فروشگاه اینترنتی برسادیس

صبحانه سلاطین عثمانی، تخم مرغ ترکی با ماست و کره فلفل چیلی یک راه فوق العاده برای شروع روز است. ممکن است کمی عجیب به نظر برسد و تصور طعم آن دشوار باشد. اما به شما قول می‌دهم، همه این را به‌طور غیرمنتظره‌ای خوشمزه می‌دانند و برای چیزهای بیشتر دوباره به آنجا می‌آیند.

Çılbır یکی از آن غذاهای ناب آشپزی است. این غذا که در اصل یک غذای ساده صبحانه در شرق ترکیه است، یک غذای ساده و فوق العاده خوشمزه از تخم مرغ آب پز در ماست است که قدمت آن به اوایل دوران عثمانی باز می گردد. در برخی موارد، کره فلفل قرمز اضافه شد. این چیزی است که ما امروز به عنوان çılbır می شناسیم.

طولی نکشید که به کاخ های عثمانی رسید و در میان سلاطین مورد علاقه بود. واقعاً کهنه به ثروت!

چه چیزی باعث خوشمزه شدن تخم مرغ ترکیه می شود

اما در حالی که آماده سازی سریع و ساده است، طعم های به دست آمده اینطور نیستند. طعم‌ها و بافت‌ها به طور یکپارچه با هم ذوب می‌شوند تا عمق طعمی باورنکردنی داشته باشند. به خصوص اگر یک تکه نان خمیر ترش یا نان تست در کنار آن میل کنید.

جای تعجب نیست که رستوران‌های برانچ در سرتاسر جهان این غذا را در کنار نان تست و شاکشوکا با خمیر ترش آووکادو به منوی خود اضافه می‌کنند.

در حالی که این ترکیب طعم‌ها است که واقعاً این تخم‌مرغ‌های ترکی را به چیزی کاملاً باشکوه ارتقا می‌دهد، اما هنوز به اندازه کافی ساده است که باید مراقب هر یک از مواد باشد.

یک ماست با کیفیت خوب انتخاب کنید. من کرم خامه ای را با تنگ کمی ترش دوست دارم. خیلی‌ها سیر را به ماست اضافه می‌کنند، اما به نظر من برای اول صبح کمی زیاد است. اما شما این کار را انجام می دهید و ماست مورد علاقه خود را انتخاب می کنید – و اینکه سیر را اضافه کنید یا حذف کنید.

تخم مرغ ترکی با ماست و کره حلب (Çılbır) - دستور پخت / آشپزخانه ای در استانبول

تخم مرغ ها نیز باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند. من همیشه تا زمانی که بتوانم ارگانیک و محلی می خرم. این واقعاً تفاوتی ایجاد می کند، هم برای حیوانات و هم برای طعم تخم مرغ.

کلید یک çılbır خوب هنوز هم از بسیاری جهات در کره است. نه تنها باعث افزایش رنگ می شود. همچنین عمق طعم عالی و آرامش بخش را به ارمغان می آورد.

فلفل حلب (یا پل بیبر، همانطور که نام ترکی آن است) بهترین فلفل چیلی است که در اینجا استفاده می شود. آنها فوق العاده تند نیستند (مثلاً حدود ⅓ قدرت فلفل هندی)، اما طعم بی نظیری دارند که فراتر از تند بودن است.

اگر پول بایبر را پیدا نکردید، پاپریکای دودی یا معمولی را جایگزین کنید. هیچ جا مثل قبل نخواهد بود، اما هنوز هم بسیار خوشمزه است.

دستور غذا دو نفر را برای صبحانه، برانچ یا ناهار با خمیر مایه تازه یا برشته یا نان معمولی سرو می کند.

 

تخم مرغ ترکی با ماست و کره حلب (Çılbır) - دستور پخت / آشپزخانه ای در استانبول

تخم مرغ ترکی با ماست و کره چیلی (Çılbır)

بازده:
۲ وعده

وقتی داخل آشپزخانه داری کار میکنی باید بتونی به لوازم آشپزخونه ات اعتماد کنی . برندی که بشه هم بهش اعتماد کرد و هم گارانتی معتبر داشته باشه تو آشفته بازار امروز زیاد پیدا نمیشه ولی می تونی با محصولات برسادیس این مشکل رو کمتر اش کنی

برای آشپزی کردن . داشتن یه خردکن برسادیس نیازه که هم کارهای خردکردن مواد اولیه از سبزی و میوه و گوشت و مرغ و ادویه رو برات تو چند ثانیه کاملا یکدست خرد کنه . در زمان آشپزی و انجام کارهای خانه اگر خسته هم شدید می توانید یک لیوان قهوه اسپرسو یا آیس لاته و… را با اسپرسو ساز برسادیس نوش جان کنی و با انرزی بیشتر به انجام بقیه کارهای مربوطه ادامه دهید

بعد از رفع خستگی اگر نیاز به سرخ کردن مواد دارید می توانید از سرخ کن برسادیس استفاده کنید این دستگاه می نواند برایتان بدون نیاز به روغن مواد اولیه را کاملا سرخ کرده و با بخار پز نماید. شاید پس از آشپزی و کار در خانه نیاز به جارو زدن داشته باشید . جاروبرقی برسادیس با موتور قدرتموند و بی صدای خودش می تواند انجام این کار را برایتان لذت بخش کرده و با سرعت و دقت بالا هر نوع آلودگی را از بین ببرد

عناصر

  • ۴ عدد تخم مرغ
  • ۳ قاشق غذاخوری کره
  • ۲ قاشق چایخوری فلفل دلمه ای/فلفل حلب یا پاپریکا دودی یا معمولی (در صورت تمایل با کمی فلفل چیلی یا فلفل کاین)
  • ۲۰۰ گرم ماست
  • اب
  • سرکه
  • نمک

دستورالعمل ها

  1. تخم مرغ ها را آب پز کنید. این کار را به این صورت انجام می دهم: مقدار زیادی آب را به جوش بیاورید. مقداری سرکه به آن اضافه کنید و با قاشق بچرخانید تا یک گرداب کوچک ایجاد شود. تخم‌مرغ‌ها را در آب در حال چرخش بشکنید و بگذارید ۳ تا ۴ دقیقه بجوشد تا از بیرون سفت شود اما با زرده بسیار آب‌دار. با قاشق سوراخ دار بردارید.
  2. در همین حال، کره حلب را با آب کردن کره در یک تابه یا قابلمه کوچک روی حرارت متوسط/کم درست کنید. پول بایبر یا پاپریکا را اضافه کنید، خوب هم بزنید و حرارت را بردارید.
  3. تخم مرغ ها را روی ماست سرو کنید و روی آن کره حلب و کمی نمک بزنید (من از نمک دریای پولکی استفاده می کنم). بلافاصله سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مطالب
مطالب پر بازدید
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من