فروشگاه اینترنتی برسادیس

تپسی کبابی یکی از نمادین ترین غذاهای آنتاکیا و هاتای است. این یک کباب گوشت چرخ کرده است که روی سینی پخته می شود (در زبان ترکی “تپسی”، از این رو نام آن) با سس گوجه فرنگی ساده روی آن پخته می شود. ساخت ساده و کاملاً با طعم بسته بندی شده است!

داستان کباب سینی ترکی

به طور سنتی، کبابی تپسی غذایی نبود که در خانه درست کنید.

در عوض، به قصاب محل خود می روید، که آن را برای شما آماده می کند. روش سنتی این است که تکه‌های گوشت را به همراه سایر مواد خرد کنید تا زمانی که قیمه درشتی به دست بیاید. سپس قصاب قیمه را در سینی مناسبی پهن می کرد و رویه های سنتی را اضافه می کرد.

سپس، کباب آماده را به نانوایی محلی می بردید، که آن را در تنور هیزمی کباب می کرد.

پس از اتمام، آن را همراه با چند قرص نان برمی دارید و برای یک شام خوشمزه به خانه می روید. فقط تصور بوی شگفت انگیز نان تازه و کباب تپسی که در نانوایی مخلوط می شود، مرا گرسنه می کند!

گوشت استفاده شده

خرد کردن تکه‌های گوشت در چرخ‌کرده، بافت منحصربه‌فردی را ایجاد می‌کند، اما برای آشپزهای خانگی مانند خودمان، استفاده از گوشت چرخ کرده عملی‌تر است.

من بیشتر گوشتم را از قصابی می خرم. وقتی به آنها می گویم دارم تپسی کبابی درست می کنم، قیمه را کمی متفاوت از کوفته ترکی یا سس پاستا درست می کنند. برای کباب تپسی از برش های چرب تر – ترجیحاً دنده – استفاده می کنند و درشت تری آسیاب می کنند.

یک قصاب تکه های گوشت را چرخ می کند
گوشت چرخ کرده به صورت سفارشی حتی کباب بهتری نسبت به گوشت چرخ کرده سوپرمارکتی درست می کند. عکس: بهار کیتاپچی

اگر می توانید گوشت خود را از قصابی بخرید، توصیه می کنم همین کار را انجام دهید.

گوشت چرخ کرده استاندارد البته خوب است. در این صورت پیشنهاد می کنم از گوشت چرخ کرده بدون چربی خودداری کنید. مخلوطی از گوشت بره و گاو معمولاً خوب کار می کند – گوشت چرخ کرده بره معمولاً چرب تر است و لایه دیگری از طعم را اضافه می کند.

برای طعم بیشتر، پیشنهاد می کنم چربی اضافی را به گوشت چرخ کرده اضافه کنید. در ترکیه، kuyruk yağı، چربی نزدیک دم گوسفند دم چاق، به دلیل طعم لذیذ آن استفاده می شود. اما هر چربی حیوانی موثر است. حتی کره

طرز تهیه کباب تپسی در خانه

درست کردن کبابی تپسی در خانه بسیار ساده است.

مخلوط گوشت

برخلاف کوفته، نیازی به خیس کردن نان یا اضافه کردن تخم مرغ یا آرد سوخاری نیست. به غیر از فلفل چیلی که در این منطقه بسیار رایج است، هیچ ادویه ای نیز در آن وجود ندارد.

همه چیز به گوشت مرغوب، کمی پیاز و سیر، جعفری و یک مشت فلفل چیلی بستگی دارد. و البته کمک سخاوتمندانه نمک. دلایل زیادی برای احتیاط در مصرف نمک وجود دارد، اما این یکی از آن موارد نیست. برای طعم کامل، باید دست سخاوتمندانه با نمک داشته باشید.

تزئین

یکی از ویژگی های منحصر به فرد تپسی کبابی این است که با سس گوجه فرنگی ساده پخته می شود.

من از مخلوط رب گوجه فرنگی، رب فلفل قرمز و آب جوش درست می کنم. در صورت تمایل می توانید رب گوجه فرنگی بیشتری را جایگزین رب فلفل قرمز کنید.

این باعث می شود که ظرف نهایی حتی آبدارتر شود، علاوه بر این، یک لایه طعم اضافی به ارمغان می آورد. خوشمزه – لذیذ!

در بالا، چند سبزی. از آنچه دوست دارید استفاده کنید، اما رایج ترین آنها فلفل سبز ملایم و بلند و گوجه فرنگی است. من دوست دارم پیاز قرمز اضافه کنم، دیگران سیب زمینی را دوست دارند.

برخی از قصاب ها دوست دارند گوشت را به رخ بکشند و سبزیجات را در کنار آن قرار دهند تا روی آن. تماس شما!

