فروشگاه اینترنتی برسادیس

چه چیزی بهتر از تخم مرغ برای صبحانه؟ تخم مرغ با تاهین و زعتر برای صبحانه. وقتی این واقعیت را به نتیجه منطقی خود برسانید، دیگر راه برگشتی وجود ندارد. در یخچال جا خالی کنید و به سالاد تخم مرغ تاهینی سلام کنید.

در حالی که من همیشه عاشق تخم مرغ بوده ام، در واقع هرگز به سالاد تخم مرغ علاقه خاصی نداشته ام. اینطور نیست که من آن را دوست نداشته باشم. من فقط احساس می کنم که بار کردن تخم مرغ با سس مایونز به جای اینکه به لذیذ بودن آنها بیفزاید، از بین می رود.

اگر از من بپرسید، تخم مرغ به اندازه کافی خوب است. در روزهای هفته به مدت ۷ دقیقه جوشانده می شود، در آخر هفته کمی ماجراجویانه تر. تخم مرغ نیم پز، املت یا یکی از دو تخم مرغ ترکی مورد علاقه من:

طعم یک صبحانه خاورمیانه ای

این دوست عزیزم مور بود که مرا با چیزی که به عنوان سه گانه صبحانه خاورمیانه می بینم آشنا کرد. تخم مرغ، تاهین و زعتر. در حالی که نزدیک به ده سال پیش در تل آویو به ملاقات او رفت، اصرار کرد که حداقل یک بار برای صبحانه بیرون برویم. او جایگاه خاصی در ذهن داشت.

صبحانه تمام چیزی بود که نمی دانستم برای صبحانه می خواهم. پنیر، مربا و زیتون، بله، اما همچنین یک سالاد خرد شده، تاهین و نوعی پودر سبز با دانه های کنجد برشته شده در آن. زعتر.

از آنجایی که در حال خواندن این مطلب هستید، به احتمال زیاد از قبل با زعتر آشنا هستید، اما در غیر این صورت: زعتر یک ترکیب ادویه خوشمزه خاورمیانه ای است که از آویشن وحشی، سماق و دانه های کنجد برشته تشکیل شده است. گاهی ادویه های دیگری هم به آن اضافه می شود اما این سه ادویه اصلی هستند. آویشن وحشی ریز آسیاب می شود، انگار که آرد باشد، و کل آن را به یک معجون سبز پر جنب و جوش تبدیل می کند.

نمای نزدیک از سالاد تخم مرغ تاهینی زعتر در کاسه سبز

چیزی که آن را حتی جذاب‌تر می‌کند، این است که هر منطقه ممکن است انواع مختلفی از آویشن وحشی (مرتبط) مورد استفاده برای این مخلوط داشته باشد. طعم آن ممکن است به طور قابل توجهی از مکانی به مکان دیگر متفاوت باشد.

و برای اطمینان از اینکه هیچ سردرگمی ایجاد نمی‌شود: در حالی که من دیده‌ام که بسیاری، به‌ویژه آمریکایی‌ها، این صبحانه اسرائیلی را می‌خوانند یا فرهنگ اسرائیل را با ترکیب این اجزای خاص اعتبار می‌دهند، این ترکیب خاص منشأ اسرائیلی ندارد. کاملاً شامی است و در سراسر خاورمیانه قابل مشاهده است.

این اولین بار بود که در یک لقمه تخم مرغ و تاهین و زعتر می خوردم. مطمئناً آخرین مورد نبود

سالاد تخم مرغ ساده با تاهین و زعتر

این صبحانه سال‌های گذشته بود، زمانی که بسیاری از ما هنوز می‌توانستیم در زمان مرخصی‌مان آنطور که می‌خواستیم به جهان سفر کنیم، الهام بخش یکی از غذاهای اصلی صبحانه من شد. سالاد تخم مرغ تاهینی زعتر.

اما البته.

ساندویچ سالاد تخم مرغ تاهینی زعتر در بشقاب سیاه

در حالی که من احساس می کنم سس مایونز برای تخم مرغ آب پز کم مصرف است، تاهین و زعتر قطعاً اینطور نیستند. نت های خاکی و معطر این دو ماده به همراه کمی اسیدیته حاصل از ماست و آبلیمو، این سالاد تخم مرغ را به یک لذت مطلق تبدیل می کند.

