فروشگاه اینترنتی برسادیس

ساده برای درست کردن و بسته بندی شده با طعم. ترک ها تقریباً در هر مناسبتی به آنها خدمت می کنند. و تعداد کمی از باقیمانده ها ارزشمندتر از یافتن است نان عدس در یخچال زمانی که میان‌وعده نیمه‌شب لازم است. چه چیزهایی در مورد کوفته عدس ترکی دوست ندارید؟

برای بسیاری، غذاهای ترکی یکی از دونر کباب، کوفته و شاید پیده است. اما خیلی بیشتر از این است.

غذاهای منطقه به اندازه غذاهای کشورهای مختلف متنوع است. و سپس غذایی است که شاید برای خارجی ها گریزان ترین باشد. برخی از محبوب ترین غذاها به ندرت در منوی رستوران ها ظاهر می شوند. این نگین ها فقط در خانه ساخته می شوند.

این تا حد زیادی باعث شد که کتاب دومم را بنویسم، بادمجان و تاهین. آشپزی خانگی منطقه را بررسی می کند. غذاهای کمتر معروف – اما به همان اندازه خوشمزه و بسیار ساده تر – تهیه می شوند. در حال حاضر، فقط در نروژ منتشر شده است، جایی که موفقیت زیادی کسب کرده است و در اولین سال انتشار خود به چاپ سوم رسیده است.

اگر بخواهم نگین های آشپزی خانگی را به یک ظرف پرچمدار کاهش دهم، انتخاب می کنم نان عدس. کوفته گیاهی معطر خوشمزه. این بمب های طعم دهنده که از عدس قرمز، بلغور و چند ماده با دقت انتخاب شده ساخته شده اند، به همان اندازه که خوشمزه هستند، آرامش بخش هستند.

و به همان اندازه که در خانه مردم حضور دارند در منوی رستوران ها غایب هستند.

غذای گیاهی که برای هر مناسبتی عالی است

حداقل، این تجربه من است. احساس می‌کنم وقتی وارد خانه کسی می‌شوم، هیچ وقت طولی نمی‌کشد که یک بشقاب از این کوفته‌های نارنجی روشن ظاهر می‌شود.

من آنها را برای صبحانه خورده ام. من آنها را به عنوان پیش غذا قبل از شام خورده ام. من آنها را به عنوان یکی از بسیاری از مزه ها در یک مناسبت مصرف کرده ام. من آنها را به عنوان میان وعده در اواخر شب از یخچال می خوردم.

یکی از چیزهای نابغه در مورد مریمک کوفتسی، این است که آنها در دمای اتاق یا حتی سرد سرو می شوند. علاوه بر این، آنها برای روزها کاملاً نگهداری می شوند.

پیشاپیش، شما خوش آمدید.

کوفته عدس ترکی در بشقاب، از بالا به پایین دیده می شود

اگرچه آنها فقط برای کسانی نیستند که پیشرفت می کنند. من دریافتم که داشتن یک بشقاب از اینها در یخچال بهترین راه حل برای زمانی است که قبل از خواب یا بین وعده های غذایی احساس تنبلی می کنید. به اندازه‌ای برآورده می‌شود که شما را تا وعده غذایی بعدی ادامه دهد، اما نه آنقدر که گرسنگی را برای مدت طولانی از بین ببرد.

آنها همچنین وگان هستند، اگر این برای شما مهم است.

ترفند کامل کردن کوفته عدس

درست کردن کوفته عدس ترکی بسیار ساده است، اما به یک یا دو چیز از کمد آشپزخانه شما نیاز دارد.

عدس قرمز بیشتر پایه را به همراه بلغور تشکیل می دهد. در اینجا، شما می خواهید از بلغور خوب استفاده کنید. اگر برند ترکی باشد (یا آلمانی-ترکی، همانطور که اکثر برندهای ترک در خارج از ترکیه هستند)، به عنوان فروخته می شود. کوفته بلغور. بلغور برای کوفته.

بلغور در حرارت و مایع باقی مانده عدس پخته می شود، بنابراین استفاده از انواع دانه ریز ضروری است. فکر می کنم در صورت لزوم می توانید کوسکوس خوب را جایگزین کنید. با این حال بلغور در بیشتر مکان ها به راحتی قابل دسترسی است.

