چغندر ساده یک سرخ کردن فوق العاده خوب درست می کند. چه کسی فکرش را می کرد؟ مادربزرگم هر بار که می‌روم این غذا را سریعاً درخواست می‌کند و نمی‌توانم او را سرزنش کنم. با کمک ادویه جات ترشی جات و سس غنی تاهینی، این سرخ کردنی های چغندر ارزش خوردن دوباره و دوباره را دارند.

چیزی در مورد خمیرهای غلیظ و سرخ شده در تابه وجود دارد. آنها تقریباً ناگزیر به چیزی آرامش بخش، با داخل نرم و، حداقل گاهی اوقات، لبه های ترد منجر می شوند.

و تغییرات بی پایان هستند. در حالی که کوفته ها در اشکال و اشکال مختلف (نه کاملا خمیری اما تقریباً یک مفهوم) یک غذای ملی تقریباً در هر کشور روی کره زمین است، شما همچنین می توانید تقریباً با هر سبزی رفتار مشابهی داشته باشید.

من دارم روی گسترش کارنامه ام کار می کنم، خوب، تقریباً همه موادی که می توانم به دستم برسم. در حالی که کیفیت سبزیجات در بازار محلی من بی عیب و نقص است، گاهی اوقات تنوع کمی احساس می شود … کمبود.

شاید قبل از آمدن به اینجا، ده سال زندگی در لندن را خراب کردم، زیرا انتخاب بسیار زیاد است. هر هفته زیباترین گوجه فرنگی، خیار، فلفل، بادمجان، جعفری، شوید، نعناع، ​​کاهو، سیب زمینی و غیره عرضه می شود.

غذاهای فصلی زیادی نیز وجود دارد: ذرت، بامیه و سبزیجات در تابستان، ریشه کرفس، کدو تنبل و گل کلم در زمستان و نخود فرنگی تازه، لوبیا و سیر در بهار. و البته خیلی چیزهای دیگر.

در هر صورت، یکی از راه‌هایی که من می‌خواهم کارنامه‌ام را گسترش دهم، تبدیل آن‌ها به سرخ‌کن است. به آرامی چاشنی، برای لمس عجیب و غریب، اما بدون غلبه بر ستاره نمایش.

بیشتر بخوانید :  غذاساز همه کاره برسادیس

اولین مواردی که من واقعاً به آنها مسلط شدم، سرخ کردن کدو حلوایی (یا قهوه ای هاش همانطور که ترک ها آنها را صدا می کنند) – این یکی از محبوب ترین پست هایی است که تاکنون در وبلاگ نروژی زبان من وجود دارد. زمانی که من به ترجمه پست و شاید اضافه کردن چند عکس جدید برسم، به اینجا نیز راه خواهند یافت.

چغندر + طعم قوی = خوشمزگی

اما امروز همه چیز در مورد چغندر است.

من عاشق چغندر هستم.

چغندر خام از بازار - دستور پخت چغندر - آشپزخانه ای در استانبول

این سبزی است که اغلب نادیده گرفته می شود. و اغلب اوقات به اندازه کافی از ادویه ها و گیاهان به چالش کشیده نمی شود.

زیرا چغندر به خوبی ادویه ها را جذب می کند. هر جا چغندر وجود دارد، نیازی به خجالت کشیدن با سرکه، ادویه جات، فلفل قرمز، سبزی، پنیر یا هر طعم دیگری که انتخاب می کنید نیست.

طرز تهیه سوخاری چغندر

برای سرخ کردنی های چغندر، من چغندر را با کدو سبز ترکیب کرده ام تا مطمئن شوم که خوب و مرطوب هستند.

ادویه اصلی که من استفاده کردم زیره است. دو برابر شدن طعم های خاکی در اینجا کاملاً کار می کند. اگر می توانید از دانه های زیره کامل استفاده کنید. آنها واقعاً این خاکی بودن را یک درجه افزایش می دهند و این سرخ کردنی های چغندر را کمی خاص می کنند.

اما من به همین جا بسنده نمی کنم.

مقدار زیادی فلفل قرمز، برای حرارت کمی (اما نه خیلی بی حس کننده). پنیر فتا، برای آن تضاد شور و خوش طعم. گیاهان تازه برای، خوب، طراوت.

بیشتر بخوانید :  برند برسادیس

سرخ کردنی ها و سس ها بهترین دوستان هستند و این سرخ کردنی های چغندر نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در اینجا، من با سس تاهینی خاکی را سه برابر می کنم.

یک سس تاهینی ساده که با تاهین، آب لیمو و سیر درست می‌شود، برای این سرخ‌کرده‌های چغندر یاقوتی رنگی بسیار مناسب است.

من معمولاً سرخ کردنی های چغندر را به عنوان یکی از چندین غذای کوچک به عنوان بخشی از انتخاب مزه یا به عنوان یک غذای اصلی با نخود، برنج یا بلغور سرو می کنم.

آنها همچنین به عنوان یک شروع کننده بسیار خوب عمل می کنند، در این صورت من آنها را با چند برگ موشک ترتیب می دهم.

