فروشگاه اینترنتی برسادیس

چغندر طعم ها را دوست دارد. طعم های قوی! درست کردن این غذا از چغندر و نخود با ماست هریسا از اولین کتاب آشپزی من ساده است، اما ظاهر و طعم فوق العاده ای دارد. یک غذای گیاهی خوشمزه را درست می کند!

آیا می دانستید که همه انواع چغندر از چغندر دریایی، گیاهی که در ابتدا در امتداد سواحل مدیترانه رشد کرده است؟

ریشه چندانی ندارد اما بیشتر به شاتوت وابسته است و فقط برگ های آن خورده می شود. یونانی ها این گیاه را برای بیش از دو هزار سال کشت می کردند، اما گونه هایی با ریشه های خوراکی برآمده تا قرن شانزدهم ظاهر نشدند.

البته از آنجا به بعد خیلی راحت پخش شد. امروزه چغندر در بسیاری از اشکال، اشکال و رنگ ها به طور گسترده در بسیاری از نقاط جهان در دسترس است.

چغندر / آشپزخانه ای در استانبول

و وقتی چغندر را می بینید ارزش برداشتن دارد. آنها نه تنها زیبا هستند، بدون توجه به تنوع. اونا هم خوشمزه هستن

چغندرها عاشق طعم های تند هستند

چغندر از جمله آن دسته از مواد قوی است که می تواند طعم زیادی به خود بگیرد. آنها نیاز مزه دار، مبادا خیلی شیرین شوند، حداقل یک بار پخته شوند. به همین دلیل است که به عنوان مثال، اغلب در سالاد چغندر مقدار زیادی سرکه پیدا خواهید کرد.

اما آنها همچنین می توانند ادویه ها و گرمای زیادی را مصرف کنند. و این جایی است که من امروز می روم.

بسیاری از ادویه ها – گیاهی و همچنین خاکی. گرمای تند. ترشی. خنکی. و چغندر برشته با طعمی به شدت و عطر رنگش.

طرز تهیه چغندر تند با نخود و ماست هریسا

این غذا دارای اجزای کمی است، اما در واقع نسبتاً ساده است و زمان زیادی نمی برد.

چغندرها بیشتر در فر به حال خود رها می شوند. ماست هریسا را ​​می توان در ۳۰ ثانیه مخلوط کرد. و نخودها فقط چند دقیقه کوتاه در تابه نیاز دارند.

خرد کردن، بریدن یا پوست کندن هم زیاد نیست. بسته به جایی که زندگی می کنید، چالش برانگیزترین بخش ممکن است در واقع پیدا کردن مواد لازم باشد.

زعتر مخلوط ادویه ای است که از انواع مختلف آویشن وحشی خاورمیانه، دانه کنجد، سماق و نمک تهیه می شود. برچسب را بررسی کنید – اگر می توانید از انواع آرد و طعم دهنده های مصنوعی اضافه شده خودداری کنید.

سماق ادویه ای است که از آسیاب کردن توت های سماق خشک، یک توت خاور میانه ترش تهیه می شود. قبل از ورود لیموترش به منطقه برای افزودن یک جزء ترش به غذاها استفاده می شد، اما ویژگی های معطر آن محبوبیت آن را تا به امروز زنده نگه داشته است.

هریسا یک خمیر چیلی تونسی است که در سراسر آفریقای شمالی استفاده می شود. این عطر و طعمی دارد که تعداد کمی از خمیرهای فلفل دیگر دارای طعم هستند. می توانید خودتان آن را درست کنید یا آماده بخرید. توجه داشته باشید که هاریسا ممکن است از نظر درجه حرارت و طعم بسیار متفاوت باشد (در مناطق مختلف از ادویه های مختلف استفاده می شود)، بنابراین تا زمانی که ادویه مورد علاقه خود را پیدا کنید، چند ادویه مختلف را امتحان کنید.

اگر نمی توانید این مواد را در محل زندگی خود تهیه کنید، به صورت آنلاین جستجو کنید تا تامین کننده ای در نزدیکی خود پیدا کنید. همه آنها ارزش داشتن در کمد شما را دارند – به عنوان مثال، من همیشه از آنها استفاده می کنم.

من ایده این غذای خاص را از BBC Good Food گرفتم. من چند تغییر در دستور غذا ایجاد کرده ام تا طعم هر عنصر را بهتر نمایان کنم. اما هسته ی ظرف یکی است.

