Zeytinyağlı pırasa (به معنای واقعی کلمه تره فرنگی با روغن زیتون) یک غذای ترکی از تره فرنگی است که در یک سس تند پخته می شود. ماده اصلی سس، روغن زیتون فوق بکر با کیفیت خوب و آب لیمو به اندازه ای است که بدون ترش شدن زیاد، آن را تند کند.

تره فرنگی در آشپزی ترکی

تره فرنگی در فصل زمستان به طور گسترده در ترکیه در دسترس است. با این حال، هنگام مشورت با کتاب‌های آشپزی ترکی من، دستور العمل‌های حاوی تره فرنگی بسیار کم هستند.

مانند بسیاری از مواد دیگر در غذاهای ترکی، تره فرنگی در درجه اول به یک سبک پخت وابسته است. و برخلاف بسیاری از غذاهای غربی، این غذا به عنوان یکی از بسیاری از غذاهای موجود در یک خورش یا سوپ نیست.

بلکه تره، ستاره غذاست. همانطور که باید باشد.

چگونه تره فرنگی را ستاره غذا کنیم

به راحتی می توان به تره فرنگی به عنوان نوع دیگری از پیاز نگاه کرد. یک ماده برای تقویت طعم خورش یا سوپ که در آن مواد دیگر مهمتر هستند.

جدای از شوق «تره سوخته» در میان سرآشپزهای غربی چند سال پیش، دیدن تره فرنگی در مرکز پخت و پز چندان رایج نیست. مادربزرگ های ترک التماس می کنند که متفاوت باشند.

اگرچه در منوی رستوران ها منظره ای غیر معمول است، اما تره پخته شده در واقع یکی از محبوب ترین غذاهای بسیاری از ترک ها است. و جای تعجب نیست!

تره فرنگی نسبت به سایر انواع پیاز شیرین تر و کمتر تندتر است، اگرچه من می گویم که خاصیت بیشتری دارد. جایی که پیاز زرد، پیاز قرمز یا موسیر با خوشحالی مخلوط می شوند، وجود تره فرنگی در یک ظرف همیشه مشهود است.

بنابراین، کلید تبدیل تره فرنگی به عنوان ستاره غذا، نشان دادن شیرینی طبیعی و بافت لذیذ نرم است.

تره سوخاری ترکی در کاسه، از سطح چشم دیده می شود

طرز تهیه تره فرنگی با روغن زیتون

هیچ چیز بهتر از سبک آشپزی دریای اژه که به آن معروف است طعم طبیعی تره فرنگی را نشان نمی دهد. با روغن زیتون به زبان ترکی ممکن است این تکنیک را از یونانی بدانید لاترا یا عربی bil zaytکه به ترتیب در غذاهای یونانی و خاورمیانه ای معادل هستند.

برای این نوع ظروف، مواد اصلی را به آرامی در مقادیر فراوان روغن زیتون با کیفیت خوب سرخ کنید. سایر مواد فقط برای اینکه طعم ماده اصلی را نشان دهند و هرگز بر آن غلبه نکنند اضافه می شوند.

به عبارت دیگر: اکنون زمان سنگین کردن ادویه ها یا سایر مواد تند نیست!

نتیجه نهایی ظریف و کاملاً خوشمزه است.

تره فرنگی سرخ شده ترکی در کاسه که از بالا دیده می شود

با تره فرنگی، آب لیموترش خوب یک راه عالی برای متعادل کردن شیرینی است. برای این غذا به مقدار کافی آب لیمو نیاز دارید تا سس به شکل ترش در بیاید.

در واقع برخی از ترک ها از این غذا به عنوان تره ترش. تره ترش. در برخی مناطق به جای آب لیمو از سرکه انگور استفاده می کنند.

در حالی که تره فرنگی، روغن زیتون فرابکر و لیمو تا حد زیادی مهم ترین مواد تشکیل دهنده این غذا هستند، چند ماده کمکی به بالا بردن سطح غذا کمک می کند. رب گوجه‌فرنگی برای اومامی، برنج برای بافت و سبزی‌های تازه برای طراوت، همه به یک غذای زیبا کمک می‌کنند.

طرز سرو تره فرنگی آب پز ترکی

در ترکیه، تره فرنگی با روغن زیتون یک غذای آرامش بخش زمستانی است.

می توان آن را به عنوان غذای اصلی همراه با بلغور یا برنج میل کرد. اگر اینطور است، برای پروتئین اضافی، چند عدد نخود به برنج اضافه می کنم. هنوز هم یک غذای زمستانی سبک، اما گرم کننده خواهد بود.

جایی که برتری دارد، در کنار ماهی و حتی گوشت سفید است. با داشتن طعم بسیار زیاد تره فرنگی، لازم نیست کار زیادی با ماهی یا گوشت انجام دهید. نمک و فلفل خیلی تاثیرگذار است.

