فروشگاه اینترنتی برسادیس

یک غذای سریع مرغ بریان در روزهای هفته با نت های تلخ.

سماق یکی از ادویه های مورد علاقه من است. عمق طعم تند آن بی نظیر است، جایی بین لیمو و یک میوه توت کمی ترش. بسیار متعادل تر از آب لیمو است. من حتی شناخته شده ام که به تنهایی آن را نیش می زنم…

اما این چی هست؟ بر خلاف اکثر ادویه ها، سماق یک دانه، گل یا برگ نیست، بلکه یک توت قرمز روشن است. در بوته ها یا درختان کوچک، بیشتر در آفریقا، بخش هایی از خاورمیانه و آمریکای شمالی رشد می کند. در واقع در روم باستان به طور گسترده ای برای طعم دادن به غذا استفاده می شد تا زمانی که ورود لیموی پرورشی آن را به استفاده محدودتری کاهش داد. با این حال، به دلیل طعم متمایز و منحصر به فرد خود، تا به امروز برای طعم دادن به بسیاری از غذاها در خاورمیانه و ترکیه زندگی می کند. معروف ترین غذا شاید فتوش باشد و به طور گسترده ای برای طعم دادن به سالادها استفاده می شود که امروزه اغلب در کنار لیمو است. اما با مرغ هم خیلی خوب کار می کند.

مرغ سماق کباب - دستور پخت / آشپزخانه ای در استانبول
مرغ سماق کباب - دستور پخت / آشپزخانه ای در استانبول

من بارها این غذا را درست کرده ام – این غذا در خانه ما یک نوع کلاسیک است. من تمایل دارم از پای مرغ استفاده کنم – برش کمی چرب تر، رنگ سماق را کاملا متعادل می کند. اگر ترجیح می دهید سینه مرغ را جایگزین کنید، اما اگر می توانید پوست را بگذارید.

جوجه سماق سوخاری تقریباً با هر چیزی خوب است، اما من آن را با دو طرف ساده بهترین می دانم. برنج ساده یا بلغور و یک سالاد تازه یا مقداری سبزیجات برشته. دو نفر خدمت می کند.

مرغ سماق کباب - دستور پخت / آشپزخانه ای در استانبول

مرغ سماق کباب

عناصر

  • برای پین کردن دستور کلیک کنید

    ۲-۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون

  • یک دسته پیاز بهار، قسمت‌های سفید و سبز روشن را به چوب‌های ۳-۴ سانتی‌متری برش داده‌اید، قسمت‌های سبز تیره را نازک برش دهید (۲-۳ قاشق غذاخوری از قسمت سبز تیره کافی است)
  • سماق ۶ قاشق غذاخوری (۲ قاشق غذاخوری).
  • ۲ پای مرغ (یا سینه)، پوست
  • نمک و فلفل

روش من

  1. فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد (۳۹۲ فارنهایت) گرم کنید.
  2. چوب پیاز سفید و سبز روشن را با ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون، ۱ قاشق چایخوری سماق و مقداری نمک و فلفل مخلوط کنید. در قالبی بریزید که مرغ به خوبی در آن قرار بگیرد.
  3. ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون را به تمام طرف های مرغ بمالید. مزه دار کنید و به هر تکه ۲ قاشق چایخوری سماق اضافه کنید (۱ قاشق غذاخوری زیر و ۱ قاشق چایخوری روی هر تکه). با پوست به سمت بالا به قالب بریان منتقل کنید.
  4. بگذارید تا مرغ پخته شود تا مرغ پخته شود، معمولاً ۲۵-۳۰ دقیقه یا بیشتر برای پاها، کمی کمتر برای سینه. اگر از سینه مرغ استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنم از دماسنج برشته‌ای الکترونیکی استفاده کنید و وقتی دمای هسته آن ۶۷ درجه سانتی‌گراد (۱۵۳ فارنهایت) است، مرغ را بردارید. این باعث می شود مرغ کاملا پخته شود اما بیش از حد پخته نشود. اگر از پاها استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که آب آن شفاف است و اگر مطمئن نیستید، چند دقیقه بیشتر بگذارید.
  5. مرغ را به مدت ۵-۱۰ دقیقه استراحت دهید. قبل از سرو روی ۱ قاشق چایخوری آخر سماق بپاشید.

وقتی داخل آشپزخانه داری کار میکنی باید بتونی به لوازم آشپزخونه ات اعتماد کنی . برندی که بشه هم بهش اعتماد کرد و هم گارانتی معتبر داشته باشه تو آشفته بازار امروز زیاد پیدا نمیشه ولی می تونی با محصولات برسادیس این مشکل رو کمتر اش کنی

برای آشپزی کردن . داشتن یه خردکن برسادیس نیازه که هم کارهای خردکردن مواد اولیه از سبزی و میوه و گوشت و مرغ و ادویه رو برات تو چند ثانیه کاملا یکدست خرد کنه . در زمان آشپزی و انجام کارهای خانه اگر خسته هم شدید می توانید یک لیوان قهوه اسپرسو یا آیس لاته و… را با اسپرسو ساز برسادیس نوش جان کنی و با انرزی بیشتر به انجام بقیه کارهای مربوطه ادامه دهید

بعد از رفع خستگی اگر نیاز به سرخ کردن مواد دارید می توانید از سرخ کن برسادیس استفاده کنید این دستگاه می نواند برایتان بدون نیاز به روغن مواد اولیه را کاملا سرخ کرده و با بخار پز نماید. شاید پس از آشپزی و کار در خانه نیاز به جارو زدن داشته باشید . جاروبرقی برسادیس با موتور قدرتموند و بی صدای خودش می تواند انجام این کار را برایتان لذت بخش کرده و با سرعت و دقت بالا هر نوع آلودگی را از بین ببرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مطالب
مطالب پر بازدید
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من