فروشگاه اینترنتی برسادیس

کباب بدون پیاز سماق وجود ندارد. این سالاد ساده و خوشمزه پیاز ترکی، همراهی عالی برای غذاهای غنی مانند کباب، جگر یا کوفته است. در اینجا نحوه درست کردن آن است.

پیاز سماق یک سالاد پیاز تند ترکی است. تند از پیاز خام، زینتی از سماق و با طراوت سبزی از جعفری، تعادل عالی را برای از بین بردن غنای غذاهای گوشتی مانند کباب یا جگر سرخ شده فراهم می کند.

طرز تهیه پیاز سماق

درست کردن سالاد پیاز به سبک ترکی ساده تر از این نیست. با این حال، نتیجه نهایی همه چیز در مورد آماده سازی مواد شما به درستی و روش مورد استفاده است.

در ترکیه معمولا برای این سالاد از پیاز قهوه ای معمولی استفاده می شود اما من پیاز قرمز را ترجیح می دهم. پیاز قرمز کمی ملایم‌تر و کمتر پرپشت است، که وقتی پیاز خام خورده شود مفید است.

نکته کلیدی در اینجا این است که پیازها را نازک برش دهید. این مقداری از مزه پیاز خام را از بین می برد و به سماق و آب لیمو اجازه می دهد تا غذا را متعادل کند. از بسیاری جهات، این چیزی است که باعث می شود طعم آن شبیه سالاد باشد و نه پیاز خام خلال شده!

پیاز سماق ترکی از بالا از نزدیک دیده می شود

دومین نکته مهم این است که بعد از خلال کردن پیاز چه می کنید. اگر بافت و تندی پیاز خام را دوست دارید، می توانید به سادگی آن را با سایر مواد مخلوط کرده و همانطور که هست سرو کنید.

من دوست دارم در این مرحله پیازها را با کمی نمک و آب لیمو بمالم، قبل از اینکه چند دقیقه آن را بگذارم. این به تعادل بیشتر سالاد پیاز کمک می کند، بنابراین طعم آن لذیذ و خوش طعم است – و نه فقط مانند پیاز خام.

در آخر درست قبل از سرو سماق و جعفری را با آن مخلوط می کنم. در حالی که افزودن جعفری (ریز یا تقریباً خرد شده) بسیار متداول است، در برخی نسخه ها از آن صرف نظر می شود.

هر کس نظر خود را در مورد مقادیر مناسب هر یک برای یک سالاد پیاز عالی خواهد داشت. به راحتی آزمایش کنید تا نسبت مورد علاقه خود را پیدا کنید!

پیاز سماق ترکی در بشقاب از بالا دیده می شود

برای تنوع غیر سنتی، من گاهی اوقات چند گوجه گیلاسی نصف شده را مخلوط می کنم. خوشمزه با کوفته ترکی!

سماق چیست؟

به احتمال زیاد برای یافتن پیاز سماق به اینجا آمده اید، بنابراین احتمالاً از قبل این را می دانید. اما اگر با سماق آشنا نیستید، از شما می خواهم که چنین شوید!

سماق نوعی توت ترش بومی مدیترانه و خاورمیانه است. قبل از ورود لیمو، یکی از اصلی ترین راه های افزایش اسیدیته به غذا در منطقه بود. سماق در مقایسه با آب لیمو، طعم ملایم‌تر و پیچیده‌تری دارد و علاوه بر تنگی ترش، دارای طعم‌های میوه‌ای است.

سماق معمولاً به صورت پودر استفاده می شود که از میوه خشک شده سماق تهیه می شود. اگر سماق تازه آسیاب شده را بگیرید، متوجه خواهید شد که نسبتاً پوسته پوسته (و نه کاملا پودری) و مرطوب است. سماق خشک را می توان به صورت کامل نیز یافت، اگرچه استفاده از آنها محدودتر است.

من عاشق استفاده از سماق در سالاد یا ماریناد هستم. به نظر من به خصوص با مرغ خوب می شود.

پیاز سماق در غذاهای ترکی

در ترکیه، این غذا معمولاً فقط به عنوان نامیده می شود سالاد پیاز (سالاد پیاز) یا سالاد پیاز با سماق (سالاد پیاز سماق).

پیاز سماق غذای اصلی در رستوران‌های کباب است که می‌توانید آن را به عنوان یکی از چندین بشقاب کوچک در خانه سرو کنید یا در بشقاب خود در کنار کباب. سعی کنید یک تکه نان را با یک تکه کباب کبابی تازه و کمی سالاد پیاز قرمز پر کنید. خوشمزه – لذیذ!

ترک ها نیز از این سالاد پیاز در کنار سایر غذاهای غنی یا چرب مانند جگر سرخ شده لذت می برند. من هم آنها را در کنار کوفته ترکی دوست دارم (دستور پخت در آینده) که در این صورت چند عدد گوجه گیلاسی نصف شده نیز اضافه می کنم (غیر سنتی!). با این حال، با کوفته، سالاد لوبیا با پیاز معروف به پیاز (دستور العمل آماده) غذای جانبی بسیار رایج تری است.

در حالی که شاید کمتر سنتی باشد، پیاز سماق با lahmacun یا pide نیز عالی است.

این دستور پیاز سماق یک کاسه کوچک درست می کند که برای ۲-۴ نفر کافی است.

 

پیاز سماق ترکی در بشقاب، از سطح چشم دیده می شود

پیاز سماق ترکی

بازده:
سرویس ۲-۴

سالاد پیاز ترکی زینگی که در کنار کباب یا جگر سرخ شده عالی است.

وقتی داخل آشپزخانه داری کار میکنی باید بتونی به لوازم آشپزخونه ات اعتماد کنی . برندی که بشه هم بهش اعتماد کرد و هم گارانتی معتبر داشته باشه تو آشفته بازار امروز زیاد پیدا نمیشه ولی می تونی با محصولات برسادیس این مشکل رو کمتر اش کنی

برای آشپزی کردن . داشتن یه خردکن برسادیس نیازه که هم کارهای خردکردن مواد اولیه از سبزی و میوه و گوشت و مرغ و ادویه رو برات تو چند ثانیه کاملا یکدست خرد کنه . در زمان آشپزی و انجام کارهای خانه اگر خسته هم شدید می توانید یک لیوان قهوه اسپرسو یا آیس لاته و… را با اسپرسو ساز برسادیس نوش جان کنی و با انرزی بیشتر به انجام بقیه کارهای مربوطه ادامه دهید

بعد از رفع خستگی اگر نیاز به سرخ کردن مواد دارید می توانید از سرخ کن برسادیس استفاده کنید این دستگاه می نواند برایتان بدون نیاز به روغن مواد اولیه را کاملا سرخ کرده و با بخار پز نماید. شاید پس از آشپزی و کار در خانه نیاز به جارو زدن داشته باشید . جاروبرقی برسادیس با موتور قدرتموند و بی صدای خودش می تواند انجام این کار را برایتان لذت بخش کرده و با سرعت و دقت بالا هر نوع آلودگی را از بین ببرد

عناصر

  • ۱ پیاز قرمز بزرگ، نصف شده و به ورقه های نازک بریده شده است
  • ۱ ق غ سماق
  • ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو
  • ۱۰ گرم برگ جعفری با برگ صاف، خرد شده
  • نمک

دستورالعمل ها

  1. سماق، آبلیمو و کمی نمک را به پیاز قرمز بمالید تا کاملا مخلوط و کمی نرم شود. ۱۰-۱۵ دقیقه کنار بگذارید.
  2. با جعفری مخلوط کرده و بلافاصله سرو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مطالب
مطالب پر بازدید
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من