سالاد تخم مرغ تاهینی زعتر برای هر مناسبت و هر زمانی از سال عالی است و من با خوشحالی مقداری از آن را در یخچالم نگه می‌دارم فقط برای ارضای خود حریصم در صبح چهارشنبه. با این حال، شاید حتی برای آن صبحانه‌های کمی بزرگ‌تر که افراد کمی بیشتر از خودتان متواضع شما هستند، مناسب‌تر باشد.

و پیک نیک! همه یک ساندویچ تخم مرغ خوب را دوست دارند. با استفاده از این نسخه خاورمیانه‌ای، امیدواریم دوستان را به همان اندازه شگفت زده و خوشحال کنید.

دستور تهیه حدود ۳۰۰ گرم سالاد تخم مرغ است. چند روز در یخچال نگهداری می شود، با فرض اینکه آن را در ظرف دربسته و تمیز نگه دارید. چون حاوی ماست است، ممکن است کمی آب پنیر نشت کند. اگر این کار را کرد، به سادگی مایعات شفاف را بردارید، یا دوباره آن را مخلوط کنید.

در صورت آماده شدن، روغن زیتون و رویه زعتر را تا قبل از سرو نگه دارید. یا حتی آن را برای خود آسان تر کنید و فقط آن را در کنار آن سرو کنید. اما مطمئن شوید که هیچ کس فراموش نمی کند که زعتر را اضافه کند!

سالاد تخم مرغ تاهینی زعتر در کاسه سبز

سالاد تخم مرغ تاهینی زعتر

بازده:
حدود ۳۰۰ گرم

وقتی داخل آشپزخانه داری کار میکنی باید بتونی به لوازم آشپزخونه ات اعتماد کنی . برندی که بشه هم بهش اعتماد کرد و هم گارانتی معتبر داشته باشه تو آشفته بازار امروز زیاد پیدا نمیشه ولی می تونی با محصولات برسادیس این مشکل رو کمتر اش کنی

برای آشپزی کردن . داشتن یه خردکن برسادیس نیازه که هم کارهای خردکردن مواد اولیه از سبزی و میوه و گوشت و مرغ و ادویه رو برات تو چند ثانیه کاملا یکدست خرد کنه . در زمان آشپزی و انجام کارهای خانه اگر خسته هم شدید می توانید یک لیوان قهوه اسپرسو یا آیس لاته و… را با اسپرسو ساز برسادیس نوش جان کنی و با انرزی بیشتر به انجام بقیه کارهای مربوطه ادامه دهید

بعد از رفع خستگی اگر نیاز به سرخ کردن مواد دارید می توانید از سرخ کن برسادیس استفاده کنید این دستگاه می نواند برایتان بدون نیاز به روغن مواد اولیه را کاملا سرخ کرده و با بخار پز نماید. شاید پس از آشپزی و کار در خانه نیاز به جارو زدن داشته باشید . جاروبرقی برسادیس با موتور قدرتموند و بی صدای خودش می تواند انجام این کار را برایتان لذت بخش کرده و با سرعت و دقت بالا هر نوع آلودگی را از بین ببرد

عناصر

  • ۴ عدد تخم مرغ
  • ۵۰ گرم تاهین
  • ۵۰ گرم ماست یونانی
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر، به اضافه مقدار اضافی برای سرو
  • ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو
  • ۱-۲ قاشق غذاخوری آب
  • ۱ پیاز ریز خرد شده (اختیاری)
  • ۱ مشت (۱۰ گرم) برگ جعفری با برگ صاف، ریز خرد شده
  • ۲-۳ قاشق چایخوری
  • کمی فلفل چیلی (من فلفل حلب را دوست دارم)
  • نمک و فلفل

دستورالعمل ها

  1. تخم‌مرغ‌ها را به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه یا هر چقدر که ترجیح می‌دهید برای پختن تخم‌مرغ‌های سفت بپزید، بجوشانید. زیر آب سرد سرد خنک کنید، پوست بگیرید و تقریبا خرد کنید. کمی نمک و فلفل اضافه کنید.
  2. تاهین، ماست، روغن زیتون و آب لیمو را با هم مخلوط کنید. مخلوط تاهینی ابتدا غلیظ می شود. هر بار ۱ قاشق غذاخوری آب اضافه کنید تا مخلوط به قوام سس مایونز برسد. به خوبی با نمک و فلفل مزه دار کنید.
  3. تخم مرغ خرد شده، پیازچه (در صورت استفاده) و جعفری را اضافه کنید. دوباره بچشید تا ببینید به نمک یا فلفل بیشتری نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مطالب
مطالب پر بازدید
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من