فروشگاه اینترنتی برسادیس

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید در یک روز سرد جلوی شومینه و شکلات داغ در دستان خود را آرام کنید؟ سپس ممکن است علاقه مند به یادگیری در مورد سالپ باشید – نوشیدنی گرم زمستانی انتخابی در ترکیه و بسیاری از خاورمیانه. یک نوشیدنی گرم غلیظ و گرم با طعمی وسوسه انگیز اما ملایم. با دارچین برای آن ادویه گرم اضافی.

در زمستان، شما به سختی نیاز دارید که گوشه ای در استانبول بپیچید تا به یاد بیاورید که گرمایش نهایی را به شما بدهد. سالپ. به‌طور سنتی صبح‌ها توسط دست‌فروش‌های خیابانی فروخته می‌شود، اما اکنون بیشتر در کافه‌ها موجود است.

سالپ چیست؟

سالپ یک چیز نیست. مانند زعتر، هم یک ماده تشکیل دهنده است و هم چیزی که وقتی با چند ماده دیگر مخلوط شود، همان نام را حفظ می کند. در مورد گیاه وحشی زعتر، آن دانه کنجد و سماق است تا مخلوط ادویه درست شود. برای سلپ، شیر و شکر است تا یک نوشیدنی گرم خوشمزه درست کنید.

سالپ – ماده تشکیل دهنده – پودری است که از غده های ریشه خشک شده طیف وسیعی از ارکیده ها تهیه می شود. حاوی مقدار زیادی نشاسته است که بافتی لطیف و کرمی را به مایعات داغی که با آن مخلوط می شود، می بخشد.

پودر سالپ در یک کاسه کوچک سفید که از سطح چشم دیده می شود

ارکیده های مورد بحث در مدیترانه شرقی و هند رشد می کنند. بنابراین در این منطقه است که بیشتر از آن استفاده می شود.

واقعیت جالب: در حالی که کلمه salep ترکی است، از عربی khusya thalab گرفته شده است – به معنای بیضه روباه، اشاره ای به شکل غده های ریشه ارکیده (ارکیده خود یونانی به معنای بیضه است).

سیلپ برای چه مواردی استفاده می شود؟

از سالپ عمدتاً برای تهیه نوشیدنی به همین نام استفاده می شود، جایی که آن را با شیر و شکر مخلوط کرده و حرارت می دهند تا غلیظ شود.

در ترکیه بسیار محبوب است، اما در جاهای دیگر نیز وجود دارد. به عنوان مثال، مصری ها از نوشیدنی گرمی به نام لذت می برند سهلاب. در عصر امروزی، سهلاب معمولاً با نشاسته گندم دیگر درست می‌شود، اما احتمالاً ماده اولیه در اینجا سالپ بوده است.

ظاهراً اولین مصرف کنندگان شناخته شده سلپ رومیان باستان بودند. شاید به دلیل شکل فوق الذکر غده های ریشه ای که آنها ساخته شده بودند، آنها این نوشیدنی را یک ماده تقویت کننده جنسی می دانستند.

همچنین به عنوان نوشیدنی محبوب، طلسم کوتاهی داشت سالوپ در اروپای شمالی در قرن ۱۷ و ۱۸. در اینجا، جایگزین ارزان تری برای قهوه یا شکلات ارائه شد.

به ویژه انگلیسی ها به آن علاقه نشان دادند و سالپ را از Smyrna (اکنون ازمیر در غرب ترکیه) وارد کردند. آنها همچنین برای تهیه نوشیدنی ارکیده خود را پرورش دادند. آنها ممکن است برای تهیه نوشیدنی به جای شیر از آب استفاده کرده باشند و گاهی اوقات آن را با گلاب یا آب شکوفه پرتقال طعم دهند.

سالپ در دو فنجان رنگارنگ با پاشیدن دارچین از سطح چشم

از آنجایی که سالپ بسیار نشاسته ای است، یک غلیظ کننده عالی نیز می باشد. عثمانی‌ها به‌ویژه از آن در دسرها استفاده می‌کردند – و در سراسر جهان عرب برای تهیه بستنی استفاده می‌شد.

در ترکیه این بستنی را به نام بستنی Maraş، پس از شهر قهرمانماراش می شناسند. چون به بستنی سِلپ اضافه می شود، معروف است که کشدار است. قابلیتی که برای ترفندهای زیادی برای بازدید گردشگران مورد استفاده قرار گرفته است.

اولین برخورد من با این بستنی در یک عروسی ترکی بود، جایی که آن را به عنوان یک بلوک مستطیلی روی یک دسر شیرینی سرو کردند. من که قبلاً میز را برای پیست رقص ترک کرده بودم، بسیار متحیر شدم که بعداً به بستنی بازگشتم که مانند زمانی که روی میز آمده بود، عالی بود. حتی زیر گرمای تابستان ترکیه به سادگی آب نمی شد!

