فروشگاه اینترنتی برسادیس

این سالاد هویج ترکی با ماست به همان سادگی که خوشمزه است. ساخته شده از هویج تفت داده شده با ماست سیر مخلوط شده، به عنوان بخشی از مزه یا به عنوان غذای جانبی برای ماهی سالمون عالی است.

– من هرگز به این شکل هویج نخوردم.

مهمان ما که از بریتانیا آمده بود، به وضوح خوشحال شد.

– در بریتانیا، ما همیشه هویج را به عنوان چیزی کسل کننده می دانیم، چیزی که می خوریم زیرا برای شما خوب است، نه به این دلیل که می خواهیم. اما این غذا فوق العاده است!

هر چند متواضع هستم، بیشتر از این نمی توانستم موافق باشم.

ظرف مورد نظر از تصور خودم نبود، بنابراین اعتباری نگرفتم (و نگرفتم). چیزی که من سرو کرده بودم یک مزه سنتی ترکی از هویج تفت داده شده با ماست و سیر بود.

ساده به نظر می رسد. و هست.

با این حال طعم ها بسیار بیشتر از مجموع اجزای آن است.

سالاد هویج با نام های مختلف

من اسم این سالاد هویج ترکی را گذاشته ام، هرچند از شنیدن پیشنهادهای بهتر خوشحالم. خود ترک ها در واقع نام های مختلفی برای این غذا دارند.

سالاد هویج ترکی روی بشقاب آبی رنگارنگ و پس‌زمینه فلزی، از بالا
عکس: بهار کیتاپچی

من آن را بهتر می دانم تارتاتور هویج. تاراتور در اصل یک غذای ساده یا سس بود که از گردو و سرکه آسیاب شده تهیه می شد. این مفهوم بسیار گسترده شد و در جاهای مختلف معانی مختلفی به خود گرفت.

در لونت، سس تاهینی گاهی اوقات به عنوان تاراتور شناخته می شود. در بالکان، به معنای مخلوط آبکی از ماست و خیار است، شبیه به یونانی tzatziki یا cacık ترکی.

در ترکیه، به احتمال زیاد تصویری از سس گردوی سیر و ماست را تداعی می کنند. بنابراین، نامیدن این غذا “تاراتور هویج” (havuç که کلمه ترکی برای هویج است) منطقی است.

دیگران به سراغ یک رویکرد ساده تر می روند، به سادگی به آن اشاره می کنند هویج با ماست (“هویج با ماست”).

جستجوی گوگل برای سالاد هویج به همان اندازه دستور العمل های این غذا را برای اشکال مختلف سالاد هویج خام برمی گرداند. بنابراین به نظر می رسد که از آن نیز استفاده شود.

طرز تهیه این دستور هویج ترکی خوشمزه

هر چه اسمش را انتخاب کنید، این غذای کلاسیک ترکی ساده است.

چیزی که همه تفاوت را با آنچه که معمولاً به عنوان “سالاد” تصور می کنید، ایجاد می کند، این است که با تفت دادن هویج در روغن زیتون شروع می کنید. به دلایلی، بیشتر غربی ها مفهوم سالاد را سالاد می دانند که عمدتاً از مواد خام تهیه می شود. در قسمت من از جهان، سالاد ممکن است خام یا پخته باشد.

این مرحله بسیار مهم است، زیرا به نشان دادن شیرینی طبیعی هویج کمک می کند. این یک تطابق کامل با اسیدیته خفیف ماست است.

برای بهترین نتیجه، هنگام تفت دادن هویج حتما از روغن زیتون با کیفیت استفاده کنید. این هم به طعم و هم بافت غذای نهایی می‌افزاید.

یک روغن زیتون عالی هرگز احساس چربی نمی کند، حتی اگر مقدار زیادی از آن استفاده کنید. من هنگام تهیه این سالاد هویج ترکی از روغن زیتون فوق بکر ملایم استفاده می کنم.

سالاد هویج ترکی در بشقاب مستطیلی شکل که از کناره دیده می شود

من ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو را برای ایجاد تعادل کامل بین شیرینی و ترش پیشنهاد کرده ام، اما توصیه می کنم از حواس خود استفاده کنید. ماست ها متفاوت هستند، از خامه ای تا تند. حتی همان بسته ماست با گذشت زمان تغییر می کند، زیرا هر چه مدت بیشتری در یخچال بماند کمی ترش تر می شود.

و در مورد نمک اینجا کوتاهی نکنید. احتمالاً کمی بیشتر از آنچه فکر می کنید نیاز خواهد داشت!

ارائه پیشنهادات

این سالاد هویج ترکی با ماست یک مزه عالی است. به این ترتیب، به عنوان یکی از چندین غذا عالی است. شما می توانید چند دستور پخت مزه ترکی دیگر را در آرشیو من پیدا کنید.

