این سالاد دیپ اولین برخورد بسیاری از مردم با غذاهای ترکی به همراه یک سبد نان گرم است. اما چه چیزی در آن است؟ در اینجا طرز تهیه سالاد ازمه ترکی تازه و تند، پیش غذای عالی برای هر وعده غذایی را به شما آموزش می دهیم.

اگر تا به حال به ترکیه رفته اید، به احتمال زیاد غذا خورده اید خمیر تند. شاید این اولین طعم شما از غذاهای ترکی بود.

این سالاد کوچک اغلب در رستوران‌ها در کنار سبد نان ترکی سرو می‌شود که تقریباً لحظه‌ای که می‌نشینید ظاهر می‌شود. جایی بین یک سالاد ریز خرد شده و یک دیپ، مطمئناً بسیاری را متعجب کرده است که چه چیزی ممکن است باشد.

و شاید مهمتر از آن، چگونه تند این ممکن است

سالاد تند ترکی

افرادی که با غذاهای ترکی آشنایی ندارند، به نظر می رسد که فکر می کنند تند، پر از ادویه – یا حتی هر دو است. این خیلی از موضوع دور است. برعکس، غذاهای ترکی به طور کلی طعم تمیز و حرارت بسیار کمی دارند.

مانند هر چیزی، استثناهایی وجود دارد.

تند کلمه ترکی تند است. این کاسه کوچک سبزیجات ریز خرد شده ممکن است نامحسوس به نظر برسد. اما اگر به درستی تهیه شود، acili ezme نوعی سالسا فلفل ترکی است. مطمئناً یک ضربه بزرگ است!

جای تعجب نیست که به شدت به مناطق جنوبی و شرقی ترکیه مرتبط است. در اینجا، آنها دست سنگین تری با ادویه جات ترشی جات دارند، به خصوص فلفل قرمز خشک شده.

و همانطور که برای خرد کردن? این کلمه ترکی به معنای له شده است که به طرز تهیه آن اشاره دارد. در واقع، شما چندین غذای دیگر ازمه را در غذاهای ترکی خواهید یافت که همه آنها له شده و دارای بافتی شبیه به غوطه وری هستند.

گرما در acili ezme از کجا می آید؟

گرمای سالاد ازمه معمولا از یکی از دو منبع می آید.

روش ترجیحی من استفاده از تکه های فلفل چیلی خشک معروف به پل بیبر است که به فلفل حلب نیز معروف است. اینها معمولاً نسبتاً ملایم و بسیار معطر هستند، تقریباً مانند تکه های پاپریکا. گفتنی است، اگر به بازار ادویه سر بزنید، تنوع بسیار زیادی از پال بابر، از بسیار ملایم تا فوق تند، در دسترس است.

اگر به آن دسترسی دارید، هنگام تهیه این سالاد از یک نسخه نسبتا تند استفاده کنید. یا می‌توانید، همانطور که در دستور غذای من در زیر پیشنهاد داده‌ام، از ترکیب فلفل‌های تازه و یک دمنوش معمولی استفاده کنید.

گزینه دیگری که در جنوب شرقی رایج تر است، استفاده از خمیر فلفل تند ترکی است. شما آن را در خواربارفروشی های بین المللی من با برچسب نام ترکی آن پیدا خواهید کرد سس فلفل تند. استفاده از این گرمای زیبای umami اضافه می کند.

من شخصاً طعم تمیزتر و تازه تر سبزیجات تازه و بایبر را ترجیح می دهم.

طرز تهیه سالاد ازمه

مانند همه سالادهای مبتنی بر سبزیجات تازه، سالاد اِزمه ترکی بهتر است به صورت تازه خرد شده و از سبزیجات در فصل استفاده شود. به این ترتیب، این سالاد بهتر است در طول ماه های تابستان یا اوایل پاییز، زمانی که گوجه فرنگی پر از طعم است، سرو شود.

سالاد ترکی ازمه خرد شده روی تخته سفید، از نزدیک دیده می شود

از بین مواد تشکیل دهنده، مهمترین چیز این است که مطمئن شوید که گوجه فرنگی قرمز، آفتاب رسیده و پر طعم باشد. در اوج تابستان می توانید از هر گوجه فرنگی برای این سالاد استفاده کنید. گوجه‌فرنگی‌های گیلاسی یا آلویی کوچک‌تر انتخاب مطمئن‌تری در هفته‌های قبل و بعد از آن هستند.

اگر گوجه‌فرنگی‌های شما هنوز به اوج طعم نرسیده‌اند، یا فقط می‌خواهید یک پانچ اوامی اضافه کنید، می‌توانید ۱ تا ۲ قاشق چایخوری رب گوجه‌فرنگی با بهترین کیفیت را به سالاد اضافه کنید. باز هم، من شخصاً طعم تمیزتر و تازه تر سبزیجات تازه را در اینجا ترجیح می دهم، اما گاهی اوقات گوجه فرنگی های شما به کمی کمک نیاز دارند.

همانطور که در بالا ذکر شد، مگر اینکه بتوانید یک فلفل دلمه ای بسیار تند تهیه کنید، توصیه می کنم از فلفل های تازه و خشک در این دستور غذا استفاده کنید. مثل همیشه با فلفل قرمز، چه تازه و چه خشک، به خاطر داشته باشید که آنها می توانند از نظر گرما بسیار متفاوت باشند! مقادیر را با موادی که در دست دارید و سلیقه خودتان تنظیم کنید.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید: دستور العمل مشخصی برای سالاد ازمه وجود ندارد. هر آشپزی ترجیحات خاص خود را دارد و به راحتی می توان آن را با توجه به آنچه در دست دارید یا در آن روز خاص احساس می کنید تغییر داد.