می توانید این غذا را به عنوان یکی از چندین غذا نیز سرو کنید.

دستور تهیه ۳-۴ وعده است.

وقتی داخل آشپزخانه داری کار میکنی باید بتونی به لوازم آشپزخونه ات اعتماد کنی . برندی که بشه هم بهش اعتماد کرد و هم گارانتی معتبر داشته باشه تو آشفته بازار امروز زیاد پیدا نمیشه ولی می تونی با محصولات برسادیس این مشکل رو کمتر اش کنی

برای آشپزی کردن . داشتن یه خردکن برسادیس نیازه که هم کارهای خردکردن مواد اولیه از سبزی و میوه و گوشت و مرغ و ادویه رو برات تو چند ثانیه کاملا یکدست خرد کنه . در زمان آشپزی و انجام کارهای خانه اگر خسته هم شدید می توانید یک لیوان قهوه اسپرسو یا آیس لاته و… را با اسپرسو ساز برسادیس نوش جان کنی و با انرزی بیشتر به انجام بقیه کارهای مربوطه ادامه دهید

بعد از رفع خستگی اگر نیاز به سرخ کردن مواد دارید می توانید از سرخ کن برسادیس استفاده کنید این دستگاه می نواند برایتان بدون نیاز به روغن مواد اولیه را کاملا سرخ کرده و با بخار پز نماید. شاید پس از آشپزی و کار در خانه نیاز به جارو زدن داشته باشید . جاروبرقی برسادیس با موتور قدرتموند و بی صدای خودش می تواند انجام این کار را برایتان لذت بخش کرده و با سرعت و دقت بالا هر نوع آلودگی را از بین ببرد

تره فرنگی سرخ شده ترکی در کاسه که از بالا دیده می شود

تره فرنگی سرخ شده (تره فرنگی با روغن زیتون)

بازده:
۳-۴ قسمت

غذای بی نظیر و خوشمزه از غذاهای ترکی.

عناصر

  • ۷۵۰ گرم (۱ ⅗ پوند) تره فرنگی
  • ۵ قاشق غذاخوری (۷۵ میلی لیتر) روغن زیتون (من از روغن زیتون استفاده می کنم)
  • ۱ قاشق چایخوری پر (۲۵ گرم) رب گوجه فرنگی
  • ۱ هویج متوسط، پوست کنده و به دیسک های نازک بریده شده است
  • ½ قاشق چایخوری شکر
  • ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو
  • ۲۰۰ میلی لیتر (⅘ فنجان) آب جوش
  • ۲ قاشق غذاخوری برنج
  • شوید تازه خرد شده یا جعفری برگ تخت، برای سرو (اختیاری)
  • نمک و فلفل

دستورالعمل ها

  1. انتهای تره فرنگی را ببرید. بیرونی ترین لایه را به اضافه هر لایه بسیار ضخیم دیگری بردارید. به برش های ۳-۴ سانتی متری (۱-۱ ½ اینچ) به صورت ضربدری یا مورب برش دهید. بعد از این فرآیند، معمولاً حدود ۵۰۰ گرم (کمی بیش از ۱ پوند) تره فرنگی باقی می ماند. اگر کمی بیشتر یا کمتر از این برای شما باقی مانده است، کاملاً مشکلی نیست.
  2. یک قابلمه ته ضخیم را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. روغن زیتون و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و یک دقیقه تفت دهید و مدام هم بزنید. تره فرنگی و هویج را اضافه کنید. چند دقیقه دیگر سرخ کنید و مرتب هم بزنید.
  3. شکر، آبلیمو، آب و کمی نمک و فلفل را اضافه کنید. بگذارید به جوش بیاید، درب آن را بگذارید و حرارت را کم کنید. نیم ساعت یا بیشتر بگذارید بجوشد تا تره فرنگی تقریباً کاملاً نرم شود، در این فاصله چند بار هم بزنید.
  4. برنج را اضافه کنید و خوب هم بزنید. درب را دوباره بگذارید و بگذارید تا برنج و تره فرنگی کاملاً نرم شوند، ۱۰-۱۲ دقیقه. مراقب آن باشید، اگر کمی خشک به نظر می رسد، آب بیشتری اضافه کنید. ظرف باید تند باشد، اما نه بیش از حد. پس از اتمام، حرارت را بردارید و بگذارید چند دقیقه بماند. با آب لیموترش، نمک و فلفل بیشتر مزه دار کنید. اگر دوست داشتید، آن را گرم و همراه با چند سبزی تازه خرد شده سرو کنید.

یادداشت

در ترکیه معمولاً از برنج بالدو دانه کوتاه برای این دستور غذا استفاده می کنند. با این حال، از آنجایی که مقدار آن کم است، نوع برنج اهمیت کمتری دارد. از هر برنجی که در دست دارید استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من