فروشگاه اینترنتی برسادیس

کرفس یکی از سبزیجات اصلی ترکیه است که کمتر شناخته شده است. آنها هر هفته در بازار هستند، اگرچه در بهار و تابستان، زمانی که خارج از فصل هستند، ممکن است مجبور شوید کمی بیشتر برای پیدا کردن آن جستجو کنید. اما این روزها نیازی به نگاه کردن نیست. تقریباً هر غرفه ای در بازار هفتگی من آن را می فروشد.

در ترکیه، کل گیاه را به شما می فروشند: کرفس، ساقه کرفس، برگ. از این طریق فهمیدم که کرفس در واقع یک نوع متفاوت از آن چیزی است که ساقه های کرفس ترد را به ما می دهد. ساقه های کرفس، در عین خوش طعم بودن، کوچک، لنگی و ظاهری غمگین هستند. حتی در تازه ترین حالت ممکن.

ترک ها روش های مختلفی برای تهیه کرفس دارند که مطمئنم بعداً به برخی از آنها باز خواهم گشت. اما اگرچه من از مواد و طعم‌های محلی استفاده می‌کنم، اما هرگز ندیده‌ام که کسی یک کرفس برشته کامل را در ترکیه سرو کند. من بر این عقیده هستم که همه سبزیجات از برشته شدن سود می برند – و بسیاری از آنها حتی بیشتر از این که کامل برشته می شوند. کرفس قطعا در میان دومی ها قرار دارد.

این نسخه ساده فوق العاده تازه و راضی کننده است. از روغن زیتون فوق بکر با کیفیت خوب برای حداکثر طعم استفاده کنید و سعی کنید مخلوط زعتر را پیدا کنید که با آرد رقیق نشده باشد یا طعم دهنده مصنوعی اضافه نکرده باشد (همیشه برچسب را بررسی کنید). تازگی زعتر آن را برای پاشیدن در آخرین لحظه، چه تخم مرغ، گوجه فرنگی، لبنه یا حمص، عالی می کند. یا، در واقع، کرفس.

من این را به عنوان غذای جانبی سرو می کنم. طعم لطیف آن آن را فوق العاده همه کاره می کند – با ماهی و همچنین گوشت یا بسیاری از غذاهای گیاهی کار می کند. آن را به عنوان یک نسخه لوکس از سیب زمینی پخته در نظر بگیرید. و زیاد به زعتر دل نبندید. اگر آن را ندارید، سبزی تازه یا خشک دیگری را که دوست دارید، یا کمی فلفل چیلی اضافه کنید. برای هر نفر به یک عدد کرفس نیاز دارید، اگرچه اگر خیلی بزرگ باشد ممکن است با کمتر از آن خلاص شوید.

وقتی داخل آشپزخانه داری کار میکنی باید بتونی به لوازم آشپزخونه ات اعتماد کنی . برندی که بشه هم بهش اعتماد کرد و هم گارانتی معتبر داشته باشه تو آشفته بازار امروز زیاد پیدا نمیشه ولی می تونی با محصولات برسادیس این مشکل رو کمتر اش کنی

برای آشپزی کردن . داشتن یه خردکن برسادیس نیازه که هم کارهای خردکردن مواد اولیه از سبزی و میوه و گوشت و مرغ و ادویه رو برات تو چند ثانیه کاملا یکدست خرد کنه . در زمان آشپزی و انجام کارهای خانه اگر خسته هم شدید می توانید یک لیوان قهوه اسپرسو یا آیس لاته و… را با اسپرسو ساز برسادیس نوش جان کنی و با انرزی بیشتر به انجام بقیه کارهای مربوطه ادامه دهید

بعد از رفع خستگی اگر نیاز به سرخ کردن مواد دارید می توانید از سرخ کن برسادیس استفاده کنید این دستگاه می نواند برایتان بدون نیاز به روغن مواد اولیه را کاملا سرخ کرده و با بخار پز نماید. شاید پس از آشپزی و کار در خانه نیاز به جارو زدن داشته باشید . جاروبرقی برسادیس با موتور قدرتموند و بی صدای خودش می تواند انجام این کار را برایتان لذت بخش کرده و با سرعت و دقت بالا هر نوع آلودگی را از بین ببرد

کرفس کامل بو داده با روغن زیتون و زعتر – دستور پخت / آشپزخانه ای در استانبول

کرفس کامل بو داده با روغن زیتون و زعتر

بازده:
۲-۴ قسمت

عناصر

  • نمک درشت
  • ۲ عدد کرفس کوچک، تمیز و خشک شده
  • روغن زیتون اضافی
  • زعتر
  • نمک پولکی برای پاشیدن، مانند مالدون

دستورالعمل ها

  1. فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد (۳۵۵ فارنهایت) گرم کنید.
  2. کرفس ها را روی نمک درشت فراوان در ماهیتابه بریزید. اگر کرفس‌هایتان خیلی بزرگ هستند، تفت دهید تا کاملاً نرم شوند، ۱ و نیم تا ۲ ساعت یا بیشتر.
  3. روی آن را برش دهید و با روغن زیتون خالص، زعتر و نمک سرو کنید. تزیینات را روی میز بگذارید تا همه بتوانند در حین خوردن کرفس، بیشتر اضافه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مطالب
مطالب پر بازدید
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من