نسخه من تازه و ساده است، دیگران دوست دارند تنوع بیشتری از سبزیجات یا ادویه ها را اضافه کنند. دستور العمل زیر را یک نقطه شروع خوشمزه در نظر بگیرید تا طرحی که باید برای یک سه راهی دنبال شود.

طرز سرو سالاد اِزمه ترکی

در ترکیه، ازمه را عمدتاً در رستوران های کباب پیدا می کنید. در اینجا معمولاً به عنوان پیش غذا در کنار نان تازه یا به عنوان پیش غذا برای کباب سرو می شود. بسیاری از رستوران‌های دیگر، به‌ویژه رستوران‌هایی که برای گردشگران طراحی شده‌اند، در حالی که مهمانان پشت میز می‌نشینند، یک کاسه کوچک آسیلی ازمه سرو می‌کنند.

سالاد را می توان به عنوان مزه نیز سرو کرد. همچنین در کنار هر گوشت کبابی (نه فقط کباب) به خوبی کار می کند.

به هر ترتیبی که آن را سرو می کنید، مطمئن شوید که نان تازه و خوشمزه فراوانی مانند نان پیده ترکی در کنار آن برای پاک کردن آب میوه های خوشمزه وجود دارد.

من همیشه توصیه می کنم درست قبل از سرو سالاد سبزیجات خرد شده درست کنید. سبزیجات تازه پس از خرد شدن به سرعت تردی خود را از دست می دهند. از آنجایی که ازمه به قدری ریز خرد شده است که تقریباً شبیه یک دیپ است، می توان آن را چند ساعت جلوتر و با کمی خمیر درست کرد. اما بهترین رستوران ها همیشه به دلایلی آن را برای سفارش خرد می کنند.

دستور غذا ۲-۳ سرو می شود.

وقتی داخل آشپزخانه داری کار میکنی باید بتونی به لوازم آشپزخونه ات اعتماد کنی . برندی که بشه هم بهش اعتماد کرد و هم گارانتی معتبر داشته باشه تو آشفته بازار امروز زیاد پیدا نمیشه ولی می تونی با محصولات برسادیس این مشکل رو کمتر اش کنی

برای آشپزی کردن . داشتن یه خردکن برسادیس نیازه که هم کارهای خردکردن مواد اولیه از سبزی و میوه و گوشت و مرغ و ادویه رو برات تو چند ثانیه کاملا یکدست خرد کنه . در زمان آشپزی و انجام کارهای خانه اگر خسته هم شدید می توانید یک لیوان قهوه اسپرسو یا آیس لاته و… را با اسپرسو ساز برسادیس نوش جان کنی و با انرزی بیشتر به انجام بقیه کارهای مربوطه ادامه دهید

بعد از رفع خستگی اگر نیاز به سرخ کردن مواد دارید می توانید از سرخ کن برسادیس استفاده کنید این دستگاه می نواند برایتان بدون نیاز به روغن مواد اولیه را کاملا سرخ کرده و با بخار پز نماید. شاید پس از آشپزی و کار در خانه نیاز به جارو زدن داشته باشید . جاروبرقی برسادیس با موتور قدرتموند و بی صدای خودش می تواند انجام این کار را برایتان لذت بخش کرده و با سرعت و دقت بالا هر نوع آلودگی را از بین ببرد

سالاد ازمه ترکی خرد شده روی تخته سفید، از بالا دیده می شود

سالاد ازمه ترکی

بازده:
۲-۳ وعده
عناصر

  • ۱ پیاز متوسط ​​نصف شده و نازک برش داده شده است
  • ۲۰۰ گرم گوجه فرنگی گیلاسی (یا دیگر گوجه فرنگی های فصلی)، ریز خرد شده
  • ۱ عدد فلفل قرمز رومانو، دانه گرفته و ریز خرد شده
  • ۱ عدد فلفل قرمز متوسط ​​داغ، ریز خرد شده
  • ۲ قاشق غذاخوری جعفری صاف و ریز خرد شده
  • ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو
  • ۱ قاشق غذاخوری ملاس انار
  • ۲ قاشق چایخوری پل بیبر (فلفل حلب) یا به دلخواه
  • نمک و فلفل

دستورالعمل ها

  1. پیاز را با کمی نمک بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. این به نرم شدن بخشی از طعم تند پیاز خام کمک می کند.
  2. تمام سبزی ها و جعفری صاف را ابتدا جدا و سپس با هم ریز خرد کنید. خرد کردن را ادامه دهید تا زمانی که مخلوطی بین سالاد و دیپ باشد.
  3. به ظرفی منتقل کنید و با آبلیمو، ملاس انار، بایبر، نمک و فلفل مزه دار کنید. بلافاصله سرو کنید.

یادداشت

اگر گوجه‌فرنگی‌های شما خیلی رسیده و خوش‌طعم نیستند، ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی باکیفیت به آن اضافه کنید تا طعم آن بیشتر شود.

برای یک غوطه ورتر و پر از umami بیشتر، خمیر فلفل تند (خمیر فلفل تند ترکیه) را جایگزین فلفل چیلی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مطالب
مطالب پر بازدید
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من