چند نکته برای درست کردن کباب تپسی در خانه

مواد تشکیل دهنده

همانطور که در بالا ذکر شد، الف گوشت چرخ کرده چرب اینجا بهترین کار را می کند در حالی که گوشت گاو در آنتاکیا رایج است، مخلوطی از گوشت گاو و بره معمولاً در صورت استفاده از گوشت چرخ کرده سوپرمارکت خوب عمل می کند. گوشت بره چرب تر و خوش طعم تر است و کباب تپسی خانگی بهتری می دهد.

تکه های فلفل قرمزفلفل حلب که به آن فلفل حلب نیز می‌گویند، فلفل قرمز است که بیشتر در ترکیه استفاده می‌شود. آنها معمولاً نسبتاً ملایم هستند، تقریباً یک سوم گرمای فلفل قرمز. اگر نمی توانید آنها را تهیه کنید، فلفل قرمز ریز خرد شده را جایگزین کنید تا مزه دار شود.

من دوست دارم اضافه کنم رب فلفل قرمز به سس. این یک چاشنی رایج در آشپزی ترکی است و عمق بیشتری نسبت به استفاده از رب گوجه فرنگی به تنهایی می دهد. اگر نمی توانید آن را پیدا کنید، جایگزین کردن رب گوجه فرنگی بیشتر کاملاً خوب است.

روش

روش سنتی این است که تکه های گوشت را با دست خرد کنید. با این حال، این برای اکثر آشپزهای خانگی غیرعملی است. شامل خودم

پس از تحقیق در مورد چگونگی به دست آوردن بهترین نتایج ممکن در خانه، به پیشنهادی مبنی بر مخلوط کردن مخلوط گوشت با سایر مواد به همان روش قصابی ها برخورد کردم. یعنی: با خرد کردن با چاقو.

این کمک می کند که مخلوط نسبت به زمانی که با دست مخلوط می شود فشرده شود. به نظر حقیر من، این روش بافت بهتری نسبت به مخلوط کردن با دست دارد. بنابراین این روش ترجیحی من است.

در آنتاکیا از سینی های دایره ای استفاده می کنند اما شما می توانید از هر سینی استفاده کنید. نباید خیلی کوچک باشد اما اگر از کباب بزرگتر است نگران نباشید. خیلی خوب است کباب تپسی را در کل سینی پخش نکنید.

جلوتر

کباب سینی را می‌توان از قبل آماده کرد و بسته به تازگی گوشت، در سینی در یخچال تا ۴۸ ساعت با درب بسته نگهداری کرد. با این حال، من سس را تا قبل از برشته کردن نمی گذارم.

ذخیره سازی

کباب تپسی باید تازه خورده شود. با این حال، باقیمانده آن در صورتی که در ظرف در بسته و تمیز نگهداری شود، به مدت چند روز در یخچال نگهداری می شود.

در کنار چه چیزی خدمت کنیم

کباب سینی ترکی یک غذای اصلی عالی است.

بهتر است با نان تازه پخته شده سرو شود. لواش، پیتا یا پیده همگی عالی هستند. آنها هم به عنوان وسیله ای برای خوردن گوشت و هم برای پاک کردن آب میوه های خوشمزه باقی مانده در سینی عمل می کنند.

یکی دیگر از گزینه های عالی بلغور است که بیشتر از برنج در این منطقه استفاده می شود.

معمول است که یک پیاز سرخ شده و مقداری رب گوجه فرنگی را به بلغور اضافه کنید. در این صورت، یک پیاز ریز خرد شده را در مقداری روغن زیتون نرم کنید، سپس یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی اضافه کنید. بعد از یک دقیقه تفت دادن، آب و بلغور را اضافه کنید، سپس طبق دستور پخت بپزید (نیازی به برگ بو یا فلفل دلمه ای نیست).

یک سالاد تازه نیز در کنار آن مفید است. در ترکیه، در بیشتر موارد، سالاد را در حالی که منتظر کباب خود هستید، می خورید تا در کنار آن.

در رستوران های کبابی معمولا غذا را با چند مزه شروع می کنید. هوموس، بابا گانوش و بادمجان در سس گوجه فرنگی در این منطقه رایج است که فرهنگ آشپزی زیادی با همسایگان شامی خود دارد. آنها شروع بسیار خوبی برای غذا می کنند، به خصوص اگر مردم را برای یک مهمانی مهمان کنید.

دستور غذا ۴-۶ سرو می شود.