سلپ چه طعمی دارد؟

طعم، شما می پرسید؟

خیلی ملایم است و توصیفش سخت است. حتی برخی استدلال می کنند که طعم آن به قدری کم است که به سختی از سایر غلیظ کننده ها مانند نشاسته سیب زمینی قابل تشخیص است.

من اغلب آن را به عنوان پسر عموی دوردست خاکی و بسیار ملایم وانیل می دانم. مانند وانیل، به جای اینکه در مرکز قرار گیرد، حضور خود را در درجه اول با افزودن یک مشخصه مشخص می کند se quio نیست که باعث می شود هر آنچه را که قرار می دهید رضایت بخش باشد.

با این اوصاف، سالپ قطعاً از نظر طعم بسیار کمتر از وانیل قوی است. بهتر است مطمئن شوید که سایر مواد شما از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

فوری در مقابل چیز واقعی

در حالی که ترکیه در مورد جایگاه سالپ در فرهنگ غذایی رقیب هیچ‌کدام نیست، حتی در استانبول نیز یافتن چیز واقعی دشوار است. سوپرمارکت‌ها اغلب ساشه‌هایی از آن را می‌فروشند پماد فوری. نگاهی گذرا به پشت بسته نشان می دهد که فروش بسیار کمی در مورد آن وجود دارد. آرد ذرت و طعم دهنده ها و تثبیت کننده های مصنوعی بیشترین وزن را در ایجاد یک نوشیدنی خامه ای و گرم تحمل می کنند.

یافتن چیز واقعی – پودر سالپ خالص – سخت تر است. همچنین بسیار گران است. من مال خود را از Hayfene می‌خرم، یک فروشنده ادویه از بازار معروف ادویه مصر استانبول (آن‌ها همچنین به صورت آنلاین خرده‌فروشی می‌کنند). دفعه قبل، لیست قیمت ۵۰ لیر (۶.۹۰ دلار) برای ۲۰ گرم بود که برای مخلوط کردن با ۲ لیتر شیر کافی بود. مقادیر بیشتر یا خرید مستقیم از بازار ادویه مطمئناً ارزان تر است – اما هرگز ارزان نیست. اگر با یک گزینه بسیار ارزان‌تر از یک فروشنده ادویه جات مواجه شدید، ممکن است بخواهید دو بار در مورد ادعای اصالت آن فکر کنید.

در حالی که بسیاری از ارکیده‌های وحشی که برای تولید سیلپ استفاده می‌شوند در مناطق خاصی به وفور رشد می‌کنند، قیمت بالا به این معنی است که متأسفانه گاهی اوقات ارکیده‌های کمیاب برای فروش سیلپ برداشت می‌شوند. اگر می توانید، مطمئن شوید که تمام تلاش خود را صرفاً با سیلپ از تولیدکنندگان معتبر انجام می دهید.

طبق جدول ترکی اوزلم، صادرات سیلپ از ترکیه ممنوع است. از آنجایی که این یک تولید کننده بزرگ است، یافتن چیز واقعی در خارج از ترکیه ممکن است سخت باشد. در این صورت، متأسفانه، سیلپ فوری ممکن است در بیشتر مکان ها بی نهایت بیشتر از چیز واقعی قابل دسترسی باشد.

من شخصاً هر جا که بتوانم از مصرف مواد افزودنی اجتناب می کنم. اما اگر مشکلی ندارید، ظاهراً طعم بسیاری از بسته‌های سیلپ فوری خیلی بد نیست.

اگر از سیلپ فوری استفاده می کنید، دستورالعمل های روی بسته ای که خریداری کرده اید را دنبال کنید. دستور العمل زیر فقط در صورتی مرتبط است که پودر سالپ واقعی در دست داشته باشید.

طرز تهیه نوشیدنی سالپ واقعی از ابتدا

درست کردن سالپ واقعی – همان نوشیدنی – بسیار ساده است. در واقع سخت ترین کار، تهیه پودر سالپ است. علاوه بر این، به شیر و شکر نیاز دارید. از آنجا، همه چیز در مورد نسبت ها و روش است.

سالپ در فنجان رنگارنگ با پاشیدن دارچین از بالا

همانطور که گفته شد، سیلپ به قدری ملایم است که در حد بی‌طعم است. بنابراین کیفیت شیر ​​استفاده شده تأثیر زیادی بر خوش طعم بودن نوشیدنی سالپ شما خواهد داشت. من توصیه می‌کنم بهترین شیر پرچربی را که می‌توانید هنگام تهیه سلپ تهیه کنید، خریداری کنید.

برای من، در استانبول، این به معنای شیر ارگانیک جرسی است. در مقایسه با اکثر شیرهای فروشگاهی، بسیار خامه ای و خوشمزه است.

