فروشگاه اینترنتی برسادیس

سوپ گوجه فرنگی مورد علاقه من ترکی است، حاوی گوشت چرخ کرده و ماکارونی خانگی است و از نظر طعم بسیار لذت بخش است. این معروف از غذاهای ترکی نیست – حتی در ترکیه – اما باید باشد!

در مواقعی، شریک زندگی من برای من پیام های متنی ارسال می کند که حاوی چیزی جز یک لینک ساده نیست. بدون زمینه، فقط لینک.

این بار دیگر کافی بود.

عنوان – سوپ لژ – زنگ نخورد. به جز این که بگوییم این نوعی دستور پخت سوپ بود، چوربا کلمه ترکی برای سوپ است.

اما نگاهی گذرا به دستور غذا برای امتحان کردن آن در روز بعد کافی بود.

Tekke çorbası چیست و از کجا آمده است؟

Tekke çorbası یک سوپ گوجه فرنگی ترکی با گوشت چرخ کرده و ماکارونی تازه است. این ممکن است مانند یک سوپ “سبک بولونی” به نظر برسد. اما طعم دهنده ها آن را هر چیزی به جز.

کلید اینجا فلفل چیلی و نعناع خشک است که ترکیبی کلاسیک در سوپ های ترکی است.

می‌دانم که نعناع خشک در سوپ گوجه‌فرنگی عجیب به نظر می‌رسد، اما از شما می‌خواهم آن را امتحان کنید. این واقعا یک راه عالی برای افزودن یک لایه طعم جالب و همچنین خوشمزه است.

سوپ گوجه فرنگی ترکی با گوشت و ماکارونی در یک کاسه سوپ سفید طرح دار، از سطح چشم دیده می شود

این سوپ محلی برای کوتاهیا است، شهری در آناتولی مرکزی که برای من بیشتر به دلیل اینکه خانه یکی از برندهای تجاری بزرگ سرامیک کشور است، شناخته شده است.

تا آنجا که من می توانم جمع آوری کنم، تکه çorbası در جاهای دیگر کمتر شناخته شده است. در هیچ یک از کتاب های آشپزی ترکی من به آن اشاره نشده است.

شاید این نام بتواند سرنخ های بیشتری از منشا آن به ما بدهد؟

یک پتو کلمه ای است با مفاهیم مذهبی از آن برای ساختمان هایی استفاده می شود که برای اعتکاف معنوی پیروان تصوف استفاده می شود.

شاید یکی از این تکه‌ها در منطقه کوتاهیا این سوپ را به عنوان غذای مخصوص خود سرو کرده باشد؟ من فقط می توانم حدس بزنم –

طرز تهیه این سوپ

نکته جالب در مورد این سوپ، عمق طعم آن است، در حالی که درست کردن آن بسیار آسان است. واقعاً مزه‌ای می‌دهد که انگار تمام روز روی اجاق گاز می‌چرخد.

سوپ گوجه فرنگی ترکی با گوشت و پاستا در قابلمه، از سطح چشم دیده می شود

با این حال، ساخت آن بسیار سریع و آسان است. و با موادی که احتمالا قبلاً در کمدهای خود دارید!

با سرخ کردن گوشت و پیاز شروع می کنید. پس از پخت، سیر، رب گوجه فرنگی و رب فلفل قرمز را اضافه کنید.

رب فلفل قرمز معمولا برای طعم دادن به غذاهای ترکی استفاده می شود و توصیه می کنم در صورت امکان آن را تهیه کنید. اگر آن را پیدا نکردید، همیشه می توانید رب گوجه فرنگی بیشتری را جایگزین کنید.

در آخر گوجه فرنگی تازه، ادویه و آب را اضافه کنید. کمی بجوشانید، پاستا و وویلا را اضافه کنید! به محض اینکه پاستا تمام شد، سوپ شما آماده است.

تنها عنصری که در اینجا ممکن است کمی اضافی از شما بخواهد، پاستا است. قرار است در خانه ساخته شود!

از آنجایی که این یک سوپ است، ماکارونی استفاده شده نسبتاً روستایی است و سریع در کنار هم قرار می گیرد. قطعا قابل دستیابی است.

البته اگر ترجیح می دهید، می توانید این را به طور کامل حذف کنید و از ماکارونی خشک استفاده کنید. هم خوب کار میکنه اما توصیه می‌کنم ماکارونی تازه را امتحان کنید تا بافتی دلپذیرتر داشته باشید. واقعا یه تفاوتی ایجاد میکنه.