این غذای چغندر تند را برای ناهار با مقداری نان تازه یا برای شام با یک یا دو ظرف دیگر در کناره سرو کنید.

بسته به اینکه چه چیز دیگری ارائه می شود، دستور غذا ۲-۴ سرو می شود.

 

ظرف آبکاری شده از بالا دیده می شود

چغندر و نخود چاشنی با ماست هریسا

بازده:
۲-۴ وعده

وقتی داخل آشپزخانه داری کار میکنی باید بتونی به لوازم آشپزخونه ات اعتماد کنی . برندی که بشه هم بهش اعتماد کرد و هم گارانتی معتبر داشته باشه تو آشفته بازار امروز زیاد پیدا نمیشه ولی می تونی با محصولات برسادیس این مشکل رو کمتر اش کنی

برای آشپزی کردن . داشتن یه خردکن برسادیس نیازه که هم کارهای خردکردن مواد اولیه از سبزی و میوه و گوشت و مرغ و ادویه رو برات تو چند ثانیه کاملا یکدست خرد کنه . در زمان آشپزی و انجام کارهای خانه اگر خسته هم شدید می توانید یک لیوان قهوه اسپرسو یا آیس لاته و… را با اسپرسو ساز برسادیس نوش جان کنی و با انرزی بیشتر به انجام بقیه کارهای مربوطه ادامه دهید

بعد از رفع خستگی اگر نیاز به سرخ کردن مواد دارید می توانید از سرخ کن برسادیس استفاده کنید این دستگاه می نواند برایتان بدون نیاز به روغن مواد اولیه را کاملا سرخ کرده و با بخار پز نماید. شاید پس از آشپزی و کار در خانه نیاز به جارو زدن داشته باشید . جاروبرقی برسادیس با موتور قدرتموند و بی صدای خودش می تواند انجام این کار را برایتان لذت بخش کرده و با سرعت و دقت بالا هر نوع آلودگی را از بین ببرد

عناصر

  • ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۴ عدد چغندر متوسط ​​(حدود ۷۰۰-۸۰۰ گرم)، پوست کنده و به تکه های درشت خرد شده
  • ۱ قاشق غذاخوری زعتر، به علاوه بیشتر برای تزئین
  • ۱ ق غ سماق
  • ½ قاشق چایخوری فلفل اورفا (ایزوت بیبر) یا فلفل حلب (پل بیبر)
  • ۱۰-۱۵ برگ نعناع، ​​ریز خرد شده
  • نمک و فلفل

ماست هریسا

  • ۴۰۰ گرم ماست ترجیحا به سبک یونانی
  • ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو
  • ۲ قاشق غذاخوری هریسا

نخود

  • ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۲۵۰ گرم نخود آب پز (از ۱۰۰ گرم خشک، خیس خورده معادل ۱×۴۰۰ گرم قلع، آبکش شده)
  • ۱ قاشق چایخوری زیره آسیاب شده
  • ½ قاشق چایخوری پاپریکا
  • نمک و فلفل

دستورالعمل ها

  1. فر را با دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد گرم کنید و از بالا و پایین حرارت دهید.
  2. چغندر را با ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون، زعتر، سماق و مقداری نمک و فلفل مخلوط کنید. روی سینی برشته پهن کنید و بسته به اندازه تکه ها حدود ۳۰ دقیقه در فر بگذارید تا کاملا بپزد. چغندرها را از وسط نصف کردم، سپس هر نصف را چهار قسمت کردم.
  3. ماست هریسا را ​​با مخلوط کردن ماست، آبلیمو و هریسا درست کنید. فصل.
  4. وقتی چغندرها تقریباً تمام شد، نخود را در ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون باقیمانده تفت دهید تا داغ شود و از بیرون شروع به رنگ شدن و ترد شدن کند. زیره و پاپریکا را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر تفت دهید. حرارت را بردارید و در صورت لزوم با نمک و فلفل مزه دار کنید (نخودهای کنسرو شده از قبل به اندازه کافی شور هستند).
  5. ماست هریسا را ​​در بشقاب سرو بریزید و چغندر و نخود را روی آن بچینید. با مقداری زعتر اضافی، فلفل چیلی و برگ نعنا تزئین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مطالب
مطالب پر بازدید
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من