هیچ چیز مثل صبحانه ترکی نیست. و من همیشه خوشحالم که poğaça، یک شیرینی ساده اما بسیار خوشمزه را در میان انتخاب می بینم. و در خانه، من اغلب این پوگاکای اصیل ترکی را با پنیر فتا برای آن صبح‌های خاص آخر هفته درست می‌کنم.

این دستور برای اولین بار در خبرنامه من Meze منتشر شد. این دستور غذا شامل داستان پسر پوگاکای محله ما نیز می شود 🙂 در اینجا مشترک شوید.

این poğaça ترکی است

Poğaça یک شیرینی ساده و بسیار محبوب صبحانه ترکی قهوه ای طلایی است. این از یک خمیر غنی شده ساخته شده است و آنها را یادآور اسکون می کند. آنها اغلب یک پر کردن ساده مانند پنیر، سیب زمینی یا سبزیجات دارند.

یک فنجان چای سیاه قوی با یک دست سخاوتمندانه شکر اضافه کنید، کارگران ترک انرژی لازم برای مقابله با کار روزانه را خواهند داشت!

نسخه‌های زیادی از poğaça ترکی وجود دارد که حتی نمی‌توان آن را شمارش کرد، چه رسد به توصیف.

برخی از آنها مخمر شده و مانند نان نرم هستند. برخی دیگر به بکینگ پودر متکی هستند و بافتی شکننده تر شبیه اسکون ها ایجاد می کنند. برخی پر شده اند، برخی دیگر ساده. برخی از آنها مقدار زیادی شوید اضافه شده است. برخی از آنها شبیه نیمه ماه هستند، برخی دیگر گرد و برخی دیگر بیضی شکل هستند.

و من مطمئن هستم که مکان هایی در این کشور وجود دارد که در آنها نسخه های محلی با اشکال منحصر به فرد نیز وجود دارد.

متأسفانه، امروزه بسیاری از نانوایی ها چربی های ارزان قیمت را برای پایین نگه داشتن هزینه انتخاب می کنند (یک پوغاچا فقط چند سکه هزینه دارد).

خوشبختانه، درست کردن پوگاکا در خانه با مواد با کیفیت بهتر بسیار ساده است!

طرز تهیه پوگاکا در خانه

در واقع، اگر کمی زودتر از حد معمول بیدار شده اید و قبل از اینکه بقیه خانه (یا فقط شما) برای صبحانه آماده شوید، وقت بگذارید در آشپزخانه بگذرانید، این یک راه عالی برای شروع روز است.

می توانید خمیر مایه را از شب قبل درست کنید و تا صبح در یخچال نگهداری کنید. اما برای من جذابیت پوگاچای خانگی این است که می‌توانند ظرف ۴۵ دقیقه پس از جمع‌آوری موادم در فر قرار گیرند، بدون اینکه نیازی به برنامه‌ریزی از قبل داشته باشم.

این راحتی باعث می‌شود که نسخه بیکینگ پودر را به جای مخمرها انتخاب کنم.

طرز تهیه خمیر پوگاکا

خمیری که من استفاده می کنم مانند بسیاری از poğaça بسیار ساده است. مواد خشک را با هم مخلوط کرده و مواد مرطوب را اضافه کرده و کمی ورز دهید.

خمیر پوگاکا نیازی به توسعه خمیر نان ندارد، بنابراین من تمایل دارم همه این کارها را با دست انجام دهم. فقط پنج دقیقه یا بیشتر طول می کشد.

شما بدون شک به یک ماده غیرعادی در لیست توجه خواهید کرد. مهلب ادویه ای است که از دانه های گیلاس وحشی تهیه می شود. این بیشتر در مناطق شرقی ترکیه استفاده می شود و عطر و بوی خوشمزه ای به پوگاچا می دهد.

در حالی که من آن را دوست دارم، حذف آن کاملاً خوب است اگر در جایی که زندگی می کنید به راحتی در دسترس نباشد. پوگاچای شما همچنان خوشمزه خواهد بود.

مواد مرطوب ماست و کره است. این همان چیزی است که به poğaça بافت منحصر به فرد نرم و کمی شکننده آن می دهد. من از ماست پر چرب (همیشه) استفاده می کنم. برخی از مردم ترجیح می دهند از روغن زیتون استفاده کنند، اما کره برای این دستور غذای خاص، هم معتبرتر و هم خوشمزه تر است.

فیلینگ پنیر

درست کردن پر کردن این پوغاچا آسان تر نیست. این به معنای واقعی کلمه فقط پنیر فتا خرد شده است.

از آنجایی که حتی پنیر فتا در حین پخت آب می شود و گاهی اوقات سعی می کند از پوسته آن فرار کند، من دوست دارم پنیر را با یک یا دو تخم مرغ مخلوط کنم. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که پر شده در داخل باقی می ماند.

