فروشگاه اینترنتی برسادیس

این سالاد ترکی مورد علاقه من از اولین باری بود که آن را مزه کردم. تازه و خوش طعم، همراهی عالی برای کباب و گوشت کبابی است. یا به عنوان یک شروع کننده در نوع خود. فقط مطمئن شوید که نان تازه وجود دارد. هنگام لذت بردن از این سالاد گردوی گوجه فرنگی ترکی، نمی خواهید آخرین آب میوه های باقی مانده را از دست بدهید!

قرار بود تا تابستان گذشته که به استانبول آمدم، بازسازی و نوسازی خانه انجام شود. این قرار نبود.

همانطور که اغلب در مورد پروژه‌هایی با این اندازه اتفاق می‌افتد، کارها بیش از حد انتظار طول کشید. بسیار طولانی تر از حد انتظار بنابراین چند ماه اول من در شهر به رفت و آمد در بسفر و گذراندن وقت در محل، فروشگاه های تخصصی یا کارگاه ها سپری شد. و مقدار زیادی انتظار – با ترکی (بسیار محدود) و تنها در انتهای کار، کار زیادی نمی توانستم انجام دهم.

سفر به ایوپ برای بررسی کار نجارانی که درب ورودی را تحویل می‌دادند، یکی از این فرصت‌ها بود. من می گویم بازرسی کنید، اما دلیل واقعی این بود که سعی کنید آنها را به سمت خود بکشانید – آنها به طور قابل توجهی به تاخیر افتادند و دیگران را عقب نگه داشتند. ساعت یک بعد از ظهر جلسه داشتیم، اما افسوس که وقتی رسیدیم کارگاه خالی بود.

پس از چند تلاش، شریک زندگی من در نهایت به دست نجار سر، The اوستا. او قول داد تا نیم ساعت دیگر آنجا باشد – ترکی برای یک ساعت یا بیشتر. بنابراین تصمیم گرفتیم یک لقمه بخوریم. این طرح تنها نکته کوچکی داشت: ما در وسط یک منطقه صنعتی بزرگ بودیم که ظاهراً جایگزین های بسیار کمی داشت، هیچ کدام جذاب نبود.

معرفی مناسب یکی از بهترین سالادهای ترکی

بنابراین تصمیم گرفتیم در اطراف منطقه قدم بزنیم تا ببینیم آیا می توانیم چیز بهتری پیدا کنیم. پس از مدتی، در جایی نشستیم که به نظر می رسید مکانی نسبتاً فرسوده به نام استاد علی حیدر. این یک شانس بود: این یکی از بهترین جاهایی است که در استانبول خورده ام.

سالاد گوجه فرنگی و گردو ترکی (Gavudağ salatası) - دستور پخت - آشپزخانه ای در استانبول

همچنین اولین معرفی مناسب من بود سالاد گاورداغ، سالاد گردوی گوجه فرنگی خوشمزه از شربت گوجه فرنگی، گردو، پیاز و انار ریز خرد شده تهیه می شود. قرار نبود آخرین باری باشد که آن را داشتم.

نام این سالاد گردو گوجه‌فرنگی برگرفته از کوه Gavur در Gaziantep در جنوب ترکیه است، جایی که ظاهرا منشا این غذا است.

در حالی که ترکیبات اصلی چهار موردی هستند که من به آنها اشاره کردم، آماده سازی می تواند کاملاً متفاوت باشد. برخی آن را درشت دوست دارند. دیگران، مانند علی حیدر اوستا، سالاد ریز خرد شده عملا در آب خود شنا می کند.

و اینطوری مال خودم را میسازم.

وقتی داخل آشپزخانه داری کار میکنی باید بتونی به لوازم آشپزخونه ات اعتماد کنی . برندی که بشه هم بهش اعتماد کرد و هم گارانتی معتبر داشته باشه تو آشفته بازار امروز زیاد پیدا نمیشه ولی می تونی با محصولات برسادیس این مشکل رو کمتر اش کنی

برای آشپزی کردن . داشتن یه خردکن برسادیس نیازه که هم کارهای خردکردن مواد اولیه از سبزی و میوه و گوشت و مرغ و ادویه رو برات تو چند ثانیه کاملا یکدست خرد کنه . در زمان آشپزی و انجام کارهای خانه اگر خسته هم شدید می توانید یک لیوان قهوه اسپرسو یا آیس لاته و… را با اسپرسو ساز برسادیس نوش جان کنی و با انرزی بیشتر به انجام بقیه کارهای مربوطه ادامه دهید