این دستور ۱۰-۱۲ سرخ کردنی به دست می دهد. این برای ۳-۶ نفر کافی است، بسته به موارد دیگری که ارائه می شود.

 

چغندر خام از بازار - دستور پخت چغندر - آشپزخانه ای در استانبول

سوخاری چغندر با سس تاهینی

بازده:
۱۰-۱۲ سرخ کرده (۳-۶ وعده)

وقتی داخل آشپزخانه داری کار میکنی باید بتونی به لوازم آشپزخونه ات اعتماد کنی . برندی که بشه هم بهش اعتماد کرد و هم گارانتی معتبر داشته باشه تو آشفته بازار امروز زیاد پیدا نمیشه ولی می تونی با محصولات برسادیس این مشکل رو کم ترش کنی

برای آشپزی کردن . داشتن یه خردکن همه کاره نیازه که هم کارهای خردکردن مواد اولیه از سبزی و میوه و گوشت و مرغ و ادویه رو برات تو چند ثانیه کاملا یکدست خرد کنه . در زمان آشپزی و انجام کارهای خانه اگر خسته هم ششدید می توانید یک لیوان قهوه اسپرسو یا آیس لاته و… را با اسپرسو ساز برسادیس نوش جان کنی و با انرزی بیشتر به انجام بقیه کارهای مربوطه ادامه دهید

بیشتر بخوانید :  موساکا ترکی (Musakka)

بعد از رفع خستگی اگر نیاز به سرخ کردن مواد دارید می توانید از سرخ کن برسادیس استفاده کنید این دستگاه می نواند برایتان بدون نیاز به روغن مواد اولیه را کاملا سرخ کرده و با بخار پز نماید. شاید پس از آشپزی و کار در خانه نیاز به جارو زدن داشته باشید . جاروبرقی برسادیس با موتور قدرتموند و بی صدای خودش می تواند انجام این کار را برایتان لذت بخش کرده و با سرعت و دقت بالا هر نوع آلودگی را از بین ببرد

عناصر

  • ۴۰۰ گرم چغندر، پوست کنده و رنده شده
  • ۱ عدد کدو سبز (حدود ۱۵۰ گرم)، رنده شده
  • ۲ قاشق غذاخوری زیره (یا معادل زیره سبز شده)
  • ½ پیاز کوچک، پوست کنده و رنده شده
  • ۶۰ گرم آرد سفید
  • ۲ عدد تخم مرغ
  • ۲ قاشق غذاخوری جعفری برگ تخت خرد شده (بدون ساقه ضخیم)
  • ۱ قاشق غذاخوری شوید خرد شده (بدون ساقه ضخیم)
  • ½ قاشق چایخوری فلفل حلب (پل بیبر) یا به مزه
  • ۷۵ گرم پنیر فتا، خرد شده
  • روغن زیتون، برای سرخ کردن
  • نمک و فلفل

سس تاهینی

  • ۱ حبه سیر، له شده به صورت خمیری با کمی نمک با هاون و هاون
  • ۵۰ گرم تاهین
  • آب ½ لیمو
  • اب
  • نمک و فلفل

دستورالعمل ها

  1. چغندر خام رنده شده و کدو سبز را در آبکش بریزید. با ۱ قاشق چایخوری نمک مخلوط کنید و بگذارید ۱۰ دقیقه آبکش شود. بیشتر آب سبزیجات را فشار دهید، اما نه همه چیز را (مبادا سیب زمینی ها خشک شوند). به محض اینکه با هر فشار مایع کمتری خارج شد، آن را متوقف کنید.
  2. زیره را در یک تابه خشک روی حرارت متوسط ​​تفت دهید تا معطر شود، چند دقیقه. به آرامی با هاون و هاون خرد کنید (لازم نیست پودر باشد). اگر از زیره آسیاب شده استفاده می کنید این نکته را نادیده بگیرید.
  3. چغندر، کدو سبز، زیره، پیاز، آرد، تخم مرغ، جعفری، شوید، فلفل چیلی و مقداری فلفل سیاه را در ظرفی با هم مخلوط کنید. پنیر فتا را به آرامی داخل آن بریزید.
  4. دیپ تاهینی را با له کردن حبه سیر با کمی نمک در هاون و هاون درست کنید. با تاهین و آبلیمو هم بزنید. آب را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا به قوام خامه دوبل برسید. مزه دار کنید، مزه کنید و در صورت نیاز آبلیمو یا تاهین بیشتری اضافه کنید.
  5. ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک ماهیتابه بزرگ روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. از یک قاشق غذاخوری برای درست کردن سرخ کردنی ها به اندازه همبرگرهای کوچک استفاده کنید. سرخ کنید تا کاملا پخته شود و هر دو طرف قهوه ای طلایی شود و حداقل یک بار، در مجموع ۶-۸ دقیقه. روی کاغذ پخت یا دستمال آشپزخانه بگذارید تا آب آن کشیده شود.
  6. سرخ‌کرده‌های چغندر را گرم یا در دمای اتاق و با دیپ تاهینی سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من