اگر کمی از ریختن پنیر مشکلی ندارید، تخم مرغ ها را حذف کنید.

خمیر پوگاکا را روی فیلینگ تا بزنید
عکس: بهار کیتاپچی
لبه های اضافی یک پوگاکا پر شده بریده می شود
عکس: بهار کیتاپچی

تاشو

راه های زیادی برای شکل دادن به پوگاکا وجود دارد. من این کار را انجام می دهم.

ابتدا خمیر را به گلوله های خمیری به اندازه مساوی تقسیم می کنم. سپس هر توپ خمیر را به صورت دایره های کوچک پهن می کنم. اینها نباید کامل باشند. در آخر فیلینگ را قبل از اینکه روی خودش تا بزنم و تا جایی که می توانم ببندم وسطش می گذارم.

من سعی می‌کنم تا حد امکان کم‌تر اضافه کنم، اما مطمئن شوید که هر چیزی که اضافه است را قطع کنید. در غیر این صورت شیرینی خشک می شود. اکنون یک شیرینی زیبا به شکل نیمه ماه خواهید داشت. تا زمانی که لبه ها کاملاً مهر و موم شده باشند، می توانید در این مرحله خود را تمام شده در نظر بگیرید. شیرینی را در سینی فر خود قرار دهید و تا زمانی که آماده شستن تخم مرغ و پختن آن شوید ادامه دهید.

من شخصاً دوست دارم یک شکل به لبه ها اضافه کنم. این کاملا اختیاری است.

به سادگی لبه را با فواصل کوچک روی خود بچرخانید تا زمانی که یک حاشیه تزئینی داشته باشید، مطابق تصاویر زیر.

هنگامی که از آن راضی بودید، به سادگی با یک شستشوی تخم مرغ تهیه شده از زرده تخم مرغ مخلوط شده با کمی آب، مسواک بزنید. روی آن مقداری دانه سیاهدانه بپاشید. اگر آن را ندارید، می توانید کنجد را جایگزین کنید.

دست‌هایی که درزهای پوگاکا را تا می‌کنند
عکس: بهار کیتاپچی
دست‌هایی که درزهای پوگاکا را نیشگون می‌گیرند
عکس: بهار کیتاپچی
دست نشان دادن پوگاکا آماده برای پخت
عکس: بهار کیتاپچی
پوگاکا با شستشوی تخم مرغ مسواک زده می شود
عکس: بهار کیتاپچی
پوگاکا را با دانه های سیاهدانه پاشیده می شود
عکس: بهار کیتاپچی

ارائه پیشنهادات

Poğaça را می توان همانطور که هست، به عنوان بخشی از صبحانه یا به عنوان یک میان وعده سریع در حال حرکت میل کرد.

همچنین برای همراهی در پیاده روی یا پیک نیک بسیار عالی است. دوستانت شما را دوست خواهند داشت!

این دستور پخت ۱۶ شیرینی کوچک درست می کند، البته باید هشدار داد: اکثر مردم بیش از یک شیرینی می خورند!

شیرینی های ترکی دیگر

غذاهای ترکی دارای تعداد زیادی شیرینی خوش طعم است که ارزش امتحان کردن را دارند.

شاید معروف ترین بورک باشد. در هر جایی که می روید در دسترس است، اما معمولاً در خانه نیز ساخته می شود. من، او، سینی بورک را با پنیر و جعفری چندین بار در ماه، در تمام سال درست می کنم. این یک غذای آرامبخش و خوشمزه است! و برای صبحانه، ناهار و حتی شام به همان اندازه خوب عمل می کند.

برای یک شام سالم تر، رول های نه اصیل اما فوق العاده خوشمزه بورک را با گوشت بره تند امتحان کنید.

اگر تا به حال به ترکیه رفته باشید، حتما خانم هایی را با لباس های سنتی دیده اید که در حال ساختن گوزلمه هستند. یکی دیگر از موارد مورد علاقه من که فقط می توانم توصیه کنم آن را امتحان کنید!

وقتی داخل آشپزخانه داری کار میکنی باید بتونی به لوازم آشپزخونه ات اعتماد کنی . برندی که بشه هم بهش اعتماد کرد و هم گارانتی معتبر داشته باشه تو آشفته بازار امروز زیاد پیدا نمیشه ولی می تونی با محصولات برسادیس این مشکل رو کمتر اش کنی

برای آشپزی کردن . داشتن یه خردکن برسادیس نیازه که هم کارهای خردکردن مواد اولیه از سبزی و میوه و گوشت و مرغ و ادویه رو برات تو چند ثانیه کاملا یکدست خرد کنه . در زمان آشپزی و انجام کارهای خانه اگر خسته هم شدید می توانید یک لیوان قهوه اسپرسو یا آیس لاته و… را با اسپرسو ساز برسادیس نوش جان کنی و با انرزی بیشتر به انجام بقیه کارهای مربوطه ادامه دهید