وقتی داخل آشپزخانه داری کار میکنی باید بتونی به لوازم آشپزخونه ات اعتماد کنی . برندی که بشه هم بهش اعتماد کرد و هم گارانتی معتبر داشته باشه تو آشفته بازار امروز زیاد پیدا نمیشه ولی می تونی با محصولات برسادیس این مشکل رو کمتر اش کنی

برای آشپزی کردن . داشتن یه خردکن برسادیس نیازه که هم کارهای خردکردن مواد اولیه از سبزی و میوه و گوشت و مرغ و ادویه رو برات تو چند ثانیه کاملا یکدست خرد کنه . در زمان آشپزی و انجام کارهای خانه اگر خسته هم شدید می توانید یک لیوان قهوه اسپرسو یا آیس لاته و… را با اسپرسو ساز برسادیس نوش جان کنی و با انرزی بیشتر به انجام بقیه کارهای مربوطه ادامه دهید

بعد از رفع خستگی اگر نیاز به سرخ کردن مواد دارید می توانید از سرخ کن برسادیس استفاده کنید این دستگاه می نواند برایتان بدون نیاز به روغن مواد اولیه را کاملا سرخ کرده و با بخار پز نماید. شاید پس از آشپزی و کار در خانه نیاز به جارو زدن داشته باشید . جاروبرقی برسادیس با موتور قدرتموند و بی صدای خودش می تواند انجام این کار را برایتان لذت بخش کرده و با سرعت و دقت بالا هر نوع آلودگی را از بین ببرد

سینی کباب از بالا

کباب سینی ترکی

بازده:
۴-۶ وعده
زمان آماده سازی:
۱۰ دقیقه
زمان پخت:
۳۰ دقیقه
زمان کل:
۴۰ دقیقه

کباب نمادین از جنوب شرقی ترکیه که برای غذا دادن به بسیاری مناسب است.

عناصر

  • ۸۰۰ گرم (۱ ¾ پوند) گوشت چرخ کرده چرب، گوشت گاو، بره یا مخلوط
  • ۵۰ گرم (۱ ¾ اونس) چربی دم بره یا چربی حیوانی دیگر، ریز خرد شده (اختیاری)
  • ۱ پیاز کوچک، بسیار ریز خرد شده
  • دو مشت سخاوتمندانه (۳۰ گرم) جعفری برگ تخت، (ساقه های ضخیم برداشته شده)، ریز خرد شده
  • ۴ حبه سیر، ریز خرد شده
  • ۱ قاشق غذاخوری پل بیبر (فلفل حلب)
  • ۱ ¼ قاشق چایخوری نمک دریایی ریز آسیاب شده (در صورت استفاده از نمک کوشر آمریکایی بیشتر)

سس و تزیین

  • رب گوجه فرنگی ۲۵ گرم
  • ۲۵ گرم رب فلفل قرمز ترکیه (رب فلفل شیرین) یا بیشتر رب گوجه فرنگی
  • ۲۰۰ میلی لیتر (⅘ فنجان) آب جوش
  • چند عدد فلفل سبز ترکی بلند
  • ۱ پیاز قرمز، به صورت خلالی خرد شده
  • ۲ گوجه فرنگی، به صورت حلقه ای بریده شده

دستورالعمل ها

  1. فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد (۳۵۵ فارنهایت) گرم کنید. یک قالب گرد با قطر تقریبی ۲۶ تا ۲۸ سانتی‌متر (۱۰ تا ۱۱ اینچ) را چرب کنید. همچنین می‌توانید از یک قالب مستطیلی به ابعاد تقریبی ۲۰×۳۰ سانتی‌متر (۸×۱۲ اینچ) یا هر اندازه ورق پخت استفاده کنید.
  2. گوشت چرخ کرده را روی یک تخته برش بزرگ قرار دهید. چربی حیوانی خرد شده (در صورت استفاده)، پیاز، جعفری برگ صاف، سیر، بایبر و نمک را اضافه کنید. با یک چاقوی بزرگ خرد کنید تا خوب مخلوط شوند، حدود ۲ تا ۳ دقیقه. این روش بافت بهتری نسبت به مخلوط کردن با دست می دهد.
  3. گوشت را در قالب کباب بریزید. گوشت را به آرامی به شکل همبرگر بزرگ فشار دهید، تمام قالب برشته را پر کنید، مطمئن شوید که گوشت بیش از حد فشرده نمی شود. اگر از قالب یا ورقه پخت بزرگتر از حد توصیه شده استفاده می کنید، شکل گردی با قطر تقریبی ۲۶ تا ۲۸ سانتی متر (۱۰ تا ۱۱ اینچ) را در نظر بگیرید.
  4. رب گوجه فرنگی، رب فلفل قرمز (در صورت استفاده) و آب جوش را با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود. روی گوشت پخش کنید. روی آن را با تکه های فلفل و گوجه فرنگی به شکل دلخواه تزیین کنید.
  5. در طبقه وسط فر تا زمانی که رنگش خوب شده و بپزد، ۳۰ تا ۴۰ دقیقه تفت دهید. چند دقیقه خنک کنید، سپس به قطعات به اندازه برش دهید و سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مطالب
مطالب پر بازدید
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من