مزه یک راه عالی برای سرگرمی است. من به ندرت وقتی دوستانی را برای شام می بینم پیش غذا سرو می کنم. در عوض، من مجموعه ای از مزه را سرو می کنم. گاهی اوقات حتی یک غذای اصلی سرو نمی کنم. در عوض، من با مزه های سرد شروع می کنم، سپس با مزه های گرم ادامه می دهم.

این ظرف به عنوان پیش غذا نیز عالی است. به نظر من به خصوص با ماهی کار می کند. من آن را با ماهی قزل آلا دوست دارم، برای مثال. در این صورت یک کمک خوب از شوید واقعاً خوب عمل می کند!

در صورت آماده شدن، حتما تا زمان سرو در یخچال نگهداری کنید. در غیر این صورت ممکن است روغن زیتون و آب پنیر از هم جدا شوند. اگر این اتفاق بیفتد، جای نگرانی نیست، زیرا معمولاً می توانید آن را دوباره با هم مخلوط کنید.

مطمئن شوید که آن را در مدت زمان زیادی از یخچال خارج کنید، تا سالاد زمان داشته باشد تا به دمای اتاق برسد. سردی یخچال طعم را به میزان قابل توجهی کدر می کند.

این دستور به اندازه کافی برای سرو ۶ تا ۸ عدد به عنوان بخشی از ماز بزرگتر یا ۲ تا ۴ عدد به عنوان غذای جانبی است.

وقتی داخل آشپزخانه داری کار میکنی باید بتونی به لوازم آشپزخونه ات اعتماد کنی . برندی که بشه هم بهش اعتماد کرد و هم گارانتی معتبر داشته باشه تو آشفته بازار امروز زیاد پیدا نمیشه ولی می تونی با محصولات برسادیس این مشکل رو کمتر اش کنی

برای آشپزی کردن . داشتن یه خردکن برسادیس نیازه که هم کارهای خردکردن مواد اولیه از سبزی و میوه و گوشت و مرغ و ادویه رو برات تو چند ثانیه کاملا یکدست خرد کنه . در زمان آشپزی و انجام کارهای خانه اگر خسته هم شدید می توانید یک لیوان قهوه اسپرسو یا آیس لاته و… را با اسپرسو ساز برسادیس نوش جان کنی و با انرزی بیشتر به انجام بقیه کارهای مربوطه ادامه دهید

بعد از رفع خستگی اگر نیاز به سرخ کردن مواد دارید می توانید از سرخ کن برسادیس استفاده کنید این دستگاه می نواند برایتان بدون نیاز به روغن مواد اولیه را کاملا سرخ کرده و با بخار پز نماید. شاید پس از آشپزی و کار در خانه نیاز به جارو زدن داشته باشید . جاروبرقی برسادیس با موتور قدرتموند و بی صدای خودش می تواند انجام این کار را برایتان لذت بخش کرده و با سرعت و دقت بالا هر نوع آلودگی را از بین ببرد

سالاد هویج ترکی روی بشقاب آبی رنگارنگ و پس‌زمینه فلزی، از بالا

سالاد هویج ترکی با ماست

بازده:
۲-۸ وعده (به بالا مراجعه کنید)
زمان آماده سازی:
۵ دقیقه
زمان پخت:
۱۵ دقیقه
زمان اضافی:
۵ دقیقه
زمان کل:
۲۵ دقیقه

مزه ساده که مطمئناً دیدگاه جدیدی در مورد هویج به شما می دهد.

عناصر

  • ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون (من از روغن فوق بکر ملایم استفاده می کنم)
  • ۱ حبه سیر بزرگ، ریز خرد شده
  • ۵۰۰ گرم (۱ ⅛ پوند) هویج، پوست کنده و خرد شده
  • ۲۵۰ گرم (۱ فنجان) ماست یونانی
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر
  • ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو
  • پل بیبر (فلفل حلب) یا سبزی تازه، برای پاشیدن (اختیاری)
  • نمک و فلفل

دستورالعمل ها

  1. یک ماهیتابه بزرگ با کف ضخیم را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. سیر را در روغن زیتون سرخ کنید تا زمانی که تازه شروع به نرم شدن کند اما هنوز رنگ نگیرد، حدود ۳۰ ثانیه. هویج را اضافه کنید. سرخ کنید تا هویج شروع به نرم شدن کند و مرتباً ۱۲-۱۵ دقیقه هم بزنید. در صورت لزوم، روغن زیتون بیشتری در طول پخت اضافه کنید. کنار بگذارید تا خنک شود.
  2. ماست، روغن زیتون خالص و آب لیمو را با کمی نمک و فلفل مخلوط کنید. مخلوط هویج خنک شده را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. با نمک و فلفل مزه دار کنید. تا زمان سرو خنک نگه دارید. در صورت تمایل، قبل از سرو، چند تکه چیلی یا چند سبزی تازه خرد شده بپاشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مطالب
مطالب پر بازدید
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من