پاستا در غذاهای ترکی

اگر تازه با غذاهای ترکی آشنا شده اید، ممکن است از شنیدن ماکارونی تازه شگفت زده شوید. آیا همه چیز در مورد کباب و بورک نیست؟ این ماده ایتالیایی در یک غذای کلاسیک ترکی چه می کند؟

خوب، ماکارونی همیشه بخش مهمی از غذاهای ترکی بوده است.

مانتی در دست یک نفر
راویولی، ساخته شده به سبک کایسری. عکس: بهار کیتاپچی

مانتی که اغلب به عنوان راویولی ترکی توصیف می شود، یکی از محبوب ترین غذاهای ترکی است. آنها اساسا کوفته های کوچکی هستند که در اشکال مختلف ساخته می شوند. معمولاً با سس ماست و کره چیلی سرو می شود.

این غذا چیزی نیست که ترک ها از ایتالیایی ها یاد گرفتند. در عوض، می توان آن را به مغول ها ردیابی کرد.

Erişte، یک ماکارونی روستایی و برش دستی که معمولاً به شکل چوب کبریت است، معمولاً در بازارها موجود است. این یک غذای روزمره محبوب است، و اگر ویکی‌پدیا را باور کرد (من هیچ تحقیق مستقلی در مورد این موضوع خاص انجام نداده‌ام)، می‌توان آن را در شمال چین جستجو کرد.

به این ترتیب، تعدادی از غذاهای سنتی ترکی وجود دارد که اکنون می توانیم آنها را به عنوان “پاستا” طبقه بندی کنیم.

طرز سرو این سوپ گوجه فرنگی ترکی با گوشت و پاستا

این سوپ یک غذای روستایی و مقوی است که در نوع خود به عنوان شام به خوبی روی پای خود می ایستد. اگر به عنوان شام سرو می شود، یک سالاد تازه را به همراه آن پیشنهاد می کنم.

اگر از خوردن سوپ با سوپ مشکلی ندارید، یک cacık مایع (به ترکی “سوپ tzatziki”) یک تطابق عالی است.

من شخصاً دوست دارم نیمی از شام را درست کنم. این یک درمان در کنار borek است.

۳-۴ عدد به عنوان غذای اصلی، بیشتر به عنوان پیش غذا یا پیش غذا سرو می شود.

وقتی داخل آشپزخانه داری کار میکنی باید بتونی به لوازم آشپزخونه ات اعتماد کنی . برندی که بشه هم بهش اعتماد کرد و هم گارانتی معتبر داشته باشه تو آشفته بازار امروز زیاد پیدا نمیشه ولی می تونی با محصولات برسادیس این مشکل رو کمتر اش کنی

برای آشپزی کردن . داشتن یه خردکن برسادیس نیازه که هم کارهای خردکردن مواد اولیه از سبزی و میوه و گوشت و مرغ و ادویه رو برات تو چند ثانیه کاملا یکدست خرد کنه . در زمان آشپزی و انجام کارهای خانه اگر خسته هم شدید می توانید یک لیوان قهوه اسپرسو یا آیس لاته و… را با اسپرسو ساز برسادیس نوش جان کنی و با انرزی بیشتر به انجام بقیه کارهای مربوطه ادامه دهید

بعد از رفع خستگی اگر نیاز به سرخ کردن مواد دارید می توانید از سرخ کن برسادیس استفاده کنید این دستگاه می نواند برایتان بدون نیاز به روغن مواد اولیه را کاملا سرخ کرده و با بخار پز نماید. شاید پس از آشپزی و کار در خانه نیاز به جارو زدن داشته باشید . جاروبرقی برسادیس با موتور قدرتموند و بی صدای خودش می تواند انجام این کار را برایتان لذت بخش کرده و با سرعت و دقت بالا هر نوع آلودگی را از بین ببرد

سوپ گوجه فرنگی ترکی با گوشت و پاستا در کاسه سوپ سفید طرحدار روی میز چوبی، از بالا

سوپ گوجه فرنگی ترکی با گوشت و پاستا

بازده:
۳-۴ وعده به عنوان غذای اصلی

Tekke çorbası یک سوپ ترکی کمی شناخته شده است که دارای طعم و مزه است.