کوفته عدس ترکی رنگ روشن و بیشتر طعم خود را از رب گوجه فرنگی و فلفل قرمز می گیرد. اگر می توانید به دنبال نسخه های با کیفیت خوب است. در ترکیه، من از Turunç Gıda، یک کسب و کار خانوادگی که می شناسم و به آن اعتماد دارم، محصول خود را به صورت کاملاً خشک و خانگی تهیه می کنم. آنها به خارج از کشور ارسال نمی کنند، اما اگر در ترکیه هستید، آنها را به شدت توصیه می کنم.

پیاز یکی دیگر از مواد ضروری است. آنها برای به دست آوردن طعم مناسب در اینجا بسیار مهم هستند، اما اگر مراقب نباشید، می توانند بی نظیر باشند. ایجاد تعادل مناسب کلیدی است. برای این منظور، پیاز را به سه روش اضافه می کنم – پیاز قهوه ای تفت داده شده، به اضافه پیاز قرمز خام و پیازچه. در صورت وجود دو مورد آخر، می توانید از هر کدام استفاده کنید، اما مطمئن شوید که تعادل خوبی در طعم ها وجود دارد.

در نهایت آنها را از ماهیتابه دور نگه دارید. اگر قبلاً با این غذا آشنایی دارید، تکرار این موضوع ممکن است عجیب به نظر برسد، اما فراتر از جوشاندن عدس قرمز و تفت دادن پیاز، هیچ حرارتی در تهیه این غذا وجود ندارد.

کوفته عدس ترکی تکی ( کوفته عدسی ) در دست

هنگامی که مخلوط شما آماده شد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را شکل دهید. سپس کار شما تمام شد!

شما می توانید آنها را هر طور که دوست دارید شکل دهید. من دوست دارم آنها را بین انگشتان دستم فشار دهم تا شکلی مواج و کشیده داشته باشند. انگشتانتان را هر از چند گاهی با کمی آب یا روغن مرطوب کنید تا به دستتان نچسبند.

نحوه خدمت رسانی کوفته عدس ترکی

مرسیمک کوفتسی به طور سنتی با برگ های تازه سالاد سرو و خورده می شود. خوشمزه – لذیذ!

گفته می شود، من اغلب از برگ های سالاد صرف نظر می کنم. آنها نیز همانطور که هستند خوشمزه هستند!

همانطور که در بالا ذکر کردم، این کوفته عدس را می توان با هر وعده غذایی سرو کرد، اگرچه شخصاً آن را معمولاً قبل از شام به عنوان مزه یا پیش غذا سرو می کنم. همچنین برای روزهایی که تعدادی ظروف کوچک و بزرگ را در وسط میز قرار می‌دهید بسیار مناسب است تا همه به خودشان کمک کنند.

در تابستان، چرا آن را برای پیک نیک یا گردش خود در پارک در نظر نگیرید؟ کوفته عدس ترکی در اکثر دماها برای ساعت ها خوب نگه می دارد. البته، اگر در حال جابجایی هستید، ممکن است به زیبایی زمانی که به آنها شکل دادید نباشند. اما آنها همچنان طعم شگفت انگیزی خواهند داشت!

در حالی که من به ندرت آنها را بین وعده های غذایی میل می کنم، اما همیشه مطمئن می شوم که مقدار زیادی برای این منظور باقی می ماند! خوب است که آنها را برای روزها در یخچال نگهداری می کنند – اگر آنها را خوب بسته بندی کنید احتمالاً بیش از یک هفته. اگرچه من به شما اطمینان می دهم، آنها تا آن زمان مدت زیادی از بین خواهند رفت.

دستور تهیه ۲۵-۳۰ کوفته عدس است. بسته به چیزی که در کنار آن سرو می شود، معمولا برای هر نفر ۲ تا ۳ عدد کوفته عدس کافی است. با این حال، اگر این بخش عمده ای از وعده غذایی است، حداقل دو برابر آن اجازه دهید.

