پید پنیر ترکی به همان اندازه که دلپذیر است خوشمزه است. در اینجا نسخه ای وجود دارد که یک تخم مرغ برای راحتی بیشتر اضافه می کند – و تمام نکاتی که برای آن پایه کاملاً ترد نیاز دارید.

پیده اغلب به عنوان پیتزای ترکی شناخته می شود. روشی ساده و مختصر برای توصیف اینکه پید برای یک خارجی چیست. در واقع، خیلی بیشتر از این است. همچنین گیج کننده است زیرا یکی دیگر از کلاسیک های ترکی، lahmacun، اغلب به عنوان پیتزا ترکی نیز شناخته می شود.

جایگاه آن در غذاهای محلی و تاریخ بی نظیر است، از جمله غذاهای ایتالیایی. در واقع کلمات پید و پیتزا به احتمال زیاد هر دو از زبان آرامی سرچشمه می گیرند پیتا.

با سفر در اطراف ترکیه، متوجه خواهید شد که پیدا کردن آن به همین راحتی است سالن پیده همانطور که برای پیدا کردن یک پیتزا فروشی در ایتالیا است.

پس مرا ببخشید که فکر می‌کنم اسم این پیتزای ترکیه‌ای، فروش بسیار کوتاهی دارد. این تا حد زیادی تاریخ خاص خود را دارد، شایستگی های خاص خود را دارد – و طعم های خاص خود را دارد که باعث می شود مردم برگردند.

پید ترکی چیست؟

Pide در واقع یک نام مشترک بین دو مورد از محبوب ترین غذاهای ترکیه است.

اولی یک نان ساده است که معمولاً با شام خورده می شود. می دانید، نوعی که اغلب در رستوران ها می بینید یا در نانوایی ها می بینید. گاهی با نقوشی که با نوک انگشتان نانوا ساخته می شود.

نوع دوم نیز نان تخت است اما با روکش. معمولاً به شکل بیضی دراز است و کناره‌های آن در داخل قرار می‌گیرد و از نظر ظاهری شبیه یک قایق است. گاهی اوقات آنها مانند یک کالزون بسته هستند، اما به طور قابل توجهی کشیده تر هستند.

بیشتر بخوانید :  خورش انار کوفته ترکی

در مورد تاپینگ ها، معمولاً ساده هستند. بدون لایه بندی سس، پنیر و سایر مواد برای ترکیبات بی پایان، مانند پیتزا ایتالیایی. فقط چند ترکیب با دقت انتخاب شده که امتحان خود را پس داده اند.

پنیر ترکی برش خورده روی تخته چوبی، از سطح چشم دیده می شود

اکثر رستوران‌های پید مجموعه‌ای سنتی از ۳ تا ۴ تاپینگ ارائه می‌دهند: گوشت و سبزیجات خرد شده، گوشت چرخ کرده، سوچوک (سوسیس تند ترکی) یا پنیر (گاهی اوقات با یک تخم‌مرغ در بالا). بیشتر مکان ها یک نسخه “مخلوط” را نیز ارائه می دهند که معمولاً مخلوطی از گوشت خرد شده، پنیر و ساکاک است. گاهی اوقات مخلوط می شود، گاهی اوقات پید را به سه قسمت تقسیم می کند.

اگر خارج از این معمولی ترین تاپینگ ها بگردید، رستوران های پید معمولاً از مواد سنتی ترکی استفاده می کنند. به عنوان مثال، رستوران محلی من، کاورما (گوشت گوساله ترکی) و پاستیرما (پاسترمی ترکی) را ارائه می دهد.

رویکرد “همه چیز می رود” که به سرآشپزهای پیتزا ایتالیایی آزادی زیادی برای ساختن خلاقیت های خود می دهد، در ترکیه وجود ندارد. حداقل فعلا.

طرز تهیه خمیر پیده ترکی

هر سرآشپز دستور مخصوص به خود را برای خمیر پیده خواهد داشت که یک خمیر مخمر اولیه از آرد، آب و نمک است. با خمیرهای ساده مانند این، همه چیز در فرآیند و کیفیت مواد است نه ترکیب مواد.

من از یک دستور سنتی از Gaziantep، یکی از بهترین مناطق غذایی ترکیه استفاده می کنم.

عکس: بهار کیتاپچی

با مخلوط مرطوب شروع می شود و به مخمر اجازه می دهد تا زنده شود و آرد مقدار زیادی آب را جذب کند. این کار به آسان‌تر شدن خمیر کمک می‌کند و از خشکی پوست جلوگیری می‌کند.

بعد از آن، آرد باقی مانده را اضافه می کنم و با استفاده از همزن کمک می کنم تا خمیر به طور کامل ورزیده شود. مهم است که آن را برای مدت زمان کافی ورز دهید تا گلوتن زمان توسعه پیدا کند. این برای بدست آوردن خمیری که کار کردن با آن آسان است و با شروع به پهن کردن آن «شکست» نمی شود، بسیار مهم است.