بعد از رفع خستگی اگر نیاز به سرخ کردن مواد دارید می توانید از سرخ کن برسادیس استفاده کنید این دستگاه می نواند برایتان بدون نیاز به روغن مواد اولیه را کاملا سرخ کرده و با بخار پز نماید. شاید پس از آشپزی و کار در خانه نیاز به جارو زدن داشته باشید . جاروبرقی برسادیس با موتور قدرتموند و بی صدای خودش می تواند انجام این کار را برایتان لذت بخش کرده و با سرعت و دقت بالا هر نوع آلودگی را از بین ببرد

پوگاچا با پنیر در بشقاب ترکی آبی طرح دار

پوگاکا با پنیر فتا

بازده:
۱۶ شیرینی کوچک

شیرینی های ترد و پر از پنیر که بهترین صبحانه ترکی در حال حرکت هستند.

عناصر

  • ۵۰۰ گرم آرد سفید
  • ۲ قاشق چایخوری بیکینگ پودر
  • ۱ قاشق چایخوری نمک ریز آسیاب شده
  • ۱ قاشق چایخوری شکر
  • ۱ قاشق غذاخوری مهلب آسیاب شده (اختیاری)
  • ۲۵۰ گرم ماست طبیعی (۱ فنجان)
  • ۱۰۰ گرم کره (۱ چوب منهای ۱ قاشق غذاخوری)، ذوب شده و بگذارید تا کمی خنک شود، یا روغن زیتون معادل
  • ۱ زرده تخم مرغ را با چند قطره آب هم بزنید تا روی شیرینی بپوشد
  • ۲ قاشق چایخوری دانه سیاهدانه یا دانه کنجد (اختیاری)

پر كردن

  • ۲۰۰ گرم پنیر فتا (۷ اونس)
  • ۱-۲ تخم مرغ، هم زده شده (اختیاری)

دستورالعمل ها

  1. در یک کاسه پهن، آرد، بکینگ پودر، نمک، شکر و مهلب را (در صورت استفاده) مخلوط کنید. ماست و کره آب شده (یا روغن زیتون) را اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و حدود ۵ دقیقه ورز دهید تا خمیرتان نسبتاً نرم شود. نباید به اندازه خمیر نان توسعه یافته باشد، اما نرمتر از خمیر ورز نشده باشد. شما می توانید برای این کار از دستگاه استفاده کنید، اما من هرگز مزاحم نمی شوم. روی آن را بپوشانید و حداقل ۲۰ دقیقه کنار بگذارید.
  2. فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد (۳۷۵ فارنهایت) گرم کنید. یک ورقه پخت را با کاغذ روغنی بپوشانید.
  3. فیلینگ را با مخلوط کردن پنیر فتا و تخم مرغ درست کنید. تخم‌مرغ‌ها به چسباندن مواد کمک می‌کنند و خطر نشتی را کاهش می‌دهند، اما می‌توان از آن‌ها صرف نظر کرد تا طعم پنیر تمیزتر شود.
  4. خمیر را به ۱۶ تکه به اندازه (هر کدام حدود ۵۵ گرم) تقسیم کنید. توپ ها را بغلتانید، سپس آنها را فشار دهید تا دایره های صافی به قطر تقریباً ۱۰ سانتی متر (۴ اینچ) داشته باشید. من برای این کار از دستانم استفاده می کنم، مطمئن می شوم که لبه ها کمی نازک تر از وسط باشند (نمی خواهید لبه هایی که به هم متصل می شوند، خیلی ضخیم باشند). در صورت تمایل می توانید از وردنه استفاده کنید.
  5. فیلینگ را بین وسط هر تکه خمیر تقسیم کنید. یک طرف را روی طرف دیگر تا کنید، تا نیمه ماه به دست آورید و هوا را تا جایی که می توانید فشار دهید. دقت کنید که چین ها را به هم فشار دهید تا درز کاملا بسته شود. خمیر اضافی را در امتداد درز جدا کنید. اگر دوست دارید، با تا کردن درز روی خود به طور مکرر (تصاویر زیر را ببینید)، یا با فشار دادن یک چنگال، یک الگو درست کنید. مطمئن شوید که درز خیلی ضخیم یا پهن نباشد، در غیر این صورت شیرینی شما خشک می شود.
  6. پوگاچاها را روی کاغذ پخت قرار دهید. با برس زرده تخم مرغ را با چند قطره آب بزنید. روی مقداری دانه سیاهدانه یا دانه کنجد (در صورت تمایل) بریزید.
  7. در طبقه وسط فر قرار دهید تا طلایی شود، ۲۰ تا ۳۰ دقیقه. قبل از سرو کاملا خنک کنید (اگر می توانید صبر کنید).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من