هوموس چیزی بیش از یک شیب است. همچنین وسیله نقلیه مناسبی برای هر چیز تند و خوشمزه است. این هوموس با گوشت گاو ادویه دار بهارات یکی از موارد مورد علاقه من است.

من می توانم برای همیشه در مورد اهمیت فرهنگی هوموس در خاورمیانه، در میان دانشجویان بریتانیایی یا در جنبش های رادیکال گذشته – و احتمالاً بسیاری از جاهای دیگر صحبت کنم. اما این پست هدف کاربردی تری دارد: هوموس علاوه بر اینکه یک غذای فوق العاده خوب است، پایه ای عالی برای یک وعده غذایی کامل است.

هنگام درست کردن هوموس، من همیشه دو برابر می کنم. به این ترتیب، من به اندازه کافی برای شام – و مقدار زیادی برای صبحانه، به عنوان یک انرژی زا قبل از تمرین یا به عنوان یک میان وعده آخر شب برای چند روز آینده باقی می ماند.

ادویه بهارات چیست؟

این نوع هوموس مورد علاقه من در حال حاضر است: هوموس صاف ابریشمی من با گرم شدن و گوشت چرخ کرده کمی عجیب و غریب در بالا. شاید با پیتا و یک سالاد در کنار آن کمی تنوع بیشتر در بافت و طعم ایجاد شود. اما واقعاً هیچ چیز دیگری لازم نیست.

من این حمص را با گوشت گاو ادویه دار بهارات نامیده ام. ادویه عربی برای ادویه است. ترک ها نیز این کلمه را پذیرفته اند و آن را هم به معنای ادویه و هم به معنای مخلوط ادویه به کار می برند.

هر مغازه‌ای که ادویه‌های خاورمیانه را می‌فروشد، مطمئناً حداقل یک ترکیب ادویه با برچسب بهارات خواهد داشت، اگرچه چیزی که داخل آن است هرگز آسان نیست: هیچ استانداردی وجود ندارد. معمولاً دانه های زیره، فلفل دلمه ای و گشنیز را شامل می شود، اما حداقل ۳ تا ۴ ادویه دیگر که ممکن است متفاوت باشد نیز شامل می شود.

من معمولاً مخلوط ادویه نمی خرم. ساختن آن توسط خودتان بسیار آسان است و به این معنی است که می توانید با حال و هوای روز خود سازگار شوید. از آنجا که اگرچه مقدار ادویه ها ممکن است زیاد به نظر برسد، اما در واقع ادویه هایی آشنا هستند که بیشتر افراد با علاقه اندکی به غذا در قفسه های ادویه خود نگه می دارند. و اگر همه آنها را ندارید، من چیزی کمتر از بیرون رفتن و خرید آنها – و یادگیری نحوه استفاده از آنها را توصیه نمی کنم!

نسخه من گرم و کمی تند است، با حسن نیت از فلفل، زنجبیل و دارچین. فقط برای پاییز عالیه گوشت چرخ کرده طعم عجیب و غریب خوشمزه ای به خود می گیرد بدون اینکه هیچ ادویه ای (یا حتی کل) زیاد باشد. همراه با هوموس خامه ای این کار مناسب است غذای راحتی. پس حفاری کنید!

می خواهید طعم دیگری را امتحان کنید؟ هوموس با گوشت بره و انار تند را هم ببینید.

بسته به اینکه چه چیز دیگری ارائه می شود، دستور غذا ۲-۴ سرو می شود.