بعد از رفع خستگی اگر نیاز به سرخ کردن مواد دارید می توانید از سرخ کن برسادیس استفاده کنید این دستگاه می نواند برایتان بدون نیاز به روغن مواد اولیه را کاملا سرخ کرده و با بخار پز نماید. شاید پس از آشپزی و کار در خانه نیاز به جارو زدن داشته باشید . جاروبرقی برسادیس با موتور قدرتموند و بی صدای خودش می تواند انجام این کار را برایتان لذت بخش کرده و با سرعت و دقت بالا هر نوع آلودگی را از بین ببرد

کلید یک سالاد گردوی گوجه فرنگی ترکی عالی

اگرچه سالاد آنقدر ریز خرد شده است که در نگاه اول بیشتر شبیه یک دیپ به نظر می رسد، اما تمام طعم های متمایز عناصر اصلی آن حفظ می شود.

از آنجایی که ماده اصلی تازه گوجه فرنگی است، ناگفته نماند که سالاد بهتر است زمانی درست شود که گوجه فرنگی ها پر و پر طعم باشند.

این همچنین فرصتی برای استفاده از بهترین ملاس اناری است که می توانید بخرید و به دست آورید. برچسب را بررسی کنید تا مطمئن شوید که چیزی جز انار در آن نیست. بسیاری از برندها چیزی که اساساً شربت گلوکز با طعم مصنوعی است را می فروشند. اگر می توانید از آنها اجتناب کنید.

به نظر من ضخیم‌ترین آنها بهترین طعم را می‌دهند – جای تعجب نیست، زیرا غلیظ‌ترین آنها نیز هستند. مناسب برای این سالاد گردوی گوجه فرنگی ترکیه.

اگر در استانبول زندگی می کنید، به بازار ادویه در Eminönü بروید و ادویه های خانگی را بخواهید. آن‌ها فقط کالاهای تجاری ارزان‌تر را به نمایش می‌گذارند، اما در پشت پیشخوان چیزهای واقعی و خانگی را دارند. گران تر است، اما اگر بتوانید آن را بپردازید، ارزشش را دارد. یا به صورت آنلاین از Turunc Gida در آنتاکیا سفارش دهید – من خانواده را می شناسم و می توانم اصالت و طعم آن را تضمین کنم (این همان ملاس اناری است که من استفاده می کنم).

Gavurdağ salatası معمولاً به عنوان پیش غذا قبل از گوشت سرو می شود و در کنار باربیکیو عالی است. ۳-۴ به عنوان کناری سرو می شود.

 

سالاد گوجه و گردو ترکی (سالاد گاوورداغ)

سالاد گوجه و گردو ترکی (سالاد گاوورداغ)

بازده:
۳-۴ وعده

عناصر

  • ۳ عدد گوجه فرنگی، ریز خرد شده (حدود ۳۷۵ گرم)
  • ½ پیاز کوچک، ریز خرد شده
  • ۱ پیاز بهاره، ریز خرد شده
  • ۱ حبه سیر کوچک، ریز خرد شده
  • ۲ قاشق غذاخوری جعفری صاف و ریز خرد شده
  • ۱۶ عدد گردو – ۱۰ عدد ریز خرد شده و ۶ عدد تقریبا خرد شده (برای تزیین)
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر
  • ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو
  • ملاس انار ۲-۱ و نیم قاشق غذاخوری
  • ½ قاشق چایخوری سماق
  • ½ قاشق چایخوری فلفل حلب (پل بیبر)
  • نمک و فلفل

دستورالعمل ها

  1. با بهترین چاقوی خود، سبزیجات را تا جایی که می توانید ریز خرد کنید.
  2. همه مواد را با هم مخلوط کنید، ۶ عدد گردوی تقریبا خرد شده را ذخیره کنید. مزه دار کنید و میل کنید و در صورت لزوم روغن زیتون، آبلیمو، شربت انار یا ادویه جات ترشی جات بیشتری اضافه کنید.
  3. با تزیین نصف گردوی تقریباً خرد شده روی آن و شاید مقداری سبزی تازه در صورت تمایل سرو کنید.

یادداشت

اگر می توانید سالاد را حداقل ۳۰ دقیقه جلوتر آماده کنید. این اجازه می دهد تا طعم ها با هم مخلوط شوند و آب میوه ها واقعاً خوشمزه شوند. در این صورت، آن را تا قبل از سرو کردن، تزئین نکنید. سالاد قرار است آبکی باشد، تقریباً در نیمه راه بین سالاد و سس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مطالب
مطالب پر بازدید
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من