عناصر

  • ۱ قاشق غذاخوری کره
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۱۵۰ گرم (۵ ¼ اونس) گوشت چرخ کرده
  • ۱ پیاز، ریز خرد شده
  • ۲ حبه سیر، ریز خرد شده
  • رب گوجه فرنگی ۴۰ گرم (۳ قاشق غذاخوری).
  • ۲۰ گرم (۱ ½ قاشق غذاخوری) رب فلفل قرمز شیرین (یا بیشتر رب گوجه فرنگی)
  • ۴۰۰ گرم (۱۴ اونس) گوجه فرنگی، پوست کنده و خرد شده
  • ۱ قاشق چایخوری پل بیبر (فلفل حلب)
  • ½ قاشق چایخوری نعناع خشک
  • ۱ لیتر (۴ فنجان) آب جوش
  • ۱۶۰ گرم ماکارونی تازه (به زیر مراجعه کنید) یا ۱۰۰ گرم ماکارونی خشک
  • نمک و فلفل

خمیر پاستا

  • ۱۰۰ گرم آرد سفید (آرد پاستا در صورت تمایل)
  • ۱ عدد تخم مرغ
  • ۱-۲ قاشق غذاخوری آب
  • مقدار اندکی نمک

دستورالعمل ها

  1. با درست کردن خمیر ماکارونی شروع کنید. آرد را با کمی نمک مخلوط کنید. ترک در تخم مرغ. خوب هم بزنید و با قاشق آب به آن اضافه کنید تا خمیر سفتی به دست آید. خمیر را به مدت ۳-۵ دقیقه ورز دهید تا نسبتاً یکدست شود. من معمولا این کار را با دست انجام می دهم، اما می توانید از مخلوط کن هم استفاده کنید. در پلاستیک (یا معادل آن) محکم بپیچید و نیم ساعت در یخچال بگذارید.
  2. در همین حال، یک قابلمه ته ضخیم را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. گوشت و پیاز را در کره و روغن زیتون تفت دهید تا پیاز شفاف و نرم شود اما رنگی نداشته باشد، ۸ تا ۱۰ دقیقه. مرتب هم بزنید تا نسوزد.
  3. سیر، رب گوجه فرنگی و رب فلفل قرمز شیرین را اضافه کنید. چند دقیقه دیگر سرخ کنید و مدام هم بزنید.
  4. گوجه فرنگی و نعناع خشک را اضافه کنید. بگذارید به جوش بیاید و بگذارید ۴-۵ دقیقه بجوشد.
  5. آب را اضافه کنید، خوب مخلوط کنید و بگذارید ۱۰-۱۵ دقیقه بجوشد. با نمک و فلفل مزه دار کنید.
  6. در حالی که سوپ در حال پختن است، پاستا را به اندازه دلخواه نازک حلقه کنید. من این یکی را به ضخامت ورقه های لازانیا دوست دارم. می توانید این کار را به صورت دستی با وردنه یا با کمک دستگاه پاستا انجام دهید. اگر از دستگاه ماکارونی استفاده می کنید، آن را ۸ تا ۱۰ بار روی صفر تنظیم کنید، بین هر دور آن را از وسط تا کنید، سپس هر بار تنظیم را یک عدد افزایش دهید تا زمانی که خوشحال شوید. من معمولا روی ۴ یا ۵ متوقف می‌شوم. هر روشی که می‌خواهید، حتماً از آرد فراوان استفاده کنید تا خمیر ماکارونی به سطوح شما نچسبد.
  7. پاستا را به مربع های ۱-۲ سانتی متری (½-¾ اینچ) برش دهید. لازم نیست کاملاً یکنواخت یا حتی بسیار زیبا باشند.
  8. در حالی که سوپ را خوب هم می زنیم پاستا را به سوپ اضافه می کنیم. بگذارید ۲ تا ۳ دقیقه بجوشد تا پاستا پخته شود و روی سطح شناور شود. اگر از ماکارونی خشک استفاده می کنید، ۱۰۰ میلی لیتر (⅖ فنجان) مایع دیگر اضافه کنید و دستورالعمل بسته را برای زمان پخت بررسی کنید. اگر دوست دارید، می توانید ماکارونی از قبل پخته شده را نیز اضافه کنید، در این صورت فقط باید آن را گرم کنید. وقتی پاستا پخته به نظر می رسد، حرارت را بردارید و چند دقیقه بگذارید.
  9. سوپ را در کاسه ها بریزید و قبل از سرو، کمی جعفری تازه خرد شده بریزید. مطمئن شوید که چند تکه لیمو در این نزدیکی دارید تا برای کسانی که تمایل دارند در سوپ فشار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مطالب
مطالب پر بازدید
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من