 

هوموس با گوشت گاو ادویه دار بهارات - دستور پخت / آشپزخانه ای در استانبول

حمص با گوشت گاو ادویه دار بهارات

بازده:
۲-۴ قسمت

وقتی داخل آشپزخانه داری کار میکنی باید بتونی به لوازم آشپزخونه ات اعتماد کنی . برندی که بشه هم بهش اعتماد کرد و هم گارانتی معتبر داشته باشه تو آشفته بازار امروز زیاد پیدا نمیشه ولی می تونی با محصولات برسادیس این مشکل رو کمتر اش کنی

برای آشپزی کردن . داشتن یه خردکن برسادیس نیازه که هم کارهای خردکردن مواد اولیه از سبزی و میوه و گوشت و مرغ و ادویه رو برات تو چند ثانیه کاملا یکدست خرد کنه . در زمان آشپزی و انجام کارهای خانه اگر خسته هم شدید می توانید یک لیوان قهوه اسپرسو یا آیس لاته و… را با اسپرسو ساز برسادیس نوش جان کنی و با انرزی بیشتر به انجام بقیه کارهای مربوطه ادامه دهید

بعد از رفع خستگی اگر نیاز به سرخ کردن مواد دارید می توانید از سرخ کن برسادیس استفاده کنید این دستگاه می نواند برایتان بدون نیاز به روغن مواد اولیه را کاملا سرخ کرده و با بخار پز نماید. شاید پس از آشپزی و کار در خانه نیاز به جارو زدن داشته باشید . جاروبرقی برسادیس با موتور قدرتموند و بی صدای خودش می تواند انجام این کار را برایتان لذت بخش کرده و با سرعت و دقت بالا هر نوع آلودگی را از بین ببرد

عناصر

  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۲۵ گرم آجیل کاج
  • ۵۰۰ گرم گوشت چرخ کرده گاو (یا بره، در صورت تمایل)
  • ۲ قاشق غذاخوری کره
  • ۳ قاشق غذاخوری جعفری ریز خرد شده (ساقه های ضخیم برداشته شده)، به علاوه برای تزئین
  • ۵ برگ نعناع بزرگ، ریز خرد شده
  • نمک
  • ۵۰۰ گرم هوموس (۱ قسمت)

مخلوط ادویه بهارات

  • ۲ قاشق چایخوری زیره آسیاب شده
  • ۱ ½ قاشق چایخوری دانه گشنیز آسیاب شده
  • ۱ قاشق چایخوری پول بایبر یا ۱/۴-۱/۲ قاشق چایخوری فلفل هندی آسیاب شده یا فلفل چیلی (به سلیقه)
  • ۱ قاشق چایخوری فلفل دلمه ای آسیاب شده
  • ۱ قاشق چایخوری پاپریکا
  • ½ قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده
  • ½ قاشق چایخوری زنجبیل آسیاب شده
  • ½ قاشق چایخوری فلفل سیاه آسیاب شده
  • هل آسیاب شده ¼ قاشق چایخوری

دستورالعمل ها

  1. مخلوط ادویه را با مخلوط کردن همه مواد مخلوط ادویه بهارات درست کنید.
  2. دانه‌های کاج را در روغن زیتون در ماهیتابه‌ای با کف ضخیم روی حرارت متوسط ​​سرخ کنید و مدام هم بزنید تا زمانی که قهوه‌ای رنگ شود، ۲ تا ۳ دقیقه.
  3. گوشت چرخ کرده و مخلوط ادویه را اضافه کنید. سرخ کردن را ادامه دهید و گوشت را به قطعات ریز خرد کنید تا زمانی که گوشت به خوبی قهوه ای و پخته شود، ۳-۵ دقیقه.
  4. کره و جعفری برگ صاف را اضافه کنید و چند دقیقه دیگر تفت دادن را ادامه دهید.
  5. هوموس را به یک بشقاب بزرگ یا چند بشقاب کوچک اضافه کنید. با گوشت گاو ادویه دار بهارات، نعناع تازه و کمی جعفری برگ تخت اضافه کنید.

یادداشت

می توانید هوموس را از قبل آماده کرده و در یخچال نگهداری کنید. در صورت امکان حداقل ۳۰ دقیقه قبل از غذا آن را بیرون بیاورید تا هوموس به دمای اتاق بازگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من