برای آن دسته از ما که عادت داشتیم با یک سس ساده برگ های سبز داشته باشیم، دیدن آنها در حال شنا در ماست کمی غیرعادی است. اما گول نخورید، این سبک مدیترانه ای شرقی از خوردن آنها خوشمزه است! این برگ سبز را با سس ماست در کنار مرغ یا گوشت یا به عنوان یکی از چندین غذای سر میز شام امتحان کنید.

ترک ها عاشق ماست هستند. شاید به همین دلیل است که بقیه دنیا کلمه ترکی را پذیرفته اند ماست برای توصیف شیر تخمیر شده باکتریایی این یکی از معدود کلمات ترکی است که به اکثر زبان های غربی راه پیدا کرده است.

زیرا در ترکیه ماست در هر زمانی از روز مناسب است. برای صبحانه، برای ناهار، برای شام، به عنوان میان وعده.

اگرچه من و بسیاری از غیرترک‌های دیگر هرگز در انواع شیرین‌شده‌ای که به‌صورت صنعتی تولید می‌شد، با آن بزرگ نشدیم. در واقع، بسیاری از ترک ها هنوز هم ماست خود را در خانه درست می کنند. و اگر این کار را نکنند، مغازه‌های لبنیات و راهروهای سوپرمارکت‌ها برای انواع مارک‌ها و انواع ماست طبیعی با کیفیت‌های متفاوت انتخاب می‌شوند – برخی از آن‌ها به سبک خانگی هستند.

ماست به عنوان “سس”

من مدت هاست که به ماست طبیعی علاقه دارم. من انواع صاف شده را ترجیح می دهم که اغلب به صورت تجاری به عنوان ماست یونانی فروخته می شود.

و اخیراً به این روش استفاده کرده ام. نوعی سس برای سالاد برگ سبز.

من می گویم “نوعی لباس پوشیدن”، زیرا واقعاً خیلی بیشتر از این است. چند پانسمان می توانند غنا و عمقی را اضافه کنند. و، البته، مقدار زیادی از آن بیشتر از یک پانسمان معمولی است. بنابراین من آن را سس ماست می نامم. برگ سبز با سس ماست.

اما هر چه اسمش را بگذارید، اینطوری کاملا خوشمزه است!

طرز تهیه برگ سبز به سبک مدیترانه شرقی در سس ماست

من از خرفه استفاده می کنم، یک برگ محبوب در ترکیه و بسیاری از خاورمیانه. اگرچه در طبیعت به وفور رشد می کند، اما در بیشتر کشورهای غربی به عنوان یک علف هرز در نظر گرفته می شود و بنابراین برای مصرف برداشت نمی شود.

خرفه از نظر طعم بسیار ملایم، شبیه کاهوی بره است. اگر نتوانید خرفه را بگیرید، کاهوی بره به خوبی جواب می دهد. همانطور که در واقع، هر برگ سبز ملایم یا مخلوطی از آنها خواهد بود.

خیساندن خرفه در ماست روش رایج سرو آن در ترکیه است، اگرچه میزان مصرف ماست می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. برخی از نسخه ها در واقع به نظر می رسد که ممکن است tzatziki (یا cacık، معادل ترکی) باشند.

اگر واقعاً عاشق ماست هستید، راحت تر از آنچه من در اینجا انجام داده ام (به میزان قابل توجهی) استفاده کنید. آسمان حد است، دوست من.

این سالاد به خوبی برای هر چیزی که طعم قوی دارد، مانند کباب، کار می کند. اما در واقع، تقریباً با هر چیزی که در غیر این صورت یک سالاد سبز ملایم را در نظر بگیرید کار می کند. ۲-۳ به عنوان کناری سرو می شود.

 

برگ سبز با سس ماست

وقتی داخل آشپزخانه داری کار میکنی باید بتونی به لوازم آشپزخونه ات اعتماد کنی . برندی که بشه هم بهش اعتماد کرد و هم گارانتی معتبر داشته باشه تو آشفته بازار امروز زیاد پیدا نمیشه ولی می تونی با محصولات برسادیس این مشکل رو کمتر اش کنی

برای آشپزی کردن . داشتن یه خردکن برسادیس نیازه که هم کارهای خردکردن مواد اولیه از سبزی و میوه و گوشت و مرغ و ادویه رو برات تو چند ثانیه کاملا یکدست خرد کنه . در زمان آشپزی و انجام کارهای خانه اگر خسته هم شدید می توانید یک لیوان قهوه اسپرسو یا آیس لاته و… را با اسپرسو ساز برسادیس نوش جان کنی و با انرزی بیشتر به انجام بقیه کارهای مربوطه ادامه دهید

بعد از رفع خستگی اگر نیاز به سرخ کردن مواد دارید می توانید از سرخ کن برسادیس استفاده کنید این دستگاه می نواند برایتان بدون نیاز به روغن مواد اولیه را کاملا سرخ کرده و با بخار پز نماید. شاید پس از آشپزی و کار در خانه نیاز به جارو زدن داشته باشید . جاروبرقی برسادیس با موتور قدرتموند و بی صدای خودش می تواند انجام این کار را برایتان لذت بخش کرده و با سرعت و دقت بالا هر نوع آلودگی را از بین ببرد

برگ سبز با سس ماست

بازده:
۲-۳ وعده

عناصر

  • ۲۰۰ گرم ماست (من از انواع سبک یونانی استفاده می کنم)
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر
  • ۱ قاشق غذاخوری آب لیموی تازه
  • ۱۰۰ گرم خرفه، کاهو بره یا سایر برگ های سبز ملایم
  • فلفل حلب (پل بیبر) برای تزئین (اختیاری)
  • نمک و فلفل

دستورالعمل ها

  1. ماست، روغن زیتون و آب لیمو را با هم مخلوط کنید. فصل.
  2. سالاد را به برگ های کوچک و تک تک تکه خرد کرده و با دقت با سس ماست مخلوط کنید. اگر دوست داشتید، فوراً سرو کنید، با کمی پال بیبر یا پاپریکا دودی بپاشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مطالب
مطالب پر بازدید
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من