، برای آن دو ماده اصلی خورش ساده و روزمره ترکی: رب گوجه فرنگی. و رب فلفل قرمز.

آنها اومامی و عمق طعم را اضافه می کنند که واقعاً به ارتقاء این غذای مرغ ساده کمک می کند. کمی پول بایبر یا فلفل حلب کمی حرارت می‌افزاید، اما طعم بیشتری می‌دهد.

باور کن از این به بعد هر چی تو خورش بریزی، چه مرغ و چه چیز دیگه، کاملا خوشمزه میشه!

طرز سرو خورش مرغ ترکی

این دستور ساده برای خورش مرغ ترکی با ساده ترین همراهی ها بهترین کار را دارد. بخش سخاوتمندانه ای از برنج به سبک ترکی بسیار مفید است. بلغور پلو یکی دیگر از گزینه هاست.

دو بشقاب تاووک سوته از بالا دیده می شود

من همیشه سعی می کنم همراه با شامم یک سالاد ساده اما تازه سرو کنم. در تابستان، سالاد ترکی شپرد یک گزینه عالی است. اما هر چیزی ساده و تازه با هر سبزی فصلی که دارید کار می کند.

بسته به میزان گرسنگی هر کدام، این دستور ۳-۴ سرو می شود. به راحتی می توان آن را زودتر از موعد آماده کرد و دوباره گرم کرد و باقیمانده آن را به مدت چند روز در یخچال نگهداری کرد.

وقتی داخل آشپزخانه داری کار میکنی باید بتونی به لوازم آشپزخونه ات اعتماد کنی . برندی که بشه هم بهش اعتماد کرد و هم گارانتی معتبر داشته باشه تو آشفته بازار امروز زیاد پیدا نمیشه ولی می تونی با محصولات برسادیس این مشکل رو کمتر اش کنی

برای آشپزی کردن . داشتن یه خردکن برسادیس نیازه که هم کارهای خردکردن مواد اولیه از سبزی و میوه و گوشت و مرغ و ادویه رو برات تو چند ثانیه کاملا یکدست خرد کنه . در زمان آشپزی و انجام کارهای خانه اگر خسته هم شدید می توانید یک لیوان قهوه اسپرسو یا آیس لاته و… را با اسپرسو ساز برسادیس نوش جان کنی و با انرزی بیشتر به انجام بقیه کارهای مربوطه ادامه دهید

بعد از رفع خستگی اگر نیاز به سرخ کردن مواد دارید می توانید از سرخ کن برسادیس استفاده کنید این دستگاه می نواند برایتان بدون نیاز به روغن مواد اولیه را کاملا سرخ کرده و با بخار پز نماید. شاید پس از آشپزی و کار در خانه نیاز به جارو زدن داشته باشید . جاروبرقی برسادیس با موتور قدرتموند و بی صدای خودش می تواند انجام این کار را برایتان لذت بخش کرده و با سرعت و دقت بالا هر نوع آلودگی را از بین ببرد

بشقاب سفید با خورش مرغ ترکی که از سطح چشم دیده می شود

تاووک سوته (خورش مرغ ترکی آسان)

بازده:
۳-۴ وعده

عناصر

  • ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۶۰۰ گرم فیله ران مرغ (یا سینه)، به مکعب های ۲ سانتی متری برش دهید
  • ۱ عدد پیاز متوسط، به صورت ریز خرد شده
  • ۲ فلفل سبز ترکی (çarliston biber) یا ½ فلفل دلمه ای سبز، دانه گرفته و به مکعب های ۱ سانتی متری خرد شده
  • ۲ عدد فلفل قرمز رومانو، دانه گرفته و به مکعب های ۳ سانتی متری برش داده شده است
  • ۱ قاشق غذاخوری (۵۰ گرم) رب گوجه فرنگی
  • ۱ قاشق چایخوری (۲۵ گرم) رب فلفل تند ترکیه یا بیشتر رب گوجه فرنگی
  • ۱ قاشق چایخوری پل بیبر (فلفل حلب)
  • ۱ قاشق چایخوری شکر
  • ۲ عدد گوجه فرنگی متوسط ​​(در کل ۲۵۰ گرم)، پوست کنده و تقریباً خرد شده
  • ۲۰۰ میلی لیتر (⅘ فنجان) آب
  • یک مشت بزرگ (۱۵ گرم) برگ جعفری با برگ صاف، ریز خرد شده، به علاوه برای تزئین
  • نمک و فلفل

دستورالعمل ها

  1. یک قابلمه ته پهن و ضخیم را روی حرارت متوسط/ زیاد گرم کنید. روغن زیتون را اضافه کنید و مرغ را به تعداد دور تفت دهید و مطمئن شوید که تابه بیش از حد شلوغ نشود. نکته این است که مرغ را سرخ کنید نه اینکه آن را بپزید. کنار بگذارید.
  2. حرارت را روی متوسط/کم کم کنید. پیاز و فلفل ها را در همان قابلمه تفت دهید تا نرم شوند، اما رنگی نشوند، ۸ تا ۱۰ دقیقه، مرتب هم بزنید و در صورت نیاز روغن بیشتری اضافه کنید. اگر چیزی از سرخ کردن مرغ به کف ماهیتابه چسبید و به نظر می رسد ممکن است بسوزد، کمی آب هم اضافه کنید تا حل شود.
  3. رب گوجه فرنگی، رب فلفل تند (در صورت استفاده)، بایبر و شکر را اضافه کنید. یک یا دو دقیقه دیگر سرخ کنید و مدام هم بزنید.
  4. گوجه فرنگی خرد شده، مرغ (با هر آب میوه) و آب را اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و بگذارید بجوشد، سپس بگذارید بجوشد تا مرغ بپزد، ۱۰ تا ۱۵ دقیقه.
  5. شعله را بردارید و جعفری را با برگ صاف مخلوط کنید. قبل از سرو، ۵ دقیقه دیگر بگذارید، در صورت تمایل، کمی جعفری برگ تخت تازه خرد شده روی آن بپاشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مطالب
مطالب پر بازدید
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من