برخلاف پیتزا، پید به جای اینکه با دست کشیده شود، با وردنه باز می شود. برای بهترین نتیجه، حتما از آرد زیاد استفاده کنید! این کمک می کند تا خمیر یکنواخت تر باز شود. فقط مطمئن شوید که گرد و غبار اضافی را قبل از رویه برداری پاک کنید.

پنیر ترکی نپخته روی پس زمینه چوبی، از بالا دیده می شودپنیر ترکی نپخته روی پس زمینه چوبی، از بالا دیده می شود

پس از شکل گیری، من دوست دارم پیدهایم را قبل از افزودن فیلینگ به پوسته پخت منتقل کنم. استادان پید ترکیه این کار را نمی کنند، اما برای آشپزهای خانگی، برای انتقال موفقیت آمیز از میز آشپزخانه به فر بسیار مفید است.

طرز سرو پیده پنیر ترکی

پنیر ترکی، در واقع هر پید ترکی را باید تازه از فر میل کرد. در حالی که هنوز از فر داغ است و پنیر آن به شدت ذوب شده است، بهترین حالت را دارد.

پنیر ترکی پخته شده روی تخته چوبی، از بالا دیده می شود

من عاشق یک لیوان عایران سرد با پیده ام هستم. آیران یک نوشیدنی ماست ترکی است که هم با کباب و هم با پیده بسیار خوب است.

یک سالاد عالی در کنارش من یک سالاد سبزیجات خرد شده ساده از نوعی که در سراسر ترکیه و خاورمیانه در تابستان پیدا می کنید دوست دارم. در زمستان، چند برگ سبز تلخ (مانند موشک یا مخلوطی از برگ بچه) با کمی ملاس انار (یا بالزامیکو) مخلوط می شود. ) و روغن زیتون فرابکر این کار را انجام می دهد.

بسیار معمول است که غذا را با یک کاسه سوپ قبل از قرار دادن در غذا شروع کنید. در این صورت سوپ عدس همیشه برنده است.

دستور تهیه ۶ عدد پید است که برای ۶ وعده کافی است.

وقتی داخل آشپزخانه داری کار میکنی باید بتونی به لوازم آشپزخونه ات اعتماد کنی . برندی که بشه هم بهش اعتماد کرد و هم گارانتی معتبر داشته باشه تو آشفته بازار امروز زیاد پیدا نمیشه ولی می تونی با محصولات برسادیس این مشکل رو کم ترش کنی

برای آشپزی کردن . داشتن یه خردکن همه کاره نیازه که هم کارهای خردکردن مواد اولیه از سبزی و میوه و گوشت و مرغ و ادویه رو برات تو چند ثانیه کاملا یکدست خرد کنه . در زمان آشپزی و انجام کارهای خانه اگر خسته هم ششدید می توانید یک لیوان قهوه اسپرسو یا آیس لاته و… را با اسپرسو ساز برسادیس نوش جان کنی و با انرزی بیشتر به انجام بقیه کارهای مربوطه ادامه دهید

بعد از رفع خستگی اگر نیاز به سرخ کردن مواد دارید می توانید از سرخ کن برسادیس استفاده کنید این دستگاه می نواند برایتان بدون نیاز به روغن مواد اولیه را کاملا سرخ کرده و با بخار پز نماید. شاید پس از آشپزی و کار در خانه نیاز به جارو زدن داشته باشید . جاروبرقی برسادیس با موتور قدرتموند و بی صدای خودش می تواند انجام این کار را برایتان لذت بخش کرده و با سرعت و دقت بالا هر نوع آلودگی را از بین ببرد

با دست در حال بلند کردن یک تکه پنیر ترکی که رشته پنیر را از سطح چشم نشان می دهد

پیتا پنیر ترکی با تخم مرغ

بازده:
۶ می پرسد

اگر پنیر آب شده دوست دارید دست خود را بالا ببرید!

عناصر

خمیر

  • ۵۵۰ گرم آرد نان سفید قوی (نگاه کنید به یادداشت های زیر مربوط به اندازه گیری های دیگر)
  • ۱ قاشق چایخوری شکر
  • ۲۵ گرم مخمر تازه یا ۶ گرم مخمر خشک
  • ۳۵۰ گرم آب سرد یا در دمای اتاق
  • ۱۰ گرم نمک
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر

تاپینگ

  • ۵۰۰ گرم پنیر رنده شده (من از ⅔ پنیر ملایم که به خوبی آب می شود و ⅓ پنیر خوش طعم مانند چدار استفاده می کنم)
  • ۶ عدد تخم مرغ
  • کره، مسواک زدن
  • نمک، فلفل و پلو بیبر (فلفل حلب) (اختیاری)

