تصاویر دروغ نمی گویند: این کاملا خوشمزه است. چه چیزی بیشتر: درست کردن آن نیز بسیار ساده است.

وقتی تابستان گذشته لندن را ترک کردم، این شهر در میانه زمان بسیار هیجان انگیزی برای غذاهای با طعم خاورمیانه قرار داشت. مد روز بود – حتی بیشتر از همبرگرها یا تاکوهای شیک.

افتتاح رستوران های جدید مکرر بود، که هر کدام پیچش منحصر به فرد خود را در سنت های طولانی غذایی منطقه داشتند. در یکی از این اتصالات بود که برای اولین بار متوجه شدم که بادمجان برای طعم های دیگر چقدر وسیله نقلیه باورنکردنی است.

تابستان امسال مرا به آن لحظه برد. دوست اسرائیلی من مور (بدون او احتمالاً امروز غذای من فرق می کرد) در حال بازدید بود و قرار بود با هم آشپزی کنیم. او اصرار داشت که گل کلم و بادمجان کباب شده با مقدار زیادی تاپینگ.

او گفت: واقعاً خوشمزه است.

و حق با او بود. البته حق با او بود نه اینکه هیچوقت شک کردم

چیزی فوق‌العاده مجلل در مورد همه این طعم‌های تمیز و ساده وجود دارد که درست در لحظه‌ای که شما آن را گاز می‌زنید با هم ترکیب می‌شوند.

هر لقمه ای متفاوت است. یک نفر مقدار زیادی گوجه فرنگی دریافت می کند و خوش طعم است. دیگری بیشتر از خاکی بودن و عمق تاهینی دارد. یک سوم طراوت و لگد روغن گیاهی را دریافت می کند. یکی دیگر شیرینی ترد دانه های انار قرمز روشن.

مقداری از همه چیز را بچشید و طعم انفجاری خواهید داشت که به این زودی فراموش نخواهید کرد.

بادمجان با آثار - دستور پخت / آشپزخانه در استانبول

من از گل کلم صرف نظر کردم و فقط با بادمجان آن را ساده نگه داشتم. من فکر می کنم حتی بهتر کار می کند.

و اجازه ندهید مقدار رویه هایی که باید آماده شوند شما را بترساند: آماده شدن هر کدام بیش از دو دقیقه طول نمی کشد. به محض اینکه یک گوجه فرنگی را رنده کردید و یک حبه (کوچک) سیر را له کردید، اساسا کارتان تمام شد.

همه چیز دیگر فقط هم زدن چند ماده اینجا و آنجا است. بدون جوش، بدون سرخ کردن، بدون تکنیک خاص. تنها چیزی که نیاز دارید چند کاسه کوچک و یک چنگال است.

اوه، و شما باید یک تخم مرغ را بجوشانید. اگر بخواهید، یعنی.

اگر ترجیح می دهید آن را گیاهی نگه دارید، قول می دهم بدون آن کاملاً خوشمزه است.

بادمجان همراه با کارها یک افزودنی عالی برای هر میز مزه ای یا حتی به عنوان پیش غذا به تنهایی وقتی مهمان دارید است. یا در صورت تمایل آن را برای شام روز هفته با مقداری نخود تند یا گوشت سرخ شده سرو کنید. یک درمان کوچک در اواسط هفته هرگز به کسی آسیب نمی رساند، درست است؟

بسته به اینکه چه چیز دیگری ارائه می شود، دستور غذا ۲-۴ سرو می شود.

 

بادمجان با آثار - دستور پخت / آشپزخانه در استانبول

بادمجان با آثار

بازده:
۲-۴ قسمت

وقتی داخل آشپزخانه داری کار میکنی باید بتونی به لوازم آشپزخونه ات اعتماد کنی . برندی که بشه هم بهش اعتماد کرد و هم گارانتی معتبر داشته باشه تو آشفته بازار امروز زیاد پیدا نمیشه ولی می تونی با محصولات برسادیس این مشکل رو کمتر اش کنی

برای آشپزی کردن . داشتن یه خردکن برسادیس نیازه که هم کارهای خردکردن مواد اولیه از سبزی و میوه و گوشت و مرغ و ادویه رو برات تو چند ثانیه کاملا یکدست خرد کنه . در زمان آشپزی و انجام کارهای خانه اگر خسته هم شدید می توانید یک لیوان قهوه اسپرسو یا آیس لاته و… را با اسپرسو ساز برسادیس نوش جان کنی و با انرزی بیشتر به انجام بقیه کارهای مربوطه ادامه دهید