وقتی داخل آشپزخانه داری کار میکنی باید بتونی به لوازم آشپزخونه ات اعتماد کنی . برندی که بشه هم بهش اعتماد کرد و هم گارانتی معتبر داشته باشه تو آشفته بازار امروز زیاد پیدا نمیشه ولی می تونی با محصولات برسادیس این مشکل رو کمتر اش کنی

برای آشپزی کردن . داشتن یه خردکن برسادیس نیازه که هم کارهای خردکردن مواد اولیه از سبزی و میوه و گوشت و مرغ و ادویه رو برات تو چند ثانیه کاملا یکدست خرد کنه . در زمان آشپزی و انجام کارهای خانه اگر خسته هم شدید می توانید یک لیوان قهوه اسپرسو یا آیس لاته و… را با اسپرسو ساز برسادیس نوش جان کنی و با انرزی بیشتر به انجام بقیه کارهای مربوطه ادامه دهید

بعد از رفع خستگی اگر نیاز به سرخ کردن مواد دارید می توانید از سرخ کن برسادیس استفاده کنید این دستگاه می نواند برایتان بدون نیاز به روغن مواد اولیه را کاملا سرخ کرده و با بخار پز نماید. شاید پس از آشپزی و کار در خانه نیاز به جارو زدن داشته باشید . جاروبرقی برسادیس با موتور قدرتموند و بی صدای خودش می تواند انجام این کار را برایتان لذت بخش کرده و با سرعت و دقت بالا هر نوع آلودگی را از بین ببرد

کوفته عدس ترکی در بشقاب، از نزدیک دیده می شود

کوفته عدس ترکی

بازده:
۲۵-۳۰ عدد

عناصر

  • ۱۷۵ گرم (۲۰۰ میلی لیتر) عدس قرمز خشک
  • ۴۰۰ میلی لیتر آب
  • ۸۰ گرم بلغور خوب (بلغور کوفته)
  • ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون (من از روغن فوق بکر ملایم استفاده می کنم)
  • ۱ پیاز بزرگ، ریز خرد شده
  • رب گوجه فرنگی ۵۰ گرم
  • ۲۵ گرم رب فلفل قرمز ترکیه
  • ۱ ۱/۲ قاشق چایخوری زیره آسیاب شده
  • ۱/۲ پیاز قرمز کوچک، بسیار ریز خرد شده
  • ۳ عدد پیاز متوسط، خیلی ریز خرد شده
  • ۲۵ گرم برگ جعفری با برگ صاف، ریز خرد شده
  • نمک و فلفل

برای خدمت

  • ۱ عدد لیمو، برش داده شده
  • برگ های سالاد سبز ترد (مثلا کاهوی رومی)

دستورالعمل ها

  1. عدس و آب را به یک قابلمه اضافه کنید. به جوش بیاورید. درب آن را بگذارید، حرارت را روی کم/متوسط ​​ملایم کنید و بگذارید بجوشد تا عدس ها کاملاً از هم جدا شوند، ۲۰ تا ۲۵ دقیقه. از روی حرارت بردارید بلغور را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. درب را دوباره بگذارید و بگذارید خنک شود.
  2. در همین حین یک ماهیتابه را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. پیاز را در روغن زیتون تفت دهید تا نرم، اما رنگی نباشد، ۸ تا ۱۰ دقیقه. مرتب هم بزنید تا گیر نکند. رب گوجه فرنگی، رب فلفل قرمز و زیره را اضافه کنید. برای چند دقیقه سرخ کنید و مدام هم بزنید. بگذارید خنک شود.
  3. وقتی همه چیز خنک شد، همه مواد را خوب مخلوط کنید (لیمو و برگ های سالاد را جدا کنید) و با نمک و فلفل مزه دار کنید. استفاده از دست ها راحت ترین کار است. مخلوط باید بسیار صاف باشد. اگر کمی خشک به نظر می رسد، با مقداری روغن زیتون فرابکر بیشتر تنظیم کنید.
  4. مخلوط را به شکل کوفته عدس در آورید. من دوست دارم انگشتانم را روی کف دست فشار بدهم تا الگویی زیبا و مواج داشته باشم – اما هر شکلی این کار را انجام می دهد. دست خود را هر از چند گاهی در آب یا روغن آغشته کنید تا به پوستتان نچسبد.
  5. با تکه های لیمو و برگ های سالاد سبز ترد سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مطالب
مطالب پر بازدید
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من