دستورالعمل ها

  1. ۳۵۰ گرم آرد را با شکر، مخمر و آب مخلوط کنید. روی آن را بپوشانید و بگذارید تا حباب بزند و حجم آن دو برابر شود، حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه.
  2. باقیمانده (۲۰۰ گرم) آرد را به همراه نمک و روغن زیتون فوق بکر اضافه کنید. آنقدر ورز دهید تا خمیر نرم و لطیفی به دست آید و می توانید خمیر را تا زمانی که شفاف و بدون شکستگی دراز شود. من از ماشین آشپزخانه با قلاب خمیر با سرعت متوسط ​​استفاده می کنم که در این صورت ۱۰-۱۵ دقیقه طول می کشد. مطمئن شوید که خمیر در طول این فرآیند خیلی گرم نشود – اگر به اندازه داخل مچ دستتان گرم شد، کمی استراحت کنید و خمیر را به مدت ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید و سپس ادامه دهید. پس از آماده شدن، روی آن را بپوشانید و بگذارید تا حجم آن دو برابر شود، ۱-۲ ساعت. در این مرحله همچنین می توانید آن را تا ۴۸ ساعت در یخچال بگذارید.
  3. فر خود را از قبل با بالاترین درجه حرارت گرم کنید. اگر یکی دارید، یک سنگ پیتزا یا سنگ پخت را در فر قرار دهید تا با آن گرم شود.
  4. خمیر را به ۶ تکه هم اندازه تقسیم کنید و به شکل گرد در آورید. با یک پارچه مرطوب بپوشانید و خمیر را به مدت ۲۰-۳۰ دقیقه استراحت دهید.
  5. پیشخوان آشپزخانه خود را خوب آرد پاشی کنید. با استفاده از وردنه در همان جهت جلو و عقب، یکی از گردهای خمیر را به شکل بیضی تقریباً ۳۰×۲۰ سانتی متر (۱۲×۸ اینچ) باز کنید. خمیر را مرتباً برگردانید و در صورت لزوم آرد بیشتری اضافه کنید تا مطمئن شوید که به پیشخوان آشپزخانه نچسبد.
  6. پید را به پوسته پخت منتقل کنید. پنیر و کمی نمک اضافه کنید و حدود ۲ سانتی متر (⅘ اینچ) در امتداد لبه ها بگذارید. کناره ها را کمی تا کنید تا پید نیمه بسته شود سپس انتهای آن را به هم بچسبانید. این کار را با باقیمانده خمیر تکرار کنید و به محض آماده شدن آنها را طبق مرحله بعد بپزید (پس از فرم دادن پید نیازی به استراحت ندارد). بسته به اندازه ای که آنها را درست می کنید، معمولاً می توانید دو پیت را همزمان بپزید.
  7. مطمئن شوید که سنگ پخت یا پیتزا شما به درستی گرم شده است، پیدها را به فر منتقل کنید و به مدت ۵ دقیقه بپزید. پیت ها را بیرون بیاورید و سریع داخل هر کدام یک تخم مرغ بشکنید و دوباره در فر قرار دهید. پخت را ادامه دهید تا پنیر طلایی شود و تخم مرغ به سلیقه شما پخته شود. کل این فرآیند از ۵ تا ۱۵ دقیقه یا بیشتر طول می کشد، بسته به اینکه فر شما چقدر داغ است و آیا از سنگ پخت یا پیتزا استفاده می کنید. بسته به مدت زمانی که در فر شما طول می کشد، ممکن است بخواهید زمان را قبل از اضافه کردن تخم مرغ تنظیم کنید. اگر فر خیلی داغ است، می توانید آن را در ابتدای پخت اضافه کنید.
  8. به محض اینکه پیدها از فر خارج شدند، لبه ها را با قلم مو به خوبی با کره بمالید. برش بزنید و بلافاصله سرو کنید و روی آن مقداری پول بایبر بپاشید، سپس با باقیمانده پید تکرار کنید.

یادداشت

یک کلمه در مورد اندازه گیری: متأسفانه اندازه گیری حجم مانند فنجان یا میلی لیتر در پخت خیلی خوب کار نمی کند. آرد ممکن است بسته بندی کم یا محکم بسته بندی شده باشد و آن ۳۵۰ میلی لیتر آب در واقع ممکن است ۳۳۰ میلی لیتر یا ۳۷۰ میلی لیتر باشد. در آشپزی معمولی، این مهم نیست. در پخت، آنها ممکن است تفاوت بین یک نتیجه کامل و فاجعه کامل باشند. برای اینکه بتوانید بهترین نتایج را به دست آورید، بنابراین وزن‌ها را فقط بر حسب گرم در نظر گرفته‌ام و از شما می‌خواهم که اگر قبلاً ترازو ندارید، روی ترازو آشپزخانه سرمایه‌گذاری کنید.

یک کلمه در مورد پنیر: من در ترکیه برای تهیه این پیده معمولا از taze kaşar و eski kaşar استفاده می کنم اما شما می توانید از هر پنیری که دوست دارید استفاده کنید. البته موزارلا به عنوان پنیر اصلی به خوبی عمل می کند، اما هر پنیری که به خوبی ذوب می شود و طعم زیادی ندارد نیز همینطور است. از آنجایی که پنیر اصلی ترین چیز در اینجا است و هیچ سس یا گیاهی از آن پشتیبانی نمی کند، فکر می کنم مهم است که پنیر را با کمی طعم بیشتر نیز اضافه کنید. من یک چدار خوب انگلیسی را پیشنهاد می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من