من سعی نکرده‌ام سالپ را با جایگزین‌های شیر گیاهی درست کنم، اما دلیلی نمی‌بینم که کارساز نباشد. باز هم، فقط مطمئن شوید که از بهترین محصولات با کیفیتی که می توانید پیدا کنید استفاده می کنید. در مورد شیر گیاهی، این اغلب به معنای تولید خانگی است.

همچنین بسیار مهم است که در ساخت سیلپ خود عجله نکنید. به هم زدن در فواصل بسیار منظم ادامه دهید و حرارت را کم نگه دارید. می‌خواهید از تشکیل توده‌ها یا جوشیدن سریع شیر یا بدتر از همه سوختن در ته دیگ جلوگیری کنید.

من معمولاً نیم ساعت یا بیشتر ادامه می دهم. فقط در این صورت است که شیر به اندازه‌ای غلیظ شده است که بتوان آن‌طور که من دوست دارم سرو شود: آنقدر غلیظ که گاهی فکر می‌کنم آیا ممکن است یک قاشق روش بهتری برای مصرف آن باشد تا نوشیدن مستقیم از فنجان.

همه فکر نمی‌کنند سالپ باید به این ضخامت باشد، بنابراین من این را به شما واگذار می‌کنم که زمان پخت مناسبی را برای ترجیحات خود پیدا کنید. فقط به خاطر داشته باشید که با سرد شدن، غلیظ شدن آن ادامه می یابد (مانند هر نوشیدنی داغ، قبل از مصرف مطمئن شوید که هنوز داغ نباشد!).

در ترکیه، پاشیدن دارچین روی آن رایج است. ظاهراً از زنجبیل نیز استفاده شده است و در بعضی جاها آجیل نیز به آن اضافه می شود. من شخصاً سادگی یک پاشیدن ساده دارچین سیلان را دوست دارم.

این دستور غذا چهار فنجان کوچک نوشیدنی گرم سالپ را به دست می‌دهد.

وقتی داخل آشپزخانه داری کار میکنی باید بتونی به لوازم آشپزخونه ات اعتماد کنی . برندی که بشه هم بهش اعتماد کرد و هم گارانتی معتبر داشته باشه تو آشفته بازار امروز زیاد پیدا نمیشه ولی می تونی با محصولات برسادیس این مشکل رو کمتر اش کنی

برای آشپزی کردن . داشتن یه خردکن برسادیس نیازه که هم کارهای خردکردن مواد اولیه از سبزی و میوه و گوشت و مرغ و ادویه رو برات تو چند ثانیه کاملا یکدست خرد کنه . در زمان آشپزی و انجام کارهای خانه اگر خسته هم شدید می توانید یک لیوان قهوه اسپرسو یا آیس لاته و… را با اسپرسو ساز برسادیس نوش جان کنی و با انرزی بیشتر به انجام بقیه کارهای مربوطه ادامه دهید

بعد از رفع خستگی اگر نیاز به سرخ کردن مواد دارید می توانید از سرخ کن برسادیس استفاده کنید این دستگاه می نواند برایتان بدون نیاز به روغن مواد اولیه را کاملا سرخ کرده و با بخار پز نماید. شاید پس از آشپزی و کار در خانه نیاز به جارو زدن داشته باشید . جاروبرقی برسادیس با موتور قدرتموند و بی صدای خودش می تواند انجام این کار را برایتان لذت بخش کرده و با سرعت و دقت بالا هر نوع آلودگی را از بین ببرد

سالپ در فنجان رنگارنگ با پاشیدن دارچین که از سطح چشم دیده می شود

سالپ (نوشیدنی شیر گرم)

بازده:
۴ فنجان کوچک

عناصر

  • پودر سالپ ۱۰ گرم
  • شکر ۴۰ گرم یا به دلخواه
  • ۱ لیتر شیر پر چرب با بهترین کیفیت
  • دارچین آسیاب شده، برای پاشیدن

دستورالعمل ها

  1. سالپ، شکر و کمی شیر را در قابلمه ای ته ضخیم بزنید تا کاملا یکدست شود و گلوله نشود. شیر باقی مانده را در حالی که به شدت هم می زنید اضافه کنید، دوباره مطمئن شوید که مخلوط کاملا یکدست و بدون گلوله است.
  2. با دقت روی حرارت ملایم/متوسط ​​حرارت دهید و مدام هم بزنید. بگذارید با حرارت ملایم بپزد تا کمی غلیظ شود، ۳۰ دقیقه یا بیشتر. به خاطر داشته باشید که نوشیدنی با سرد شدن بیشتر غلیظ می شود. خیلی مرتب هم بزنید، مطمئن شوید که نسوزد یا گلوله نشود. شکر را بچشید، در صورت تمایل مقدار بیشتری اضافه کنید. حرارت را بردارید و بگذارید تا دیگر داغ نشود و فقط آنقدر خنک شود که بنوشید.
  3. در چهار فنجان جداگانه سرو کنید، قبل از لذت بردن، دارچین را روی آن بپاشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مطالب
مطالب پر بازدید
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من