بعد از رفع خستگی اگر نیاز به سرخ کردن مواد دارید می توانید از سرخ کن برسادیس استفاده کنید این دستگاه می نواند برایتان بدون نیاز به روغن مواد اولیه را کاملا سرخ کرده و با بخار پز نماید. شاید پس از آشپزی و کار در خانه نیاز به جارو زدن داشته باشید . جاروبرقی برسادیس با موتور قدرتموند و بی صدای خودش می تواند انجام این کار را برایتان لذت بخش کرده و با سرعت و دقت بالا هر نوع آلودگی را از بین ببرد

عناصر

  • ۲ عدد بادمجان بزرگ
  • ۱ عدد تخم مرغ
  • دانه های ½ انار

گوجه فرنگی رنده شده

  • ۱ گوجه فرنگی متوسط، از وسط ورقه شده
  • ۱ قاشق چایخوری رب گوجه فرنگی با بهترین کیفیت
  • ۱ قاشق چایخوری فلفل حلب (پل بیبر)
  • نمک و فلفل سیاه

سس تاهینی

  • ۱ حبه سیر کوچک، پوست کنده و له شده با کمی نمک با هاون و هاون خمیری شود
  • ۳۰ گرم تاهین
  • ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو
  • ۲-۳ قاشق غذاخوری آب یا آب گوجه فرنگی رنده شده
  • نمک و فلفل سیاه

روغن گیاهی

  • ۱۵ گرم گشنیز تازه (یا جعفری برگ تخت، در صورت تمایل)
  • ½ فلفل سبز، در صورت تمایل بدون دانه
  • ۱ ½ قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر
  • نمک و فلفل سیاه

دستورالعمل ها

  1. بادمجان را با چنگال از چند جا خار کنید و مستقیماً روی شعله گاز بسوزانید تا تماما سیاه و داخل آن نرم شود، ۱۰-۲۰ دقیقه بسته به اندازه بادمجان. گهگاه بچرخید. اگر کباب اجاق گاز و کباب گازی در دسترس ندارید، در فر با حداکثر درجه حرارت بپزید تا زمانی که بادمجان ها جمع شده و داخل آن نرم شوند، ۳۰-۶۰ دقیقه. در طول پخت حداقل یک بار بچرخانید. وقتی به اندازه کافی خنک شد، پوست سوخته را تا جایی که می توانید بردارید (فقط از دستان خود استفاده کنید و تحت هیچ شرایطی وسوسه نشوید که از آب جاری استفاده کنید). یا برای تأثیر چشمگیر، پوست را روی پوست بگذارید (به خاطر داشته باشید که خوردن آن را کمی دشوارتر می کند).
  2. تخم مرغ را به دلخواه بجوشانید. من ترجیح میدم نرم وسط ولی در غیر این صورت سفت باشه و ۷ دقیقه بجوشه. وقتی به اندازه کافی سرد شد، پوست آن را جدا کنید و از طول نصف کنید.
  3. گوجه فرنگی ها را به صورت برش خورده به سمت پایین رنده کنید. پوست را دور بریزید. گوجه فرنگی رنده شده را با رب گوجه فرنگی و فلفل چیلی مخلوط کرده و مزه دار کنید.
  4. مواد سس تاهینی را با هم مخلوط کرده و مزه دار کنید. با ۲ قاشق غذاخوری آب شروع کنید و در صورت لزوم مقدار بیشتری اضافه کنید – سس باید روان باشد اما همچنان سس باشد، نه مایع. در صورت تمایل، می توانید آب گوجه فرنگی رنده شده را جایگزین آب کنید، این سس خوشمزه تر می شود.
  5. مواد لازم برای روغن گیاهی را با مخلوط کن مخلوط کنید و مزه دار کنید. اگر مخلوط‌کن ندارید (یا می‌خواهید روی ظروف صرفه‌جویی کنید)، فقط برگ‌های گشنیز را از ساقه‌ها جدا کنید، فلفل قرمز را نازک برش دهید و به‌جای روغن گیاهی از آن به‌عنوان رویه‌های جداگانه استفاده کنید.
  6. برشی روی بادمجان ها ایجاد کنید و باز کنید. بقیه چیزها را با تخم مرغ، گوجه فرنگی رنده شده (من از چنگال استفاده می کنم و آب آن را باقی می گذارم)، سس تاهینی، روغن گیاهی (یا برگ گشنیز و تکه های فلفل سبز) و دانه های انار را روی آن بریزید. مقداری از هر تاپینگ را رزرو کنید تا مطمئن شوید که وقتی لایه بالایی از بین رفت، چیزهای بیشتری برای اضافه کردن وجود دارد. لذت ببرید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من